Efter att ha vart inne på Seiko en tid men inte riktigt fastnat för några av deras modeller har jag nu fått upp ögonen för Certina. Det är framförallt en modell som faller mig i smaken - Certina DS-2. "Problemet" är att den finns i två varianter en vanlig och en limited, båda verkar tekniskt sett vara identiska:
Swiss quartz movement F06.411 PRECIDRIVE, stainless steel (316 L) of 40 m / m in diameter and 9.45 m / m thick, waterproof to 100 meters (10 ATM, 330 ft), sapphire crystal with antireflection coating, indexes and silver hands with Superluminova treatment, brown leather strap, grey dial, date window at 6.
Den vanliga. Ligger på 3000:- Det som talar för den är priset och att stygnen inte syns så tydligt på armbandet.
Sen har vi Ole Einar Bjorndalen limited edition:
Det som talar för den är att det är en limited edition (nåja, 2000 ex) om man nu ska lägga nåt värde i det, den röda sekundvisaren som jag är rätt förtjust i, känns som den ger den ett lite mer sportig och inte så dressad-look (tänkte ha den till vardags) och, nog, är väl den mörkare tavlan snyggare? Men priset är 1200:- mer.
Oavsett vilken man väljer så känns det som mycket klocka för pengarna.