• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Tycker det är synd att dom inte satt samma spänne på 38an som på 43an med quickadjust! Har annars inget att klaga på med 43an i TI.. känns väldigt robust och prisvärd, används dock sällan mera så kanske borde lägga iväg..
1726669769970.png
Tycker 43.an känns gedignare än 38

För lite drygt 6000 sek på black friday så tycker jag 38:an är mycket klocka för pengen. Visst hade spännet kunnat vara bättre men jag tycker det ändå är böttre än många Seikos jag haft i samma prisklass😁

IMG_9314.jpeg
38:an ruckade min föreställning om att en riktig dykare ska vara av det större formatet. Sökte länge en daily med blanksvart tavla då denna dök upp på radarn 🤩
IMG_4091.jpeg

Tack, tycker ju det ser bra ut jag med. Ibland tänker jag att hade det stått Rolex på urtavlan hade de stående ovationerna aldrig tagit slut 😁
Du har en god poäng där! Din version påminner mycket om en Sub. Tror inte heller att den nämnvärt kommer till korta prestandamässigt. Utförandet och specifikationerna går inte av för hackor 👌 Hade jag inte redan ägt en Aquis 43,5 vore din 43 en het kandidat 😊

Du har en god poäng där! Din version påminner mycket om en Sub. Tror inte heller att den nämnvärt kommer till korta prestandamässigt. Utförandet och specifikationerna går inte av för hackor 👌 Hade jag inte redan ägt en Aquis 43,5 vore din 43 en het kandidat 😊
Nä, Certinan levererar oerhörd prestanda för pengarna både till specs och finish tycker jag.

Kan man lugnt säga! Väl värd att marknadsföra lite hårdare kan jag tycka. Kom även en ”lady”-variant i 37,5mm.
Blev mycket glad där för en kort stund, men så klart ska den ha diamanter på tavlan... 🤦 ~ 38 mm hade ju varit helt perfekt för en sådan här modell med relativt smal vridring. Kolla bara DS Action Diver 38 mm - den perfekta storleken! Suck för schweiziska klocktillverkare och deras förlegade syn på manligt/kvinnligt.

Snygg, vettig storlek och 20mm mellan bandhornen är ju top notch!

MEN är det bara jag som tycker att det är extremt fattigt med boettlock av snäppmodell på alla Certina (och Tissot) som har under 200m wr?
Var in och kollade på den idag hos Stjärnurmakarna. Gav lite billigt intryck, och sekundvisaren träffade index jäkligt dåligt… Blev inget köp!

Var in och kollade på den idag hos Stjärnurmakarna. Gav lite billigt intryck, och sekundvisaren träffade index jäkligt dåligt… Blev inget köp!

Är inte sekundvisarnas stopp (dvs på eller mellan indexen) lite slumpmässigt på lite billigare quartz? Mao, om de har fler ur i butiken så kan man kanske hitta en som träffar rätt?

Tillbaka
Topp