Hej,Jag tror det iaf. Frågan gällade precidrive modellen och inte den automatiska
Luggmått på precidrive-dykaren är 20mm har min på 20mm Eulit, och det sitter som en smäck.
/Samarin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej,Jag tror det iaf. Frågan gällade precidrive modellen och inte den automatiska
Hej,
Luggmått på precidrive-dykaren är 20mm har min på 20mm Eulit, och det sitter som en smäck.
/Samarin
Den lackade bezeln har jag inget problem med, bortsett från att lumen på den är snudd på usel. Lumen på tavlan och visare är ok, inte fantastisk men ok. Visarna har enligt mig en tråkig design, förutom det är det en toppenklocka. Kvartsverket är kanon.
Blev ingen kontrollmätning då den sista hann bli såld innan jag började!Okej, ska kontrollmäta på sen när jag börjar jobba!
Vi hade ingenting hemma, skickade iväg ett mail till leverantören om möjlighet till beställning av enbart en länkbit. Återkommer nästa gång jag jobbar och har fått svar ang. det och pris. Vill du att jag isåfall ska plocka hem en och skicka till dig?Jättesnällt! Denna är det.
Återkom med pris så får vi se sen! Tror dock bara jag behöver en "halvbit" alltså sån som sitter längst mot låset på klockan. Återigen stort tack för hjälpen!Vi hade ingenting hemma, skickade iväg ett mail till leverantören om möjlighet till beställning av enbart en länkbit. Återkommer nästa gång jag jobbar och har fått svar ang. det och pris. Vill du att jag isåfall ska plocka hem en och skicka till dig?
Will do! Kan kolla även om det går att lösa sådana. Dykarförlängningen räcker inte till alltså? Inga problem!Återkom med pris så får vi se sen! Tror dock bara jag behöver en "halvbit" alltså sån som sitter längst mot låset på klockan. Återigen stort tack för hjälpen!
Jodå! Dykarförlängningen räcker till, men tror att klockan blir lite för stor med en sån här stor bit, så med en halv tror jag den blir perfekt.Will do! Kan kolla även om det går att lösa sådana. Dykarförlängningen räcker inte till alltså? Inga problem!
Kollar det nästa gång! Är dock ledig t.om. 19 juni men hoppas kunna få jobba lite mån, tis eller ons nästa vecka. Men så du vet att det kan dröja lite.Jodå! Dykarförlängningen räcker till, men tror att klockan blir lite för stor med en sån här stor bit, så med en halv tror jag den blir perfekt.
Absolut! Det är inte bråttom, jag klarar mig så den är nu men den sitter rätt tight.Kollar det nästa gång! Är dock ledig t.om. 19 juni men hoppas kunna få jobba lite mån, tis eller ons nästa vecka. Men så du vet att det kan dröja lite.
Ok! La en beställning på den så får jag utvärdera lumen. Svårt att hitta kvartsdykare mellan 39-41mm
Sett väldigt få bilder. Men är lumen blå ? Vet ibland att bilder kan lurasReturneras lika snabbt pga lumen. Får vänta på att seiko släpper en kvartsdykare i mindre storlek.
Sett väldigt få bilder. Men är lumen blå ? Vet ibland att bilder kan luras
85 kronor till kund, oavsett halv- eller hel-länk! Frakt tillkommer men jag kan ju köpa den och skicka personligt i ett kuvert bara!Absolut! Det är inte bråttom, jag klarar mig så den är nu men den sitter rätt tight.
Det var ju bra pris! Köp gärna hem en halv så swishar jag dig sen.85 kronor till kund, oavsett halv- eller hel-länk! Frakt tillkommer men jag kan ju köpa den och skicka personligt i ett kuvert bara!
Yes gör det så fort jag kommer tillbaka från lunchen! Borde komma till butik torsdag eller måndag (midsommar) sen jobbar jag onsdag nästa gång igen så förhoppningsvis har du den nästa fredag! i värsta fall måndag..Det var ju bra pris! Köp gärna hem en halv så swishar jag dig sen.
Låter bra! Skicka ett PM när du har länken.Yes gör det så fort jag kommer tillbaka från lunchen! Borde komma till butik torsdag eller måndag (midsommar) sen jobbar jag onsdag nästa gång igen så förhoppningsvis har du den nästa fredag! i värsta fall måndag..
Vart i Sverige bor du?Låter bra! Skicka ett PM när du har länken.
Värmland, Filipstad.Vart i Sverige bor du?
Ah, tänkte om du var i Örebro eller närheten så kunde du ju kommit in i butiken men då får vi skicka, löser du monteringen själv?Värmland, Filipstad.
Okej! Japp, det fixar jag!Ah, tänkte om du var i Örebro eller närheten så kunde du ju kommit in i butiken men då får vi skicka, löser du monteringen själv?
Du kan PMa dina uppgifter till mig, länkbiten kom idag!Okej! Japp, det fixar jag!
Positionen har jag aldrig tänkt så mycket på faktiskt. Locket på baksidan är rätt högt (~2mm), så totalt sett sitter den i princip "mitt i". Däremot upplever jag den ibland som lite vass att skruva på. I övrigt är det en fantastisk klocka!Sneglar lite på Ds1 daydate. Granskat bilderna och upplever att kronan sitter rätt märkligt, stämmer det? Ni som har/haft den hur upplever ni kronan?
Positionen har jag aldrig tänkt så mycket på faktiskt. Locket på baksidan är rätt högt (~2mm), så totalt sett sitter den i princip "mitt i". Däremot upplever jag den ibland som lite vass att skruva på. I övrigt är det en fantastisk klocka!