• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Nu ser är den markerad som slutsåld även där. Hoppas att det var någon KS:are som nappade och kan slänga upp lite bilder här framöver :)

Idag kör vi grönt!
IMG_4617.jpeg

Hej alla klocksnackare.
Jag har liksom så många andra fastnat hårt för Argonaut och kanske speciellt då för 220. Har en ganska standard i stål med vit urtavla som jag tänkte snygga upp då den ser ganska sjavig och trött ut idag. Vill ha den elegantare, men jag vill inte utöva våld på den. Det är lätt hänt då man är nybörjare och överambitiös, så jag tänkte skaffa mig lite erfarenhet här först.

På dom Argonaut 220 man ser ute på internet är ytan på boetten ganska lika den jag har och har en minimalt dragen yta med en diskret lodrät "räffling". En del har det på alla facetter, en del har det på översta facetten och är polerade på sidorna. Hur gjordes dom från Certina? Var dom olika? Eller är det enskilda ägare som har personifierat dom?

Tacksam för åsikter och bilder på hur "det ska vara".

Tillbaka
Topp