• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Fadäsen

Cartier
Nytt från Certina tror storlek är 41mm
73080848791__38378A66-098E-4FD9-BC16-16FF06705F1C.jpeg

73080878789__8F27ACED-2FCC-473B-9A13-DE3DC70AB8D2.jpeg
Pepsi all day för mig, TT med länk på kvällskvisten
 

enlimpa

Omega
Hej Certina lovers

Efter ett hjärnsläpp om priset på min annons togs den bort då jag inte kunde uppskatta priset på denna pjäs, vänder jag mig till er om en liten prisvärdering. Den har fått ett fin patina på bezeln och är 6-8 år gammal. Kommer inte ihåg men det är ju den första versionen. Vad tror ni?
20240316_154319.jpg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hej Certina lovers

Efter ett hjärnsläpp om priset på min annons togs den bort då jag inte kunde uppskatta priset på denna pjäs, vänder jag mig till er om en liten prisvärdering. Den har fått ett fin patina på bezeln och är 6-8 år gammal. Kommer inte ihåg men det är ju den första versionen. Vad tror ni?
20240316_154319.jpg
3000 på Tradera kanske? Lite mindre här på KS skulle jag gissa på.
 

Carlwahlstrom

Breitling
Tror ni att Certina kommer släppa den vanliga DS Divern i 41mm inom snar framtid med tanke på att GMT modellerna är 41mm? Tycker att 43mm dykaren är sjukt snygg med den keramiska bezeln, men den känns lite för stor för mig. Har istället 38mm nu.

Om det är någon som har 43mm modellen med den keramiska bezeln får ni gärna lägga upp några bilder!
 

LeSturque

Omega
FRÅGA: var lämnar man in sin Certina för service i Stockholm? Har googlat och certinas hemsida ger inget svar på auktoriserade butiker. Bild för uppmärksamhet 😅 tack för svar!

IMG_2867.jpeg
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Tankar/känslor kring denna helt nya Certina DS action GMT som släpptes 1 mars i år? Jag tycker den ser väldigt stilren ut och har en egen identitet. Dessutom är ju Powermatic 80-urverket väldigt pålitligt.

Tycker den borde varit 38 mm som divern men kanske hade sett för tjock ut. Kanske hade räckt 100 m så de får ner tjockleken lite
På bild ser den blå med sunburst lite konstig ut för mig. Hade nog varit bättre med matt svart eller blank som den gröna
 
Topp