Bild från ett par dagar sedan, vintage 1960-tal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok. Tycker att Certina har använt för tunn plåt till flärpen och spännet samt att det rasslar en hel del, nästan som på Seiko´s billiga dykare SKX007´s spänne. Det drar tyvärr ner kvalitétsintrycket enligt mig. Men klockan är nog trots detta en av Världens Bästa Beaters.Jag har inte känt på någon av klockorna du nämner. Men jag hade en Submariner för några år sedan och jag vill påstå att spännet på Certinan inte är sämre eller mindre gedigen än på Subben.
Nej, Du har helt rätt. Det är ett MYCKET gedignare spänne!. Fattar inte varför dom inte har valt det på storebrorsan oxå.Har de inte nytt spänne på precidrive-dykarna? Med snabbjustering. Eller har jag drömt det...?
Livar upp tråden lite! Skulle klicka hem en DS Action Precidrive Grön som sommarklocka för ett par dagar sedan. Men ser att Klockia höjt priserna på Certina marginellt, något officiellt från Certina? Inte hört något, därför jag blev lite fundersam.
En bild är alltid trevligt! Här är kvällens val;
Så kan det absolut vara! Hört rykten om att Longines ska upp ett snäpp, men aldrig hört att Certina ska uppåt därför också. Aja, det är väl bara och gilla läget. Lär säkerligen komma mer officiell info senare..Har sett att fler handlare höjt priset på Certina. Varför vet jag inte. Kanske ska kliva upp ett snäpp i status? Har tidigare hört prat om att Certina ska upp på Longines plats och Longines ska även dom upp ett snäpp. Men kan inte bekräfta det
Så kan det absolut vara! Hört rykten om att Longines ska upp ett snäpp, men aldrig hört att Certina ska uppåt därför också. Aja, det är väl bara och gilla läget. Lär säkerligen komma mer officiell info senare..
Klockia kör dock en kampanj denna helg med 20% rabatt på Certina, kanske sammanfaller? Använd koden: 1888Har sett att fler handlare höjt priset på Certina. Varför vet jag inte. Kanske ska kliva upp ett snäpp i status? Har tidigare hört prat om att Certina ska upp på Longines plats och Longines ska även dom upp ett snäpp. Men kan inte bekräfta det
Snyggt! Passar braTröttnade på tentapluggandet och fick för mig att byta band på min DS-1 Powermatic. Så på åkte ett mörkbrunt mockaband av dovhjort. Jag är rätt nöjd med resultatet, vad tycker ni?
Dagens;
Kanske sista gången på handleden. Ska försöka kränga denna schysta för att göra plats för annat kommer nog sakna den till slut...
Någon som har lite längre tids erfarenhet (tidsstabilitet, 80 h reserven m.m) av Certinas Powermatic 80 urverk? Är smått sugen på denna nämligen.
Någon som har lite längre tids erfarenhet (tidsstabilitet, 80 h reserven m.m) av Certinas Powermatic 80 urverk? Är smått sugen på denna nämligen.
Jag la ner min lördag kväll och den stannade onsdag morgon så väldigt nära 80h i alla fall. Min går ca 2 sek för långsamt per dag.Någon som har lite längre tids erfarenhet (tidsstabilitet, 80 h reserven m.m) av Certinas Powermatic 80 urverk? Är smått sugen på denna nämligen.
Svår fråga, rent utseendemässigt tyckte jag om att kronometern är lite ljusare än den "vanliga" men det beror lite på tycke och smakTack för bra svar @tomle och @fseriksson !
Lutar nog åt det blir en sådan som dressklocka alt. COSC.en, "Chronometern" som fseriksson har, denna hmm...?: