• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Moody

Rolex
Ordningen återställd.

Ping @Greve Carl-Magnus
IMG_1604.JPG
IMG_1607.JPG
 

Moody

Rolex
Fast jag kommer snart in med en modern Certina i tråden, jag har en Day Date som väntar på mig hemma hos farsan i Sverige :)
Kommer hem en sväng i början av juni :)
Har du sett min vintage Certina här i tråden ?
Kul! Den är bra fin den. Vart på ett ungefär bor din far? Tänkte om han bodde i närheten av mig kunde vi styrt upp en mini-GTG. :)
 

Moody

Rolex
Jag är helt klart sugen på en blå, passar fint till sommaren och linneskjortor och allt det där. Sen sneglar jag ju även på en blå Longines Hq, det stora problemet blir då att jag är lika sugen på båda. Så enda lösningen är att köpa båda. Kan man göra så? (dum fråga på detta forum) ;)
Hmm, för variationens skull så är det ju bättre med Longines. Men om du kan köpa båda så ska du självklart göra det! ;)
 

Moody

Rolex
Kollade nu. Jag har två länkbitar kvar, passningen gjordes i butik när jag hämtade ut klockan. Jag tror jag hade 17,5 cm runt handleden.
Okej, då är det nog rimligt ändå då. Misstänkte att jag fick för lite länkbitar den den sitter en aning tight när det är som störst. Har ganska grova handleder, tror de mäter 19.5-20cm.
 

Moody

Rolex
Det som är roligt är ju att du fått detta intresse i sån ung ålder, det gläder gamla rävar som mig :)
Jo det är roligt på många sätt och vis men även lite jobbigt när man så gärna vill ha dyrare klockor men ej har jobb så blir det lite svårt, men jag är nöjd ändå! Men ändå är det bra för jag hade nog inte sökt sommarjobb om jag inte haft klockor i kikaren! Sen tänkte jag även söka kväll och helgjobb när jag börjar gymnasiet. :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jo det är roligt på många sätt och vis men även lite jobbigt när man så gärna vill ha dyrare klockor men ej har jobb så blir det lite svårt, men jag är nöjd ändå! Men ändå är det bra för jag hade nog inte sökt sommarjobb om jag inte haft klockor i kikaren! Sen tänkte jag även söka kväll och helgjobb när jag börjar gymnasiet. :)
Har du fått sommarjobb ??
 
Certina är vetkligen underskattat, därmed väldigt prisvärda! Här syns min DS Podium BS Precidrive. I bakgrunden skymtas LLD som även den är en fantastisk klocka, kan inte annat än (älska) den!

IMG_0443.JPG

Jag håller med om att Certina är underskattat. Det är klockor med mycket hög kvalité och dessutom bär på ett hedersamt arv. Tänk bara vad DS-konceptet innebär och vilken kvalitetshöjning det innebär. Ibland undrar jag om Certina även underskattar sig själva.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag håller med om att Certina är underskattat. Det är klockor med mycket hög kvalité och dessutom bär på ett hedersamt arv. Tänk bara vad DS-konceptet innebär och vilken kvalitetshöjning det innebär. Ibland undrar jag om Certina även underskattar sig själva.
Vi får vara glada för varje dag som dom underskattar sig själva :). Eller så vet dom precis vad dom gör och tycker som jag, att många tillverkare har alldeles för hög prissättning i förhållande till vad som är rimligt. Dom visar klart och tydligt att bra kvalitet inte behöver kosta skjortan.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jo det är roligt på många sätt och vis men även lite jobbigt när man så gärna vill ha dyrare klockor men ej har jobb så blir det lite svårt, men jag är nöjd ändå! Men ändå är det bra för jag hade nog inte sökt sommarjobb om jag inte haft klockor i kikaren! Sen tänkte jag även söka kväll och helgjobb när jag börjar gymnasiet. :)
Det är inte säkert att man blir mer nöjd för att klockan kostar mer. För egen del så är jag minst lika nöjd med min Action Diver som t.ex med min LLD. Känslan av att hitta rätt för mindre kostnad är minst lika bra om inte bättre än om man köper dyrare.
Njut nu av din grymma Action Diver :).
 

Moody

Rolex
Det är inte säkert att man blir mer nöjd för att klockan kostar mer. För egen del så är jag minst lika nöjd med min Action Diver som t.ex med min LLD. Känslan av att hitta rätt för mindre kostnad är minst lika bra om inte bättre än om man köper dyrare.
Njut nu av din grymma Action Diver :).
Sant, har ju klarat mig på min SKX i ett halvår utan problem. Och nu när jag har Certinan så känner jag knappt något begär efter en ny. :)
 
Topp