• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Nu ser är den markerad som slutsåld även där. Hoppas att det var någon KS:are som nappade och kan slänga upp lite bilder här framöver :)

Idag kör vi grönt!
IMG_4617.jpeg

Hej alla klocksnackare.
Jag har liksom så många andra fastnat hårt för Argonaut och kanske speciellt då för 220. Har en ganska standard i stål med vit urtavla som jag tänkte snygga upp då den ser ganska sjavig och trött ut idag. Vill ha den elegantare, men jag vill inte utöva våld på den. Det är lätt hänt då man är nybörjare och överambitiös, så jag tänkte skaffa mig lite erfarenhet här först.

På dom Argonaut 220 man ser ute på internet är ytan på boetten ganska lika den jag har och har en minimalt dragen yta med en diskret lodrät "räffling". En del har det på alla facetter, en del har det på översta facetten och är polerade på sidorna. Hur gjordes dom från Certina? Var dom olika? Eller är det enskilda ägare som har personifierat dom?

Tacksam för åsikter och bilder på hur "det ska vara".

Någon av männen (och kvinnorna antar jag?) i tråden som testat DS Action lady? Har sett den i verkligheten och gillade verkligen att den var lite mindre, samt att bezeln är keramisk. Länk:

Lång historia kort: jag hade den gröna DS action i 43 mm. Helt fantastisk, verkligen på alla plan, förutom just storleken. Mina handleder mäter ca 16.5 cm så absolut inte världens minsta, men jag sålde den enbart pga storleken. Versionen i 38mm har lite tråkigare bezel i min mening. Gillar den keramiska mer, och egentligen är det anledningen till att jag inte köpt den i 38mm. Undrar därför om någon i tråden testat ”kvinnoversionen” av denna klocka på handleden? Blir den extremt liten? Vågar man slå till även fast att man är en man och den uppenbart är skapad för kvinnor, kanske är rätt fråga att ställa 😃

Någon av männen (och kvinnorna antar jag?) i tråden som testat DS Action lady? Har sett den i verkligheten och gillade verkligen att den var lite mindre, samt att bezeln är keramisk. Länk:

Lång historia kort: jag hade den gröna DS action i 43 mm. Helt fantastisk, verkligen på alla plan, förutom just storleken. Mina handleder mäter ca 16.5 cm så absolut inte världens minsta, men jag sålde den enbart pga storleken. Versionen i 38mm har lite tråkigare bezel i min mening. Gillar den keramiska mer, och egentligen är det anledningen till att jag inte köpt den i 38mm. Undrar därför om någon i tråden testat ”kvinnoversionen” av denna klocka på handleden? Blir den extremt liten? Vågar man slå till även fast att man är en man och den uppenbart är skapad för kvinnor, kanske är rätt fråga att ställa 😃

Tror att @martaSM30 har en vit variant i 36mm som väl borde vara rätt lik denna?

Det bästa är väl att testa i butik eller i värsta fall beställa hem och skicka tillbaka om den känns för liten.

Tror att @martaSM30 har en vit variant i 36mm som väl borde vara rätt lik denna?

Det bästa är väl att testa i butik eller i värsta fall beställa hem och skicka tillbaka om den känns för liten.
Jodå jag har 34,5mm-varianten☺️.
Är mkt nöjd, så här ser den ut på min handled på knappt 15cm.
KBK @Tickers!

Var inne hos Sjöbackens Ur under lunchen och köpte forumets första DS Action i nya storleken på 34,5mm.
E442A7D5-7C47-4F81-86F9-A748A6D86DB4.jpeg
9B92D7E7-EADF-4662-B4B0-C379E02388A6.jpeg
82C51391-3B29-471D-98FC-433F4957D0F0.jpeg

Powermatic 80.611 (dvs samma som storebrorsan på 38mm)
Keramisk vridring
Quick release på länken
Textilband beställt😀

Provade den för ett par veckor sedan och haft den i tankarna sedan dess. Det känns lite som att den är gjord för mig mtp storleken. Mkt kul att det är schysst urverk även i en mindre modell.
Gillar även färgen, stål och vitt är nice.

Är mkt nöjd med den på handleden!

Gummi är ändå nice, blev ett till i vitt
IMG_0467.jpeg

CTS från Watchwear
IMG_0450.jpeg

Tycker de kunde trycka hårdare på det i marknadsföring. Hade också varit snyggt om det står på tavlan. Det står ju Powermatic 80 på de som har det, ser lite naket ut på tavlan på quartzarna.
Jag är av motsatt åsikt - jag behöver inte en hel dikt på tavlan, en tom urtavla är också design. Tänk om fler vågade frångå normen att skriva ”automatic” på tavlan!

Tillbaka
Topp