• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Ok jag gick på de priser man kan se på nätet. Dom kan dock vara redigt friserade och rena lockpriser.
Finns ju med svart tavla och röda detaljer med. Kanske är det den som är mest neutral. Tiden får utvisa om man gillar den och vad den kostar.

Som skrivs till en början 6-7000. De kommer nog snabbt falla till runt 5000kr.

Dagsfärsk bild av min nyaste klocka :)
Mycket nöjd med denna budget Day Date !
image.jpeg

Efter att ha vart inne på Seiko en tid men inte riktigt fastnat för några av deras modeller har jag nu fått upp ögonen för Certina. Det är framförallt en modell som faller mig i smaken - Certina DS-2. "Problemet" är att den finns i två varianter en vanlig och en limited, båda verkar tekniskt sett vara identiska:

Swiss quartz movement F06.411 PRECIDRIVE, stainless steel (316 L) of 40 m / m in diameter and 9.45 m / m thick, waterproof to 100 meters (10 ATM, 330 ft), sapphire crystal with antireflection coating, indexes and silver hands with Superluminova treatment, brown leather strap, grey dial, date window at 6.

certina2.JPG

Den vanliga. Ligger på 3000:- Det som talar för den är priset och att stygnen inte syns så tydligt på armbandet.
Sen har vi Ole Einar Bjorndalen limited edition:
certina.JPG

Det som talar för den är att det är en limited edition (nåja, 2000 ex) om man nu ska lägga nåt värde i det, den röda sekundvisaren som jag är rätt förtjust i, känns som den ger den ett lite mer sportig och inte så dressad-look (tänkte ha den till vardags) och, nog, är väl den mörkare tavlan snyggare? Men priset är 1200:- mer.

Oavsett vilken man väljer så känns det som mycket klocka för pengarna.

Någon som vet vad som har lossnat? Kolla nedanför texten ordet 23. Jag har inte tappat den eller utsatt den för mer än daglig användning. Tur att jag har garanti kvar....

20170608_213637.jpg

Efter att ha vart inne på Seiko en tid men inte riktigt fastnat för några av deras modeller har jag nu fått upp ögonen för Certina. Det är framförallt en modell som faller mig i smaken - Certina DS-2. "Problemet" är att den finns i två varianter en vanlig och en limited, båda verkar tekniskt sett vara identiska:

Swiss quartz movement F06.411 PRECIDRIVE, stainless steel (316 L) of 40 m / m in diameter and 9.45 m / m thick, waterproof to 100 meters (10 ATM, 330 ft), sapphire crystal with antireflection coating, indexes and silver hands with Superluminova treatment, brown leather strap, grey dial, date window at 6.

certina2.JPG

Den vanliga. Ligger på 3000:- Det som talar för den är priset och att stygnen inte syns så tydligt på armbandet.
Sen har vi Ole Einar Bjorndalen limited edition:
certina.JPG

Det som talar för den är att det är en limited edition (nåja, 2000 ex) om man nu ska lägga nåt värde i det, den röda sekundvisaren som jag är rätt förtjust i, känns som den ger den ett lite mer sportig och inte så dressad-look (tänkte ha den till vardags) och, nog, är väl den mörkare tavlan snyggare? Men priset är 1200:- mer.

Oavsett vilken man väljer så känns det som mycket klocka för pengarna.
Fina klockor! Jag har själv allvarligt sneglat på Bjorndalen LE, riktigt snygg och prisvärd klocka. Problemet för mig är att den just är brandad Bjorndalen. Nog för att han är en sannerligen enorm skidskytt och verkligen värd en klocka, men vill vi klocknördar ha allt detta på en klocka? Inte jag så fullt ut, därför är jag lite avvaktande, som så många andra verkar vara. Den har funnits ett tag och är ännu inte slutsåld.

Fina klockor! Jag har själv allvarligt sneglat på Bjorndalen LE, riktigt snygg och prisvärd klocka. Problemet för mig är att den just är brandad Bjorndalen. Nog för att han är en sannerligen enorm skidskytt och verkligen värd en klocka, men vill vi klocknördar ha allt detta på en klocka? Inte jag så fullt ut, därför är jag lite avvaktande, som så många andra verkar vara. Den har funnits ett tag och är ännu inte slutsåld.

Ja jag för egen del bryr mig inte ett dugg om Björndalen, var mest designen jag föll för. Ett annat alternativ är denna. Här gillar jag kombinationen av svart och rött och att rött får ta lite mer plats och inte bara är sekundvisaren. Ligger på ca 3500:- i pris. (finns även med svart/gult och svart/grönt)

klack3.jpg

Ja jag för egen del bryr mig inte ett dugg om Björndalen, var mest designen jag föll för. Ett annat alternativ är denna. Här gillar jag kombinationen av svart och rött och att rött får ta lite mer plats och inte bara är sekundvisaren. Ligger på ca 3500:- i pris. (finns även med svart/gult och svart/grönt)

klack3.jpg
Wow, helrätt ju ;)
Vad har den du visar för ref.nr?

Edit:
C024.410.16.051.03

Senast ändrad:
Nej nu står den helt stilla. När den stannat och jag såg skruven, drog jag ut kronan. Jo borde gå se, men snart ska någon kunnigare än mig få undersöka detta.
Säkert bara någon skruv som Inte var fastskruvad ordentligt som har skruvat ur sig. Borde förhoppningsvis bara vara att skruva tillbaka den.

Tillbaka
Topp