Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satt och slösurfade och hitta denna onekligen intressanta nyhet på 41mm med automatverk påminer kanske en del om en välkänd omega finns att förbeställa hos klockia för den som är köpsugen.
På bild iaf ruggigt snygg! Senaste generationen av ds action är ett rejält lyft designmässigt iaf!
Riktigt snygg förutom supermissen med det vita datumfönstret, men det gillar jag aldrig så inget speciellt just med den här klockan.
Först tyckte jag att det var en rolig detalj att sekundvisaren var något rundad längst ut, men vette sjutton om det inte hade sett bättre ut med en rak. Det finns inget i formen som går igen med övriga visare eller index så jag tycker att den stör de i övrigt raka linjerna.
Jag gillar det diskret orangea längst ut på minutindex...så pass mild färg att det inte tar över och blir störande.
Sen är Klockias hemsida tyvärr lika usel som de flesta andras som säljer klockor. Så noll information om tjocklek, lugg/lugg och hur många ex den kommer att tillverkas i. Faktiskt ofattbart hur dåliga klocktillverkarnas/försäljarnas sajter är generellt.
Enligt Certina Sveriges Instagram kommer den även med svart urtavla/gröna detaljer och svart/rosé och med länk.
Satt och slösurfade och hitta denna onekligen intressanta nyhet på 41mm med automatverk påminer kanske en del om en välkänd omega finns att förbeställa hos klockia för den som är köpsugen.
Här är bilder från Certinas Instagram på de andra två varianterna. Tyvärr riktigt dålig upplösning på bilderna.
Vad är det för ref. nr. på dessa fina pjäser?
Lindahls Urmakeri har dom allaVad är det för ref. nr. på dessa fina pjäser?
Edit: Den med blå tavla: C032.426.16.041.00
Svart: C032.426.11.051.00
Svart/Rose: C032.426.22.081.00
Vad behövs repareras? Käns tämligen ovanligt att skicka en Certina till Schweiz på reparation.Godkväll allihopa!
Skickade idag min DS action till Schweiz på lite semester (reparation). Finns det någon här som har gjort detsamma, och kan berätta hur länge den var borta?
Hon i butiken sa upp till 3 månader!?
Vet inte riktigt vad som är felet. Den stannade bara å slutade ladda. Går ju på garantin så Kansle därför den skickas?Vad behövs repareras? Käns tämligen ovanligt att skicka en Certina till Schweiz på reparation.
Tjejens DS1 "day-date" fick problem med att dagvisningen inte fungerade som den skulle. Den lämnades hos AD men blev också skickad till Schweiz.Vad behövs repareras? Käns tämligen ovanligt att skicka en Certina till Schweiz på reparation.
Läste här för några år sen med någon som hade problem sin Action Diver, han fick också den skickad till Schweiz.Vad behövs repareras? Käns tämligen ovanligt att skicka en Certina till Schweiz på reparation.
läste mig fram till det också, lite tråkigt dock att den måste till scheweiz för att lagas.Känns ju som att det är såpass simpla urverk att de borde kunna fixas i Sverige. Men det kanske finns någon policy eller likande om vad AD får fixa osv
Härlig tavla på dem därHämtade ut den här skönheten idag!
Har samma lika fast automatate. Måste säga att jag nig tycker Quartzarn är bättre, tunnare, bättre i stl med sina 41mm, bättre länk och bättre lås. Dessutom med precidriveverket för bästa tidshållning. Synd att certina valt en kolsvart nyans till den svarta, skulle vart lite dassigare tonen..Härlig tavla på dem där
köpte en ds podium för snart 5 år sedan, den tickar då fortfarandeNi som har haft ett par Certinas, hur skulle ni säga att kvalitén är? I ett par inlägg ovan verkar det som att ni är några som har haft problem...
Jag äger en actiondiver chrono auto samt en DS-1 nu. Sen har jag sålt av 4st genom åren.Ni som har haft ett par Certinas, hur skulle ni säga att kvalitén är? I ett par inlägg ovan verkar det som att ni är några som har haft problem...
Ja verkligen! Gillar att den skiftar mellan ljus och mörkblått i vissa lägen.Härlig tavla på dem där