• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Broke

Omega
2-Faktor
Håller med! Är mycket nöjd med min. Fick nästan lite Baume et Mercier-vibbar av den....
IMAG0384.jpg

Har du Haft några problem med en?
Den är så mysig så jag har nog bestämt mig för att köpa den.
 
WP_20170123_22_23_56_Pro (2).jpg
Här är den bästa klockan jag har haft. Min Certina DS Nautic. Helt underbart bra klocka. Väntar nu på min Certina DS Action Diver som kommer om ca två veckor.

IMG_0277.JPG
IMG_0276.JPG
DS Action Quartz som jag haft i elva år. Otroligt hållbar och rejäl klocka. Mycket fin urtavla och applicerade index. Ser helt klart dyrare ut än den var. Om de nya modellerna med HAQ håller samma standard är de sjukt prisvärda.

Jag håller med dig till fullo. Certinaklockorna har en enastående kvalité och är enormt stryktåliga. Som jag beskriver i mitt citat ovan angående min gamla DS Nautic som jag har haft i 17 år och den har varit med om en hel del tuffa påfrestningar genom åren och den har aldrig svikit mig. Jag bara älskar den och jag älskar Certina och deras DS-koncept. Jag vet inte om Certina är ensamma om detta, eller är det någon annat märke som har något motsvarande?
 

seaton86

Breitling
Denna ligger på Tradera, skicket verkar bra. Vad kan man tänkas ge för en 2 år gammal DS Action C013.417.21.057.01 med listpris 3.800 kr? Enbart klocka ingår i köpet ska tilläggas.
 

Bilagor

  • mms_img1072653755 (2).jpg
    mms_img1072653755 (2).jpg
    44.3 KB · Visningar: 73

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
IMG_0667.JPG
En av mina favoriter som hängt med länge är denna DS Action. En mindre "LE" i sammarbete med Stjärnurmakarna som består av 500 ex. (Min är nr 410). Fastnade främst för den svarta urtavlan med siffran 12 i svart även den. De gröna visarna ger en kul kontrast, men svarta ingick om man skulle ledsna.
 

seaton86

Breitling
IMG_0667.JPG
En av mina favoriter som hängt med länge är denna DS Action. En mindre "LE" i sammarbete med Stjärnurmakarna som består av 500 ex. (Min är nr 410). Fastnade främst för den svarta urtavlan med siffran 12 i svart även den. De gröna visarna ger en kul kontrast, men svarta ingick om man skulle ledsna.
Riktigt fin!:cool:
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Var jäkligt nära på att klicka hem en DS-8 Moonphase inatt, men hejdade mig då jag är lite orolig att den ska upplevas för stor. Får åka iväg till lokala ADn och testa! :)
 

fysikaren

Breitling
Hejsan,

Jag är helt ny på detta forumet. Har inte burit klocka sedan barnsben men har nu sedan någon månad gått och varit nyfiken på en klocka. Har kikat en hel del på klockor och intresset har svängt lite, men senaste tiden har jag fastnat väldigt mycket för Certina DS Action, antingen precidrive eller automat.

Jag tycker att automatvarianten är något snyggare än precidriven. Den är dock väldigt tung (kanske för att jag inte är van att bära klocka alls), och jag lockas även av nogrannheten i precidriven. Min tanke just nu är att köpa en klocka jag kan bära i princip hela tiden (även när jag åker skidor etc.) och undrar då ifall man skulle uppleva automatklockan som klumpig, om man vill kunna bära den i fysiska aktiviteter (ej dykning dock..).

Kanske kan någon bjuda på lite reflektioner kring mina tankegångar här.

Tack för mig! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hejsan,

Jag är helt ny på detta forumet. Har inte burit klocka sedan barnsben men har nu sedan någon månad gått och varit nyfiken på en klocka. Har kikat en hel del på klockor och intresset har svängt lite, men senaste tiden har jag fastnat väldigt mycket för Certina DS Action, antingen precidrive eller automat.

Jag tycker att automatvarianten är något snyggare än precidriven. Den är dock väldigt tung (kanske för att jag inte är van att bära klocka alls), och jag lockas även av nogrannheten i precidriven. Min tanke just nu är att köpa en klocka jag kan bära i princip hela tiden (även när jag åker skidor etc.) och undrar då ifall man skulle uppleva automatklockan som klumpig, om man vill kunna bära den i fysiska aktiviteter (ej dykning dock..).

Kanske kan någon bjuda på lite reflektioner kring mina tankegångar här.

Tack för mig! :)
Tror att denna är perfekt som återfallsklocka! Välj den automatiska så tror jag dessutom inte att du kommer ångra dig.
Inom några månader kommer du snöa in på annat och säkert lite dyrare. Snart börjar du titta på Omega, Breitling eller Rolex. Någon gång under vägen kommer du göra en avstickare till ett mikromärke. Så är det och så kommer det att bli. Det är bara att kapitulera.
Välkommen!
 
Då har äntligen min blåa Certina DS Action Diver kommit till utlämningsstället. Certina har restat dessa sedan i julas. Verkar vara en populär modell :D. Bilden är lånad från Internetet.

certina_ds_action_diver_blue.jpg
Gratulerar till en fin klocka. Jag valde den med svart tavla, jag är otroligt nöjd med den, och jag är övertygad om att du kommer att bli nöjd din klocka. Hur länge fick du vänta på din?
 

squba

Omega
Gratulerar till en fin klocka. Jag valde den med svart tavla, jag är otroligt nöjd med den, och jag är övertygad om att du kommer att bli nöjd din klocka. Hur länge fick du vänta på din?
Tackar. Den har varit restad sedan i mellandagarna. Avbokade min beställning hos AD och väntade med nybeställning tills den kommit in i lager igen. Klockan hade tydligen bara kommit i begränsad kvantitet till några utvalda AD för någon veckan sedan. Köpte min på nätet hos Tid och Doft http://tidochdoft.se/ds-action-diver-3998 Till rätt bra pris dessutom.:)
 

Lubas

Breitling
Testar sen en tid tillbaka perlon på min DS diver, riktigt nöjd än så länge! :)
 

Bilagor

  • 14882822522522079045170.jpg
    14882822522522079045170.jpg
    105.4 KB · Visningar: 58
Topp