Det är fulsnyggt. Sen är det väl 21mm mellan luggarn? Inte ett helt lätt mått att hitta gummi i...Har lite samma känsla, samtidigt säger samma känsla mig även att det kan bli riktigt fräscht till sommarn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är fulsnyggt. Sen är det väl 21mm mellan luggarn? Inte ett helt lätt mått att hitta gummi i...Har lite samma känsla, samtidigt säger samma känsla mig även att det kan bli riktigt fräscht till sommarn
Tror det är 21, men det borde nog gå att klämma in en på 22mmDet är fulsnyggt. Sen är det väl 21mm mellan luggarn? Inte ett helt lätt mått att hitta gummi i...
Du kommer sakna länken?Slängde på ett Nato för första gången. Ska bli kul att testa klockan utan länk
Jag har gjort samma sak under snart ett år, men nu har set blivit att ta tillbaka länken. NATO bra men länk är ändå bäst eller något liknande!Slängde på ett Nato för första gången. Ska bli kul att testa klockan utan länk
Jo det brukar ju vara så att länk känns som det rätta. Men kul att kunna variera sig ibland medJag har gjort samma sak under snart ett år, men nu har set blivit att ta tillbaka länken. NATO bra men länk är ändå bäst eller något liknande!
Med stor sannolikhet jaDu kommer sakna länken?
Med stor sannolikhet ja
Jag har aldrig provat Nautic, men jag kommer att bli förvånad om du inte trivs med Action Diver, som jag bara nu i dagarna har hittat tillbaka till med hjälp av länken. (Att sedan Seatch Group BENELUX tyvärr inte var helt 100%-Iga i servicen är knappast något man kan beskylla klockan i sig för).Här är den bästa klockan jag har haft. Min Certina DS Nautic. Helt underbart bra klocka. Väntar nu på min Certina DS Action Diver som kommer om ca två veckor.
DS Action är väl fortfarande COSC-certifierad? Om jag inte minns fel så var den det iallafall tidigare, jag vill nästan minnas att jag har fått något litet certifikat på det när jag köpte den.Hur mycket drar sig era Certinor med 2824-2? Min ligger på +19 sekunder på dag. Känns som det är väldigt i överkant även om den inte är cosc. Ska man förbi AD med den och kolla upp?
Är inte helt säker på att det är cosc. Men ska kolla upp lite till. Om den inte är det skriver Certina så här:DS Action är väl fortfarande COSC-certifierad? Om jag inte minns fel så var den det iallafall tidigare, jag vill nästan minnas att jag har fått något litet certifikat på det när jag köpte den.
Men +19 s/dag är för mycket, det hade jag kollat upp om jag vore du!
Okej, jag hade för mig att de var COSC, men jag kan naturligtvis ha fel på detta!Är inte helt säker på att det är cosc. Men ska kolla upp lite till. Om den inte är det skriver Certina så här:
"Precisionen hos en mekanisk klocka beror på rörelserna och vanorna hos personen som bär den och kan därmed variera. En CERTINA® kvalificerad urmakare kan justera precisionen hos en klocka inom CERTINA® toleranströskel. De flesta klockor som inte är certifierade kronometrar har en genomsnittlig precision på ca. -10/+30 sekunder per dag."
Köpte nyligen en ds action igen (ångrade att jag sålde den förra) och är sjukt nöjd med den. Den fortar sig ca 1 eller två sekunder om dagen.Hur mycket drar sig era Certinor med 2824-2? Min ligger på +19 sekunder på dag. Känns som det är väldigt i överkant även om den inte är cosc. Ska man förbi AD med den och kolla upp?
Jag har aldrig provat Nautic, men jag kommer att bli förvånad om du inte trivs med Action Diver, som jag bara nu i dagarna har hittat tillbaka till med hjälp av länken. (Att sedan Seatch Group BENELUX tyvärr inte var helt 100%-Iga i servicen är knappast något man kan beskylla klockan i sig för).
Hur mycket drar sig era Certinor med 2824-2? Min ligger på +19 sekunder på dag. Känns som det är väldigt i överkant även om den inte är cosc. Ska man förbi AD med den och kolla upp?
Det är ju enastående bra. Vilken lyckoträff du lyckats få tag på.Min har dragit sig nästan en sekund de senaste 3 månaderna
Har en 125th ed DS-1 som är ungefär i samma härad (någon sekund dvs)Det är ju enastående bra. Vilken lyckoträff du lyckats få tag på.
Det är ju enastående bra. Vilken lyckoträff du lyckats få tag på.
Jo det kan väll absolut vara möjligt, loggan ser ju ut att vara Certina's gamla iallafallNån som har någon aning angående det här justerbara spännet? Har inte sett några liknande i alla fall.. Länken vet jag att den inte är Certina, kan spännet vara det?