• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

image.jpeg

Riktigt snygg kombo där :) Vart kommer bandet ifrån?
 

Moody

Rolex
Nää varför då? Något nytt på gång?
Jag kommer aldrig att sälja min klocka.
Älskade den först som ni märkte, men började störa mig mer och mer på att den upplevs lite klumpig för min smak pga formen på bezeln, sen att nytt lockar alldeles för mycket och jag kan inte köpa den utan att sälja Certinan, men när jag blir äldre och börjar jobba så är en Action Diver given!
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Älskade den först som ni märkte, men började störa mig mer och mer på att den upplevs lite klumpig för min smak pga formen på bezeln, sen att nytt lockar alldeles för mycket och jag kan inte köpa den utan att sälja Certinan, men när jag blir äldre och börjar jobba så är en Action Diver given!
Vad är det som lockar i stället? : )
 

Speedmaster

Breitling
IMG_5784.JPG

Hej,
Kronan på min Certina DS Action Diver fungerar som den ska men jag kan inte skruva in den, den gängar inte. Certina återförsäljaren här i utlandet sade att den måste skickas till Schweiz och det skulle vara gratis inom garantin. Jag gick hem och skulle leta upp garantikortet men kom sedan på att jag köpte den för tre år sedan imorgon och garantin är på två år. Jag hittade lite priser för reparationen här: http://www.certina.com/sv/customer-service/servicing-rates
Det ser ut att kosta 50 CHF / 432 SEK. Är det vanligt att man måste skicka klockan till Schweiz för att byta krona...? Undrar hur lång tid det kan ta.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
IMG_5784.JPG

Hej,
Kronan på min Certina DS Action Diver fungerar som den ska men jag kan inte skruva in den, den gängar inte. Certina återförsäljaren här i utlandet sade att den måste skickas till Schweiz och det skulle vara gratis inom garantin. Jag gick hem och skulle leta upp garantikortet men kom sedan på att jag köpte den för tre år sedan imorgon och garantin är på två år. Jag hittade lite priser för reparationen här: http://www.certina.com/sv/customer-service/servicing-rates
Det ser ut att kosta 50 CHF / 432 SEK. Är det vanligt att man måste skicka klockan till Schweiz för att byta krona...? Undrar hur lång tid det kan ta.
Låter ju som ett enkelt fel som de flesta urmakare kan fixa. Vilket land bor du i?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nederländerna. Men behöver de inte en ny krona för att kunna fixa det då? Jag har ingen aning :)
Jag visste inte ens om att det fanns fler KS:are i Nederländerna och inte minst Certina nördar!

Du behöver nog inte skicka klockan till Schweiz för att det ska gå på garantin, gå in i närmsta AD (ofta Bijenkorf) och prata med dem så skickas klockan förmodligen "bara" till Swatch BENELUX.
 

Speedmaster

Breitling
Jag visste inte ens om att det fanns fler KS:are i Nederländerna och inte minst Certina nördar!

Du behöver nog inte skicka klockan till Schweiz för att det ska gå på garantin, gå in i närmsta AD (ofta Bijenkorf) och prata med dem så skickas klockan förmodligen "bara" till Swatch BENELUX.
Haha jo det finns en mini-nörd här sedan 10 månader men han skäms lite för han har inte varit inloggad på KS på ett bra tag ;)
Ok då får jag kolla med min AD igen (Bijenkorf fanns inte här). Tack killar!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Haha jo det finns en mini-nörd här sedan 10 månader men han skäms lite för han har inte varit inloggad på KS på ett bra tag ;)
Ok då får jag kolla med min AD igen (Bijenkorf fanns inte här). Tack killar!
Som sagt borde det inte vara något problem för AD att fixa, alternativt dirigera vidare. Bijenkorf trodde jag var smidigast för de flesta i Nederländerna, utbudet av fristående försäljare verkade minst sagt smalt när jag behövde kolla. :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde mig en DS First Ceramic Chrono som kommer på måndag. Ska det bli en paketöppning mån tro?
 
Topp