• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

CD243D07-54F7-4121-8D07-DEBE33FED5FB.jpeg
Hundpromenad med multi 8. Min andra Certina som jag ägt. Hade en Ds action diver automatic tidigare. Måste säga att denna ligger varmare om hjärtat. Funktionell och stilren

9931959E-560E-4247-AAAB-68B929192087.jpeg
Tjena gruppen,

Aldrig sett denna tidigare men idag på stjärnurmakarna i Malmö så hittade jag denna pjäs. Ref nummer på den? Hade tyvärr inte tid och prata med personalen.

God kväll,
Ny på forumet och detta blir mitt första inlägg. Har läst här en hel del senaste tiden inför mitt senaste klockköp och lärt mig massor, så jag tänkte bidra med slutresultatet som inhandlades idag: en certina DS-1 powermatic 80 för 6200 i butik. Tycker att det är en riktigt prisvärd och stilren klocka och framförallt länken faller mig i smaken.

Bara att komplettera med valfritt BedOfRice...det kommer säkert att komma något eftermarknads som passar :)

Jag har fått svar från Certina Sverige nu, och det verkar som att det är möjligt med ett gruppköp. Jag har däremot Inte fått någon information hur det kan komma att påverka priset, eller vid vilka volymen utan jag är ombedd att kontakta han som är sales manager på Certina Norden.

Så utan några som helst förbindelser...finns det någon som på rak arm vet med sig att de vill förhandsboka? Det skulle vara ”trevligt” att ha med sig en siffra när jag hör av mig till honom.

Certina Sverige frågade också om det finns intresse med ett klockevent tillsammans med Certina där de har med samtliga nyheter plus säkert en del annat. Lyckas inte googla fram i vilken stad de håller hus, så det är en högst hypotetisk fråga än så länge.

@Moorflax till exempel :)
Sen på bollen men det låter intressant med ett grupp köp! Hur har det gått?

Kanske inte vore en så dum idé. Är det schysst kvalitet på mockastrapsen? Tänker främst på mockat i sig men du får gärna ta upp annat bra/dåligt med dem.
Jag har varit helnöjd! Det ljusa blir lite mörkare i färgen snabbt men tycker bara det är snyggt när de har lite patina.

Edit: just det ett tips till. Banden finns i 20 och 22 och divern är 21 mellan luggarna så ta alltid det större alternativet då när det är ett mjukt material som man kan pressa ihop en mm. En mm glapp stör man sig bara på annars

0D496D84-2E63-4345-B39E-E0E1E9D54794.jpeg
Har precis slagit till på en ds action powermatic 80, väntar på att få hem den. Priset var för bra för att motstå, och är nyfiken på 80h gångreserv. Är dock nervös.. valet föll på blå urtavla som är ursnygg på länken. MEN kommer vilja ha på gummi ibland och är osäker på det blå mot svart gummi. Någon som har bild på det? Eller ett snyggt Nato som kan funka..

Tillbaka
Topp