MadeofChicken
Silver
Riktigt snygg kombo där Vart kommer bandet ifrån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Det är från @FeskarnRiktigt snygg kombo där Vart kommer bandet ifrån?
*likadan ska det ju vara (pinsam särskrivning) :-/Härlig klocka som är en riktig slitvarg. Har en lika dan som jag haft i 17 år och den har hängt med mig som en trogen hund i vått och torrt.
Min såldes igår.Absolut. Har bara inte varit så aktiv här inne på sistone.
Min såldes igår.
Älskade den först som ni märkte, men började störa mig mer och mer på att den upplevs lite klumpig för min smak pga formen på bezeln, sen att nytt lockar alldeles för mycket och jag kan inte köpa den utan att sälja Certinan, men när jag blir äldre och börjar jobba så är en Action Diver given!Nää varför då? Något nytt på gång?
Jag kommer aldrig att sälja min klocka.
Vad är det som lockar i stället? : )Älskade den först som ni märkte, men började störa mig mer och mer på att den upplevs lite klumpig för min smak pga formen på bezeln, sen att nytt lockar alldeles för mycket och jag kan inte köpa den utan att sälja Certinan, men när jag blir äldre och börjar jobba så är en Action Diver given!
En Sinn 556i.Vad är det som lockar i stället? : )
Mkt fin den där!Den gamla beatern tjänstgör flitigt på semestern
Låter ju som ett enkelt fel som de flesta urmakare kan fixa. Vilket land bor du i?
Hej,
Kronan på min Certina DS Action Diver fungerar som den ska men jag kan inte skruva in den, den gängar inte. Certina återförsäljaren här i utlandet sade att den måste skickas till Schweiz och det skulle vara gratis inom garantin. Jag gick hem och skulle leta upp garantikortet men kom sedan på att jag köpte den för tre år sedan imorgon och garantin är på två år. Jag hittade lite priser för reparationen här: http://www.certina.com/sv/customer-service/servicing-rates
Det ser ut att kosta 50 CHF / 432 SEK. Är det vanligt att man måste skicka klockan till Schweiz för att byta krona...? Undrar hur lång tid det kan ta.
Nederländerna. Men behöver de inte en ny krona för att kunna fixa det då? Jag har ingen aningLåter ju som ett enkelt fel som de flesta urmakare kan fixa. Vilket land bor du i?
Kanske krona eller kronhalsen behöver bytas, men man tycker ju att de skulle kunna beställa den delen.Nederländerna. Men behöver de inte en ny krona för att kunna fixa det då? Jag har ingen aning
Jag visste inte ens om att det fanns fler KS:are i Nederländerna och inte minst Certina nördar!Nederländerna. Men behöver de inte en ny krona för att kunna fixa det då? Jag har ingen aning
Haha jo det finns en mini-nörd här sedan 10 månader men han skäms lite för han har inte varit inloggad på KS på ett bra tagJag visste inte ens om att det fanns fler KS:are i Nederländerna och inte minst Certina nördar!
Du behöver nog inte skicka klockan till Schweiz för att det ska gå på garantin, gå in i närmsta AD (ofta Bijenkorf) och prata med dem så skickas klockan förmodligen "bara" till Swatch BENELUX.
Som sagt borde det inte vara något problem för AD att fixa, alternativt dirigera vidare. Bijenkorf trodde jag var smidigast för de flesta i Nederländerna, utbudet av fristående försäljare verkade minst sagt smalt när jag behövde kolla.Haha jo det finns en mini-nörd här sedan 10 månader men han skäms lite för han har inte varit inloggad på KS på ett bra tag
Ok då får jag kolla med min AD igen (Bijenkorf fanns inte här). Tack killar!
Ooh så fin, om man får säga det självKöpte min första Certina, måste säga att jag är RIKTIGT nöjd med den
Jo håller med dej, blev själv förvånad när jag fick den.... Trodde inte den skulle vara så snygg i blått men alltid trevligt med överaskningarOoh så fin, om man får säga det själv
Ville ta den svarta först men har en Breitling med svart urtavla så det blev blå denna gång men den är stilren och det gillar jag skarpt med den en läckerbit med andra ordVerkligen fin. Måste medge att den blå Divern är väääldigt snygg, det tog bara ett tag innan jag fattade det. (har själv en svart)
Riktigt snygg! Gillar det blåa. Beställde själv denna, gör en paketöppning när den kommer imorgon!Gjorde en bokning på denna hos min lokala!!
Vad tror ni om den?
Det är inte den jag la uppRiktigt snygg! Gillar det blåa. Beställde själv denna, gör en paketöppning när den kommer imorgon!