• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Revolve01

Omega
Vad tror ni om denna modell?
c029.807.11.031.60-b.jpg
 

Pastorn

Cartier
Var faktiskt inne och provade en sådan idag fast den inre "ringen" och index i guld istället samt på läder och måste säga att jag förmodligen kommer att köpa en. Riktigt härlig rundad boett och liv i tavlan.
 

Torgny Svensson

Breitling
Hej!
Jag letar med ljus och lyckta efter ett original armband till min examensklocka, Sapphire Crystal 203 2004 26 armbandet ska vara 15 mm brett. Men jag har inte lyckats. Finns det någon som kan hjälpa mig?
Tack för hjälpen! Torgny
 

Bilagor

  • DSC_0092.JPG
    DSC_0092.JPG
    191.4 KB · Visningar: 2
  • DSC_0091.JPG
    DSC_0091.JPG
    227.3 KB · Visningar: 1
  • DSC_0091.JPG
    DSC_0091.JPG
    227.3 KB · Visningar: 1
  • DSC_0092.JPG
    DSC_0092.JPG
    191.4 KB · Visningar: 2

Pastorn

Cartier
Satt och slösurfade och hitta denna onekligen intressanta nyhet på 41mm med automatverk påminer kanske en del om en välkänd omega :) finns att förbeställa hos klockia för den som är köpsugen.
c032.426.16.041.00.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
På bild iaf ruggigt snygg! Senaste generationen av ds action är ett rejält lyft designmässigt iaf!

Riktigt snygg förutom supermissen med det vita datumfönstret, men det gillar jag aldrig så inget speciellt just med den här klockan.
Först tyckte jag att det var en rolig detalj att sekundvisaren var något rundad längst ut, men vette sjutton om det inte hade sett bättre ut med en rak. Det finns inget i formen som går igen med övriga visare eller index så jag tycker att den stör de i övrigt raka linjerna.

Jag gillar det diskret orangea längst ut på minutindex...så pass mild färg att det inte tar över och blir störande.

Sen är Klockias hemsida tyvärr lika usel som de flesta andras som säljer klockor. Så noll information om tjocklek, lugg/lugg och hur många ex den kommer att tillverkas i. Faktiskt ofattbart hur dåliga klocktillverkarnas/försäljarnas sajter är generellt.

Enligt Certina Sveriges Instagram kommer den även med svart urtavla/gröna detaljer och svart/rosé och med länk.

Skärmavbild 2018-02-22 kl. 20.50.30.png
 

jenskevin

Omega
Riktigt snygg förutom supermissen med det vita datumfönstret, men det gillar jag aldrig så inget speciellt just med den här klockan.
Först tyckte jag att det var en rolig detalj att sekundvisaren var något rundad längst ut, men vette sjutton om det inte hade sett bättre ut med en rak. Det finns inget i formen som går igen med övriga visare eller index så jag tycker att den stör de i övrigt raka linjerna.

Jag gillar det diskret orangea längst ut på minutindex...så pass mild färg att det inte tar över och blir störande.

Sen är Klockias hemsida tyvärr lika usel som de flesta andras som säljer klockor. Så noll information om tjocklek, lugg/lugg och hur många ex den kommer att tillverkas i. Faktiskt ofattbart hur dåliga klocktillverkarnas/försäljarnas sajter är generellt.

Enligt Certina Sveriges Instagram kommer den även med svart urtavla/gröna detaljer och svart/rosé och med länk.

Skärmavbild 2018-02-22 kl. 20.50.30.png

Satt precis och tänkte samma sak. Ville hitta lite mått, t.ex bandmått. Helt omöjligt, Klockia säger inget och samma sak med Certinas egna sida.
 

AE41500

Panerai
Satt och slösurfade och hitta denna onekligen intressanta nyhet på 41mm med automatverk påminer kanske en del om en välkänd omega :) finns att förbeställa hos klockia för den som är köpsugen.
c032.426.16.041.00.jpg

Här är bilder från Certinas Instagram på de andra två varianterna. Tyvärr riktigt dålig upplösning på bilderna.

Skärmavbild 2018-02-22 kl. 20.57.03.png
Skärmavbild 2018-02-22 kl. 20.57.19.png

Vad är det för ref. nr. på dessa fina pjäser?
Edit: Den med blå tavla: C032.426.16.041.00
Svart: C032.426.11.051.00
Svart/Rose: C032.426.22.081.00
 
Senast ändrad:

Pastorn

Cartier
Svart rosé finns hos klockia för några hundralappar extra, men visst är det helt ny boett på denna? Tycker både luggarna känns avskalade och bezeln tunnare om man jämför med den chromoneter certifierade quartz divern.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är inte alls förtjust i den 5-delade länken med PCL. Däremot tror jag att den blå varianten tillsammans med Certinas 3-delade borstade länk är en vinnarkombo.

Skärmavbild 2018-02-22 kl. 21.21.24.png
 

Drugglas

Breitling
Godkväll allihopa!
Skickade idag min DS action till Schweiz på lite semester (reparation:(). Finns det någon här som har gjort detsamma, och kan berätta hur länge den var borta?
Hon i butiken sa upp till 3 månader!?:sorry:
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Härlig tavla på dem där :)
Har samma lika fast automatate. Måste säga att jag nig tycker Quartzarn är bättre, tunnare, bättre i stl med sina 41mm, bättre länk och bättre lås. Dessutom med precidriveverket för bästa tidshållning. Synd att certina valt en kolsvart nyans till den svarta, skulle vart lite dassigare tonen..

E76E3782-571E-4341-A337-5D16A9267374.jpeg
 

Cioran

Breitling
Ni som har haft ett par Certinas, hur skulle ni säga att kvalitén är? I ett par inlägg ovan verkar det som att ni är några som har haft problem...
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Ni som har haft ett par Certinas, hur skulle ni säga att kvalitén är? I ett par inlägg ovan verkar det som att ni är några som har haft problem...
Jag äger en actiondiver chrono auto samt en DS-1 nu. Sen har jag sålt av 4st genom åren.
Inga problem med någon av dem vid normalt bruk.
Precidrive quartz tål ju mer stryk än automat. Annars finns ju G-shock om man vet att man har behov av tålig klocka.

Ang service finns Swatchgroup på Kungsholmen som servat mina Certina. Så att man skickar klockorna till Schweiz kan man nog ta med en nypa salt ?
 
Senast ändrad:
Topp