Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu ser är den markerad som slutsåld även där. Hoppas att det var någon KS:are som nappade och kan slänga upp lite bilder här framöver![]()
#metoo.Någon som sitter på en action diver 38mm svart tavla i stål som funderar på att låta den vandra vidare? Snabb och smidig affär utlovas. Titan kan också vara aktuellt. Rakt köp eller byte.
Någon av männen (och kvinnorna antar jag?) i tråden som testat DS Action lady? Har sett den i verkligheten och gillade verkligen att den var lite mindre, samt att bezeln är keramisk. Länk:
DS Action 34.5mm Powermatic 80 : Schweiziska klockor | Certina
Upptäck DS Action 34.5mm Powermatic 80 - C032.007.11.041.00 ➽ Schweizisk klocka ✓ Hitta en återförsäljare nära digwww.certina.com
Lång historia kort: jag hade den gröna DS action i 43 mm. Helt fantastisk, verkligen på alla plan, förutom just storleken. Mina handleder mäter ca 16.5 cm så absolut inte världens minsta, men jag sålde den enbart pga storleken. Versionen i 38mm har lite tråkigare bezel i min mening. Gillar den keramiska mer, och egentligen är det anledningen till att jag inte köpt den i 38mm. Undrar därför om någon i tråden testat ”kvinnoversionen” av denna klocka på handleden? Blir den extremt liten? Vågar man slå till även fast att man är en man och den uppenbart är skapad för kvinnor, kanske är rätt fråga att ställa![]()
Jodå jag har 34,5mm-variantenTror att @martaSM30 har en vit variant i 36mm som väl borde vara rätt lik denna?
Det bästa är väl att testa i butik eller i värsta fall beställa hem och skicka tillbaka om den känns för liten.
Var inne hos Sjöbackens Ur under lunchen och köpte forumets första DS Action i nya storleken på 34,5mm.![]()
![]()
![]()
Powermatic 80.611 (dvs samma som storebrorsan på 38mm)
Keramisk vridring
Quick release på länken
Textilband beställt
Provade den för ett par veckor sedan och haft den i tankarna sedan dess. Det känns lite som att den är gjord för mig mtp storleken. Mkt kul att det är schysst urverk även i en mindre modell.
Gillar även färgen, stål och vitt är nice.
Är mkt nöjd med den på handleden!
Gummi är ändå nice, blev ett till i vitt![]()
CTS från Watchwear![]()
Sjöbackens har tyvärr bommat igen :/Tack för snygga bilder!
Det där ser ju inte alls tokigt ut. Sjöbackens ur i Malmö förmodar jag? Får nästan svänga inom där i veckan. Uppskattas!![]()
Tack för tips!Sjöbackens har tyvärr bommat igen :/
Ditt Ur på Emporia kanske har
Appelqvists Ur i Lund är annars nästa närliggande butik som också har Certina. Klockbutiken på Nova Lund stängde hastigt och lustigt ner i januari.Tack för tips!![]()
Ren och fin design! Och vem älskar inte svärdvisare?! Hur är byggkvalitet/finish?Testar nyförvärvet PH100M!
![]()
Vem hindrar dig?Hade hoppats på lite bilder & kommentarer från nya 40mm Divern (även om den är qvarts)
Nice med Precidrive ju!Hade hoppats på lite bilder & kommentarer från nya 40mm Divern (även om den är qvarts)
Yes! Roligt att Certina håller HAQ-fanan högt.Nice med Precidrive ju!
Tycker de kunde trycka hårdare på det i marknadsföring. Hade också varit snyggt om det står på tavlan. Det står ju Powermatic 80 på de som har det, ser lite naket ut på tavlan på quartzarna.Yes! Roligt att Certina håller HAQ-fanan högt.
Jag är av motsatt åsikt - jag behöver inte en hel dikt på tavlan, en tom urtavla är också design. Tänk om fler vågade frångå normen att skriva ”automatic” på tavlan!Tycker de kunde trycka hårdare på det i marknadsföring. Hade också varit snyggt om det står på tavlan. Det står ju Powermatic 80 på de som har det, ser lite naket ut på tavlan på quartzarna.