• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

GADA, idag på mesh:
1000005762.jpg

En klocka som inte fått den handledstid och kärlek den förtjänar är min blå 43 mm dykare. Av olika anledningar har den fått vila ganska länge, bland annat då den egentligen är för stor och för att min smak har utvecklats lite.

Den är ändå ansvarig för att ha startat upp mitt moderna klockintresse och satt dykarur högt på listan.
Jag var på jakt efter nån klocka, min första mekaniska och lite finare, då jag såg den och omedelbart visste att den var rätt.
Och även om jag numer föredrar något mindre och "less is more" så kan jag verkligen sakna den blå urtavlan i sommarsolen.

Nu också med patina och gulnad ring.

IMG_4987.jpg

En klocka som inte fått den handledstid och kärlek den förtjänar är min blå 43 mm dykare. Av olika anledningar har den fått vila ganska länge, bland annat då den egentligen är för stor och för att min smak har utvecklats lite.

Den är ändå ansvarig för att ha startat upp mitt moderna klockintresse och satt dykarur högt på listan.
Jag var på jakt efter nån klocka, min första mekaniska och lite finare, då jag såg den och omedelbart visste att den var rätt.
Och även om jag numer föredrar något mindre och "less is more" så kan jag verkligen sakna den blå urtavlan i sommarsolen.

Nu också med patina och gulnad ring.

IMG_4987.jpg
Grym Certina! 🤓 Den som också startade igång mitt klockintresse! Har ägt den 2ggr, tyvärr fick den lämna nyligen då jag finner den snäppet för klumpig. Tjockleken på 12mm är bra. För mig var det för breda bandhorn och lug-lug mått på 50mm, sedan länken då, som inte smalnar av tillräckligt.

Grym Certina! 🤓 Den som också startade igång mitt klockintresse! Har ägt den 2ggr, tyvärr fick den lämna nyligen då jag finner den snäppet för klumpig. Tjockleken på 12mm är bra. För mig var det för breda bandhorn och lug-lug mått på 50mm, sedan länken då, som inte smalnar av tillräckligt.
Den är bra på så många sätt men just L2L är det som ställer till det. Syns på bilden lite hur den nästan sticker ut nertill.
Ska kanske prova den på Nato eller nåt så man kan spänna åt den ordentligt. Har ingent emot länken egentligen men den är justerad lite för löst för min smak och just nu minns jag inte var jag lagt extralänkarna.

IMG_7685.jpeg

Köpte denna för ett tag sedan. Så här långt tycker jag den är en trevlig vardagsdressare. Väldigt bra tidshållning och den långa gångreserven gör verkligen vardagen bekväm. Jag tycker det är mycket klocka för pengarna. Hade gärna sett att den var ett par mm mindre men tycker den funkar ändå…

Tillbaka
Topp