Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns en som heter 1000M klubben men det är ju långt från alla dykare :/Är det någon som vet om det finns en tråd för enbart dykare? alltså kej specifikt märke utan dykare generellt? Kan inte hitta någon
Sök eller starta en!Är det någon som vet om det finns en tråd för enbart dykare? alltså kej specifikt märke utan dykare generellt? Kan inte hitta någon
Mäkta imponerad av Certinas nya modeller, dom har verkligen steppat upp sitt game!Köpta nya DS Action Chronometer idag. Mycket klocka för pengarna (4290kr)
Jag med! Riktigt bra.Mäkta imponerad av Certinas nya modeller, dom har verkligen steppat upp sitt game!
Klart och gjort!Sök eller starta en!
Skitsnygg! Storlek?Köpta nya DS Action Chronometer idag. Mycket klocka för pengarna (4290kr)
41mm. Ja samma härSkitsnygg! Storlek?
Skulle vilja ha den där med automat-verk..
Snyggt utan vridring!Köpta nya DS Action Chronometer idag. Mycket klocka för pengarna (4290kr)
Måste fråga, finns DS-1 modellen i typ 41mm?
Måste fråga, finns DS-1 modellen i typ 41mm?
Endast 40mm dock finns DS-1
kronograferna i 43mm. Men de ser helt olika ut tyvärr.
https://www.certina.com/watch/ds-1-chronograph-automatic/C0064141105101
Här kommer ett rätt långt inlägg. 1999 under tjänstgöring i Kosovo köpte jag min Certina DS Cascadeur 1888. Det var möjligt att skippa moms och med viss rabatt så gick den på ca 3000. Tror den kostade ca 5000 i listpris. 2010 tappade jag den i golvet då länken gick sönder och den blev helrenoverad på drulleförsäkringen. Nu härom veckan började den digitala delen av verket spöka igen och jag lämnade in den. Nu finns inte verket som reservdel hos Certina enl Certina Sverige och jag blev erbjuden en Certina DS Podium för 2500 som en sorts kompensation. Det i sig tycker jag var helt ok. Inget som de hade behövt göra och den har jag tackat jag till även om det inte är en klocka som jag skulle valt som första val. Nu till pudelns kärna. Min gamla Certina får jag tillbaks och jag har insett att den har ett ETA urverk som antagligen går att köpa via andra kanaler än direkt via Certina. Det är ett verk som heter ETA 251.265. Efter att ha läst hela den här tråden från början till slut inser jag att det kanske finns en och annan urmakare som kan hjälpa mig. Klockan är om inte annat ett minne som jag burit till och från i 18 år.
https://www.klockia.se/certina-ds-action-diver-c013.407.11.051.00Hittar inte sidan på klockia med rabatten ! Kan du lägga in länken direkt.
Glöm frågan. Kollade på fel märke
Vad jag kan hitta så är det en C541.7184.42.61Är ute efter en Certina likt bilden (lånad av forumet). Men vet ej ref eller vart jag kanske kan få tag i en. Någon som kan hjälpa eller rent av har en liggandes som de vill bli av med?
Ett steg på vägen iaf, Tack!Vad jag kan hitta så är det en C541.7184.42.61
Den där är nog det bästa man kan få i dag sett till kvalitet/krona. Grattis till en mycket fin klocka!Nya DS Action diver blev det igår,en rejäl pjäs!!