• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

agraw

Cartier
2-Faktor
Riktigt trevlig! 38mm? Vad mäter dina handleder?

Spottade en asiat på SIHH med guldvarianten. Mäktig.
85976F11-FAB7-4E7A-859F-47978AE01378.jpeg
35 mm! Den är rätt "bitig" och bärs rätt stort ändå. Har ca 16 cm handleder.
Den guldpashan är inte att leka med! Vilken pjäs! :cigar:
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
1932 skapade Cartier en modell åt sultanen av Marrakech (vid namn Pasha), en av de första vattentäta klockorna. 1985 anlitades Gerald Genta för att uppdatera designen. Denna modell fångade helt mitt intresse för ett tag sedan. Nu sitter tillskottet på handleden. Kunde inte varit nöjdare!

Pasha de Cartier.
IMG_1276.JPG
Googlade lite snabbt men jag kan inte hitta en bild på originalet :/
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Efter en storleksjämförelse av Tank Solo Small och Large landade jag i slutsatsen att jag, åtminstone just nu, kände att Small var något liten men Large något stor och jag var inte helt såld på proportionerna (tack för input, alla som tog sig tiden). Så jag letade runt för att se om det fanns något alternativ i en liknande prisklass och snubblade över Tank Basculante 2405. Detta är kvartsversionen i den mindre storleken (~24x35 mm), vilket gör den marginellt smalare än Tank Solo Small men ungefär lika lång som Large. Den har nu suttit på handleden i snart två timmar och jag är helsåld - är övertygad om att detta inte blir sista klockan från Cartier jag kommer äga.

57164945519__2D78EB91-6730-48B4-BBE6-30E4D31E0AEF.JPG
IMG_3669.jpg


Tar för övrigt gärna emot tips på band! 18/16mm :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Efter en storleksjämförelse av Tank Solo Small och Large landade jag i slutsatsen att jag, åtminstone just nu, kände att Small var något liten men Large något stor och jag var inte helt såld på proportionerna (tack för input, alla som tog sig tiden). Så jag letade runt för att se om det fanns något alternativ i en liknande prisklass och snubblade över Tank Basculante 2405. Detta är kvartsversionen i den mindre storleken (~24x35 mm), vilket gör den marginellt smalare än Tank Solo Small men ungefär lika lång som Large. Den har nu suttit på handleden i snart två timmar och jag är helsåld - är övertygad om att detta inte blir sista klockan från Cartier jag kommer äga.

57164945519__2D78EB91-6730-48B4-BBE6-30E4D31E0AEF.JPG
IMG_3669.jpg


Tar för övrigt gärna emot tips på band! 18/16mm :)
Grattis till förvärvet, ser ut att passa dig bra!
 
  • Like
Reactions: PJW

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Efter en storleksjämförelse av Tank Solo Small och Large landade jag i slutsatsen att jag, åtminstone just nu, kände att Small var något liten men Large något stor och jag var inte helt såld på proportionerna (tack för input, alla som tog sig tiden). Så jag letade runt för att se om det fanns något alternativ i en liknande prisklass och snubblade över Tank Basculante 2405. Detta är kvartsversionen i den mindre storleken (~24x35 mm), vilket gör den marginellt smalare än Tank Solo Small men ungefär lika lång som Large. Den har nu suttit på handleden i snart två timmar och jag är helsåld - är övertygad om att detta inte blir sista klockan från Cartier jag kommer äga.

57164945519__2D78EB91-6730-48B4-BBE6-30E4D31E0AEF.JPG
IMG_3669.jpg


Tar för övrigt gärna emot tips på band! 18/16mm :)
Svinfin! Grattis!
 
  • Like
Reactions: PJW

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tack! Känns riktigt bra.


Tackar! Såg i tråden att du var sugen på Basculante, bara säga till om du vill känna på denna över en kaffe framöver :)
Tack! Har en stark magkänsla att jag kommer äga en till helgen (om än inte besitta) men vi får se... Hoppas även på en vitguldsbanan men den är väldigt osäker.. :p
 
  • Like
Reactions: PJW

Thunell

Panerai
2-Faktor
Nu kan även jag posta bilder i denna tråd :)

Kan någon vänlig själ berätta hur jag kortar länken innan jag tar i för mycket med mejslarna,
Har googlat och sökt utan att hitta svar.

Är det bara att försöka lossa skruvarna upp till och på sidan av länken?

3031C65A-CDFC-4B4F-BE97-81B60FA65B56.jpeg


C976F431-439A-4A9C-B5E1-3E86E073C5A7.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu kan även jag posta bilder i denna tråd :)

Kan någon vänlig själ berätta hur jag kortar länken innan jag tar i för mycket med mejslarna,
Har googlat och sökt utan att hitta svar.

Är det bara att försöka lossa skruvarna upp till och på sidan av länken?

3031C65A-CDFC-4B4F-BE97-81B60FA65B56.jpeg


C976F431-439A-4A9C-B5E1-3E86E073C5A7.jpeg
Upptill? Rör inte guldskruvarna på ovansidan, det är bara skruven på sidan som man skruvar upp.
 
Topp