Tung!Fick komma ut ur förvaring idag.
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tung!Fick komma ut ur förvaring idag.
/B
Älskar ” Guilliochen” på denMycket handledstid med denna. Som vissa säger om sin stålsub - ”Den passar till allt”.
Finns några band från Cartier till bra pris i Kaplans butik som kanske kan vara intressant. Vet ej om det är 18/16 som passar din men om du hämtar ut den på plats så är det ju lätt att se. https://www.kaplans.se/sv/sok?s=cartier+läderband+18/16&e=t.s&ot=id_i&od=d_dDen plockade jag. Tackar.
Hade du gjort ngt åt bezeln? Fyllt i siffrorna?
Tack vilket fint tips! Ska kika på denFinns några band från Cartier till bra pris i Kaplans butik som kanske kan vara intressant. Vet ej om det är 18/16 som passar din men om du hämtar ut den på plats så är det ju lätt att se. https://www.kaplans.se/sv/sok?s=cartier+läderband+18/16&e=t.s&ot=id_i&od=d_d
Fick komma ut ur förvaring idag.
/B
Finns några band från Cartier till bra pris i Kaplans butik som kanske kan vara intressant. Vet ej om det är 18/16 som passar din men om du hämtar ut den på plats så är det ju lätt att se. https://www.kaplans.se/sv/sok?s=cartier+läderband+18/16&e=t.s&ot=id_i&od=d_d
Tyvärr fel storlek, skall vara 20 mm.Tack vilket fint tips! Ska kika på den
Är felet nu att det är ett för modernt band?Tyvärr fel storlek, skall vara 20 mm.
Nej, eller vet inte. Förmodligen utbytt men spelar mindre roll. Gillar du det är det bara att köra på. Detta är vad jag tror är den äldre modellen:Är felet nu att det är ett för modernt band?
Det där var ju ballt! Men antar svårt att hitta?Nej, eller vet inte. Förmodligen utbytt men spelar mindre roll. Gillar du det är det bara att köra på. Detta är vad jag tror är den äldre modellen:
Haha borde nog kollat innan. Ingen aning om viklås
Antar vanligt spänne
Nja, sett ett par men de är ofta dyra. Frågade AD vad ett nytt band kostade och det skulle vara över 4'. Köpte ett omärkt från en av originaltillverkarna för ca 400 kr, ett sådant här:Det där var ju ballt! Men antar svårt att hitta?
Tack! Tycker gris hade varit snyggt rent stilmässigt men säkert felNja, sett ett par men de är ofta dyra. Frågade AD vad ett nytt band kostade och det skulle vara över 4'. Köpte ett omärkt från en av originaltillverkarna för ca 400 kr, ett sådant här:
https://www.ebay.co.uk/itm/STRAP-BR...994640?hash=item5da9660790:g:vRoAAOSwRu5ey7vp
Dock för bygellås så måste ju moddas och hål syns då.
Var också sugen på gris eller häst, men blev lite bekväm och ville testa mig fram. Jag vill ju ha skurna kanter och helst ostoppat så det jag har nu är inte alls min stil. Fanns gris till första varianten men sedan finns bara alligator vad jag sett.Tack! Tycker gris hade varit snyggt rent stilmässigt men säkert fel
fp 21 (21p) bör sitta i tortue classique och i Louis Cartier - Dauphine Eta 7001.Nu tänkte jag fel, fick för mig att 21P var Piaget ist för F Piguet. Jag tror din variant har det manuella Eta-verket 78-1. Min som är den med lite bredare och tunnare boett har fp 21. Kan iaf vara värt för dig att kolla upp. Gjorde en snabbsökning precis och i två annonser angav de att det var ett Eta-verk i din variant.
Ser väldigt snyggt ut iaf!Var också sugen på gris eller häst, men blev lite bekväm och ville testa mig fram. Jag vill ju ha skurna kanter och helst ostoppat så det jag har nu är inte alls min stil. Fanns gris till första varianten men sedan finns bara alligator vad jag sett.
Bara för jag hittade bilden igen, mystiken kring vilken som var den första Pashan...
Nope, vet inte om någon gör det. Man kan väl fråga Cartierbutiken om man har den möjligheten. Har fyllt i på andra klockor men haft svårt att få det att fästa bra. De har väl iofs varit lite sämre förutsättningar då.Ser väldigt snyggt ut iaf!
Men börjar med det band som sitter på. Blir spännande klocka som inte liknar ngt annat jag ägt.
Vet du var man lämpligast lämnar den för ifyllnad av sifrror etc i bezeln?
Ok kollar med dem och kke farfars som brukar kunna det mestaNope, vet inte om någon gör det. Man kan väl fråga Cartierbutiken om man har den möjligheten. Har fyllt i på andra klockor men haft svårt att få det att fästa bra. De har väl iofs varit lite sämre förutsättningar då.
Ser väldigt snyggt ut iaf!
Men börjar med det band som sitter på. Blir spännande klocka som inte liknar ngt annat jag ägt.
Vet du var man lämpligast lämnar den för ifyllnad av sifrror etc i bezeln?
Låter dürt... Men kke jag ska unna den.Du får nog räkna med en stor service på den. Tror inte det är värt det att låta någon annan restaurera vridringen. Det är ju en Pasha i helguld... Jag skulle nog också låtit Cartier polera den.
En väg att gå men hade nog inte tagit den själv. Att måla vridringen är ett enkelt ingrepp. Själv funderat på om jag ska polera min eller inte, det är ju trots allt ett sportur. Verket är ju ett vanligt ETA så att det potentiellt skulle slitas lite extra pga dåliga oljor känner inte jag är någon fara. Trycktestade min och körde.Du får nog räkna med en stor service på den. Tror inte det är värt det att låta någon annan restaurera vridringen. Det är ju en Pasha i helguld... Jag skulle nog också låtit Cartier polera den.
Låter dürt... Men kke jag ska unna den.
Steg ett är att få hem den iaf
En väg att gå men hade nog inte tagit den själv. Att måla vridringen är ett enkelt ingrepp. Själv funderat på om jag ska polera min eller inte, det är ju trots allt ett sportur. Verket är ju ett vanligt ETA så att det potentiellt skulle slitas lite extra pga dåliga oljor känner inte jag är någon fara. Trycktestade min och körde.
Ja det gick nog i vanlig ordning lite fort...Ja, det blir ganska svårt annars.
En mycket trevlig klocka som förtjänar ett betydligt högre pris.
Din verkar vara i bättre skick - på denna finns det ordentliga hack på bezeln mellan vridringen och glaset. Jag skulle inte heller kunnat leva med dessa misshandlade bandskruvar.
Det kanske inte är svårt att måla vridringen men skulle de se tillräckligt bra ut på närmare avstånd när man gör det en gång kontra någon som vet hur man gör. Men det är jag som är nojig när det kommer till sånt.
Skillnaden är ju dock att det faktiskt stämmer.Mycket handledstid med denna. Som vissa säger om sin stålsub - ”Den passar till allt”.
Haha, touché.Skillnaden är ju dock att det faktiskt stämmer.
Ja det gick nog i vanlig ordning lite fort...
Men det blir säkert bra tillslut
Om det nu är viklås är jag glad eftersom jag inte trodde det.
Men få hem den, känna in den lite och undersöka möjligheterna samt kostnad för finservice och ifyllnad. Men om man nu kan fylla i borde det inte kosta så jävla mkt? Ifyllnad, service (av ett eta) och polering borde väl inte kosta mer än 10? Eller är jag ute och cyklar?
Alltid tyckt att Tank LC varit för rund och feminin för min smak men jag tror att jag börja ändra mig.Mycket handledstid med denna. Som vissa säger om sin stålsub - ”Den passar till allt”.