Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym Certina! Den som också startade igång mitt klockintresse! Har ägt den 2ggr, tyvärr fick den lämna nyligen då jag finner den snäppet för klumpig. Tjockleken på 12mm är bra. För mig var det för breda bandhorn och lug-lug mått på 50mm, sedan länken då, som inte smalnar av tillräckligt.En klocka som inte fått den handledstid och kärlek den förtjänar är min blå 43 mm dykare. Av olika anledningar har den fått vila ganska länge, bland annat då den egentligen är för stor och för att min smak har utvecklats lite.
Den är ändå ansvarig för att ha startat upp mitt moderna klockintresse och satt dykarur högt på listan.
Jag var på jakt efter nån klocka, min första mekaniska och lite finare, då jag såg den och omedelbart visste att den var rätt.
Och även om jag numer föredrar något mindre och "less is more" så kan jag verkligen sakna den blå urtavlan i sommarsolen.
Nu också med patina och gulnad ring.
Den är bra på så många sätt men just L2L är det som ställer till det. Syns på bilden lite hur den nästan sticker ut nertill.Grym Certina! Den som också startade igång mitt klockintresse! Har ägt den 2ggr, tyvärr fick den lämna nyligen då jag finner den snäppet för klumpig. Tjockleken på 12mm är bra. För mig var det för breda bandhorn och lug-lug mått på 50mm, sedan länken då, som inte smalnar av tillräckligt.
Nya alternativ har anlänt.Slängde på ett zulu så länge. Sitter lite bättre nu. Inväntar ett nytt Nato som jag hoppas ska passa.
Bra val, tycker den modellen i svart är väldigt allround och passar det mestaDrog till Rhodos i torsdags och funderade länge på vilka klockor jag skulle ta med mig men jag kom fram till att 38:an passar till det mesta här nere så dom andra fick stanna hemma.
Najs, är det OEM gummit?Gummi är ändå nice, blev ett till i vitt
CTS från Watchwear
Från Watchwear!Najs, är det OEM gummit?
Jag har ett extra spänne efter jag skickade min på garanti (fick behålla det) så kanske man kunde ha ett gummiband liggandes med det på hela tiden!
Så krispig kombo! Är riktigt avundsjuk på den där klockan. Önskar den kunde göras aningen större bara, typ 36-38 mm åtminstone.Gummi är ändå nice, blev ett till i vitt
CTS från Watchwear
Ska du verkligen byta bort keramisk vridringKlockdampen gör sig lite påmind, är lite sugen att byta ut denna 43mm mot en svart 38mm. Någon här som är sugen kanske på ett byte rent av?
Hehe, kanskeSka du verkligen byta bort keramisk vridring