Chefen
Basic
Riktigt snygg och ovanligt med så skarpa gröna inslag på visarnaHelnöjd med min!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg och ovanligt med så skarpa gröna inslag på visarnaHelnöjd med min!
För lat men alltid kul o få svara på frågor om sin klocka. Mm på den?Helnöjd med min!
43 mm!För lat men alltid kul o få svara på frågor om sin klocka. Mm på den?
Tack! Är riktigt nöjd! Grym kvalitet på gummi remmen oxå! Var rädd att den skulle kännas för stor då luggarna är rätt stora men den funkar på min handled!Riktigt snygg och ovanligt med så skarpa gröna inslag på visarna
Njuter! Den nya baksidan är grym!
Postar en bild när jag kommit hem!Hej!
En fundering hur ser spännet ut för dig på gummit? Jag tänker om spännet är "slätt" eller har du något "glapp" vid infästningen?
Postar en bild när jag kommit hem!
Riktigt trevlig!Köpte denna som första "riktiga" klocka. Är fortfarande väldigt nöjd med den.
Grattis, sen blir det ett giftAlltid gillat klockor men aldrig tagit mig råd att köpa något hyfsat. Men i går blev det en Certina DS Action. Gillar den, men nästa blir en mekanisk.
Ja, det blir nog så. Har iofs legat latent längeGrattis, sen blir det ett gift
Menar duSå här ser mitt ut, ett glapp. Tänkte om det är fler som har det "problemet"
Så här ser mitt ut, ett glapp. Tänkte om det är fler som har det "problemet"
Menar du
Menar du vid förlägningsjusteringen? Är den inte ”utdragen” ett jack?
Titta här vad Certina har hittat på. Spännande variant på en coke med Powermatic 80 i 43 mm.
https://www.jurawatches.co.uk/products/certina-watch-ds-action-gmt-powermatic-80-c032-429-11-051-00
Det är en 81101, enligt baksidan. Det betyder att den är i stål och har ett Certina 29-151-urverk. Serienumret daterar den till 1958.Jag fick en gamal Certina av min farfar på 70-talet, gissar att den är några decennier äldre. Farfar sa att det är en fin klocka som jag skulle ta väl hand om. Skicket är dock allt annat än gott. Det har aldrig fungerat sen jag fick den, utan bara legat i låda sedan dess. Är det någon som vet vilken modell det är?
Beställde just denna i tisdags! ..snygg och ett riktigt bra pris vare. ..får se hur kvaliten kännsHar precis slagit till på en ds action powermatic 80, väntar på att få hem den. Priset var för bra för att motstå, och är nyfiken på 80h gångreserv. Är dock nervös.. valet föll på blå urtavla som är ursnygg på länken. MEN kommer vilja ha på gummi ibland och är osäker på det blå mot svart gummi. Någon som har bild på det? Eller ett snyggt Nato som kan funka..
Beställde just denna i tisdags! ..snygg och ett riktigt bra pris vare. ..får se hur kvaliten känns
Jepp! 5.600:- på Klockia ..ska hämta den idag. Stul med leveransen av DHLSlog du till via Klockia? Löjligt mycket klocka för pengarna. Min har fått mycket armtid.
Nästa köp kan mycket väl bli en till DS Action, kanske Cokefärgad eller med grön visare, på gummiband.
Jepp! 5.600:- på Klockia ..ska hämta den idag. Stul med leveransen av DHL