• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Chefen

Omega
Titta här vad Certina har hittat på. Spännande variant på en coke med Powermatic 80 i 43 mm.
crt-554-certina-watch-ds-action-gmt-powermatic-80-c032-429-11-051-00.jpg

https://www.jurawatches.co.uk/products/certina-watch-ds-action-gmt-powermatic-80-c032-429-11-051-00

Kul med GMT på en Powermatic, det är väl nytt också? Tycker den ser spännande ut. Skulle vara snygg med svart gummi.
 

Chefen

Omega
94F2FC15-C23F-4777-9371-C951491AC29E.jpeg
Riktig skönhet Certinas blå dykare, har själv den äldre referensen. Som sagt, synd bara att man envisas mer 43mm..

Beror ju på lite. Jag har ganska kraftiga armar, så 43mm är lagom, jag har en Victorinox Airboss Mach6 som är 45mm och den känns lite bitig i jämförelse men den är mer av en pansarvagn, tål allt.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
94F2FC15-C23F-4777-9371-C951491AC29E.jpeg


Beror ju på lite. Jag har ganska kraftiga armar, så 43mm är lagom, jag har en Victorinox Airboss Mach6 som är 45mm och den känns lite bitig i jämförelse men den är mer av en pansarvagn, tål allt.

Jag har runt 18-18,5 så 43 funkar rätt bra för den delen men tycker att det blir lite fläsk. 41 är liksom prefekt. Harv även en ds podiom big size och den är ännu större, käns dock smäckrare eftersom den sakna vridring.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har Certina nyligen haft någon prishöjning? Eller det är bara Klockia som justerat upp priserna närmre listpriset? För dem har alltid haft bra pris på Action DS men de tar nu mera 7k för automataren och 5 för Precidrive.
 
Topp