Ymlet71
Basic
Jag har haft både den röda och den gröna. Tyvärr kunde jag inte förlika mig med den gröna färgen på både sekundvisaren och på tavlan. Är helt enkelt för grönt för min smak och nyansen gör att den ser billig ut. Köpte mig en röd istället, men även den såldes kort efter då jag upplevde att den nya modellen var ett rejält steg ner i både utseende och kvalitet. Bezeln på den gamla sitter stenhårt utan det minsta spel medans den nya (i alla fall på de två som jag ägde) satt "löst". Slutade med att jag köpte den gamla modellen istället och riktigt nöjd med den. Dock är länken och framförallt claspen betydligt bättre på den nya modellen.
Tack för inlägg, jävla va svårt det blev nu!
Var helt inne på den gröna sekundvisaren och text på tavlan tills nu. Håller helt med om bezeln "lösa" ranglighet känns inte helt hundra kvalitetsmässigt men gillar det nya (utdragbara) spännet med uppdaterad clasp och nytt lås. Och är inte även bytet till nya urverket ETA 80.111 Powermatic från g:a verket ETA 2824-2 (i 1:a generationen) samt från 20 till 30 Bar en ganska bra uppdatering?
Helhetskänslan känns hyfsad god gällande 2:a generationen förutom då bezeln, men tycker ändå de positiva argumenten överväger samt att jag aldrig gillade tidigare datums placering mellan kl 4 och 5, nu sitter den där den bör sitta vid kl 3.
Har nu ett par dagars betänketid men fasen vad svårt det var att välja!
Vänligen