• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Beastmode

Omega
IMG_4882.jpg
Gjorde en bokning på denna hos min lokala!!
Vad tror ni om den?
Jag gillar designen starkt och det är en mycket intressant klocka, MEN den är nästan 47mm om jag inte misstar mig, dvs alldeles för stor. Däremot kommer jag ta mig en ordentlig titt på klockan när den kommer till lokal AD för att se om det mot förmodan skulle kunna fungera för mig ändå, men tvivlar på det!

Btw, ungefär när får du klockan? När du får den kan du gärna lägg ut en unboxing med lite bilder så man kan se hur den bär på handleden! :)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Jag gillar designen starkt och det är en mycket intressant klocka, MEN den är nästan 47mm om jag inte misstar mig, dvs alldeles för stor. Däremot kommer jag ta mig en ordentlig titt på klockan när den kommer till lokal AD för att se om det mot förmodan skulle kunna fungera för mig ändå, men tvivlar på det!

Btw, ungefär när får du klockan? När du får den kan du gärna lägg ut en unboxing med lite bilder så man kan se hur den bär på handleden! :)
Den skulle släppas i Juli,men tippar på Augusti jag skulle få ett sms när första kommer in men vilken färg som kommer vet de ej!!
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Jag gillar designen starkt och det är en mycket intressant klocka, MEN den är nästan 47mm om jag inte misstar mig, dvs alldeles för stor. Däremot kommer jag ta mig en ordentlig titt på klockan när den kommer till lokal AD för att se om det mot förmodan skulle kunna fungera för mig ändå, men tvivlar på det!

Btw, ungefär när får du klockan? När du får den kan du gärna lägg ut en unboxing med lite bilder så man kan se hur den bär på handleden! :)
Riktigt fin dinka. Men som sagt, en riktig fläskläpp som kräver sin arm..
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Jag gillar lite rejälare klockor dock är 43mm lagom tkr jag,denna ska vara 45,7 om jag inte missminner mig.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Jag gillar lite rejälare klockor dock är 43mm lagom tkr jag,denna ska vara 45,7 om jag inte missminner mig.
Har en ds podium big size som mäter 44 mm, den är stor men ok. 45,7 är jäkligt stort. Men som sagt är väl bara att returnera om den känns too much. Jäkligt mkt klocka för pengarna är det dock..:)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Från dagens loppislåda.
En Certidate som varit med om mycket.
Trotts hur risig den ser ut är det skönt att se en klocka som verkligen använts, och fortfarande tickar på.
Vore kul om den kunde berätta sin historia.
Certina.jpg
 

Moody

Rolex
Vad är det jag hör @AdrianO !? :)
Trodde den skulle stanna för evigt. Men jag är inte orolig, du kommer snart tillbaka till DS träsket ;)

Bjuder på en bild på min för att visa vad du går miste om :p;)

IMG_4798.JPG


På ett nato (för brett men skitsamma).
Gillade den skarpt, men är man student så måste man sälja för att kunna köpa nytt, men jag kommer garanterat äga en igen! :)

Edit: Tänkte behålla men sen fick jag ett för bra bud. :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Någon i Certinatråden som vill få denna lite billigare?
Kapar priset till 1500:- om du talar om att du sett annonsen här. Annons finns på vanliga köp och sälj.

IMG_2466.JPG

Edit: får man ens göra så här? I och med att det ser ut som en annons och ligger på fel ställe? Tar bort den genast om någon vill.
 
Köpte den för några månader sedan men tyckte den skulle vara diskretare o elegantare med svarta hjul och "guldvisare", liksom de övriga visarna och index. Min urmakare fixade det efter att han skaffade hem grejorna... så det är en unik klocka men jmf med originalet en franken.....Garantin skulle nog inte gälla men själv är jag ganska nöjd...
Trevlig helg MrJazze !
:)
 

Bilagor

  • CERTINA OLD.jpg
    CERTINA OLD.jpg
    38 KB · Visningar: 53
  • CERTINA NEW.JPG
    CERTINA NEW.JPG
    174.1 KB · Visningar: 56

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Köpte den för några månader sedan men tyckte den skulle vara diskretare o elegantare med svarta hjul och "guldvisare", liksom de övriga visarna och index. Min urmakare fixade det efter att han skaffade hem grejorna... så det är en unik klocka men jmf med originalet en franken.....Garantin skulle nog inte gälla men själv är jag ganska nöjd...
Trevlig helg MrJazze !
:)
Snyggt! Förstår inte varför Certina valt vit kombination, svart är mkt snyggare. :)

Tack detsamma!

/J
 
IMG_0352.JPG
Hej!

Jag har en certina ds podium square som inte får handledstid alls. Är det någon som vet vad man kan sälja en sådan för? Batteri precis bytt och klockan är i bra skick och fungerar som den ska. Box och papper hoppas jag att jag kan hitta. Orginallänk finns också (brunt läder). Tacksam för svar!
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Träffade en Läkare idag. Vi halkade in på ämnet klockor och det visade sig att han var en äkta OWG. Hade haft sin certina i 60 år sen han fick den i 15-års present.
Han hade nyligen berättat att han lämnat in den på ruckning men den forta sig ändå minut per dygn, men han såg det inte som något problem, han behövde ju bara ställa om den en gång per dygn.
 
Topp