• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tycker det bästa banden till dessa är riktigt mörkblå kalv eller get-band. Vill du klä ner den ännu mer är det ett naturfärgat band, men gäller att få till färgmatchningen med guldet.
Blått och guld är ju inte heller dumt! Kanske blir två band helt enkelt... Har du koll på storlek på mejsel för att skruva ut bandstiftet? Tack på förhand!

Normale och svinläder.
IMG_8995.jpeg
IMG_8997.jpeg
IMG_8998.jpeg
Bra kombo! Normale växer på mig.

Senast ändrad:
Medan Molequin knåpar ihop en ny sadelgjord damp det ner ett annat band i postlådan😃

IMG_2397.jpeg

1,5mm i tjocklek är bra
IMG_2400.jpeg

Har beställt mina senaste band med ngt längre kl 12-bit (och kortare kl 6-bit) för att spännet tillsammans med flärpen ska vara centrerat, slipper se flärp sticka upp.
IMG_2401.jpeg

Gillar hur guldet poppar mot färgen!
IMG_2398.jpeg

Gjort av Danko🥇

Vad går en Normale likt din på mellan tummen och pekfingret? :)
Dessa med batteri dyker upp relativt sällan, men är samtidigt billigare än de manuella. Vill dock minnas att en handlare faktiskt saluförde en i halvdant skick utan viklås för typ 105-110k för något halvår sedan. Har för mig att den stod som såld inom 2-3 veckor. Dessvärre otydligt svar, jag vet.

Dessa med batteri dyker upp relativt sällan, men är samtidigt billigare än de manuella. Vill dock minnas att en handlare faktiskt saluförde en i halvdant skick utan viklås för typ 105-110k för något halvår sedan. Har för mig att den stod som såld inom 2-3 veckor. Dessvärre otydligt svar, jag vet.
Så tydligt som det går att ge givet de fakta som finns, tack! :) Ser att man borde slagit till för några år sedan som med mycket annat med Cartier på tavlan.

Checkar in med min Vendôme. Har nu haft den i sex månader har finner mig själv välja den allt mer oftare. Den har verkligen konverterat mig till en tvåtons-älskare.
IMG_8374.jpeg
Dessa gamla Santos, när de är i vasst skick, har sannerligen den effekten. Negativa är väl att man inte allt för sällan får rejält sug på helguld, då de är så jäkla coola i 18k.

Tillbaka
Topp