• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Har hittat en Ds action men med datumet klockan 4 samt att att det står "iso 6425" på urtavlan istället för powermatic. Hur mycket sämre än powermatic är detta (förutom det självklara att datumet är snyggare klockan 3 ;) )

Sen ser jag sällan denna klocka på nato och skulle önska lite bilder på lite färgglada naton :D

Har hittat en Ds action men med datumet klockan 4 samt att att det står "iso 6425" på urtavlan istället för powermatic. Hur mycket sämre än powermatic är detta (förutom det självklara att datumet är snyggare klockan 3 ;) )

Sen ser jag sällan denna klocka på nato och skulle önska lite bilder på lite färgglada naton :D

Det är ett bättre urverk... 2824-2

Försöker fotografera min inför ett eventuellt försök till försäljning. Det är banne mig inte lätt att fota klockor alltså :banghead: :snaphappy:
C89F2935-AB16-4723-8E9E-DEBC055A00F0.jpeg

DS Action Chronometer

Hej! Jag har en cerina ds podium uttagen 2019-10-01, det syns att den är använd, men inga jättegrejer, kan man sälja den för 2000kr tro? Eller är det mycket att hoppas på? Butikspris ca 5000kr. Ja tänker att det borde finnas någon med lite koll här

Hej! Jag har en cerina ds podium uttagen 2019-10-01, det syns att den är använd, men inga jättegrejer, kan man sälja den för 2000kr tro? Eller är det mycket att hoppas på? Butikspris ca 5000kr. Ja tänker att det borde finnas någon med lite koll här

Är det en chrono eller vanlig?
Hur stor?
På länk?
Färg?
Precidrive?

Bifoga en bild så får du bra svar

2FD73D86-5A77-492A-ABE0-E0F8A925FC0B.png
Ber om ursäkt för suddig bild. Tycker denna är jäkligt läcker. Innan man eventuellt slår till. Vad säger experterna om priset? Skicket är väldigt bra.

Finns någon som kort kan sammanfatta skillnaden mellan en DS Action Precidrive och en DS Action Chronometer? Är det samma urverk med uppdaterad look? Tack på förhand!
B1485547-F202-4C0F-BD63-2D210D8F529B.jpeg
CB715C3E-9ED2-45CC-86B1-00CC049FEA15.jpeg

Största skillnaden är att den nya är större, från 41 till 43 mm.
Jag tror det är samma urverk, ev. Nån mindre uppdatering.

Jag har haft 2 certina med Precidrive verk och båda har haft väldigt bra tidshållning.

Finns någon som kort kan sammanfatta skillnaden mellan en DS Action Precidrive och en DS Action Chronometer? Är det samma urverk med uppdaterad look? Tack på förhand!
B1485547-F202-4C0F-BD63-2D210D8F529B.jpeg
CB715C3E-9ED2-45CC-86B1-00CC049FEA15.jpeg

Största skillnaden är att den nya är större, från 41 till 43 mm.
Jag tror det är samma urverk, ev. Nån mindre uppdatering.

Jag har haft 2 certina med Precidrive verk och båda har haft väldigt bra tidshållning.
Jag hörde av en försäljare att det nya verket ska vara specat till 5spy där precidrive är specat till 10spy. Annars är det väl främst storleken som skiljer och den bärs tyvärr väldigt stort p.g.a. kombinationen ökad diameter + större tavla/smalare bezel.

Precidrivemodellen har egentligen utgått men finns fortfarande att köpa i en del butiker. För min del hade jag utan tvekat valt den gamla modellen men om man vet med sig att man kan bära upp riktigt stora klockor så är det så klart inget fel på den nya. :)

@HSK Jag gissar på att det är samma Precidrive-verk i båda modellerna, bara att man gjorde ett namnbyte. Möjligen COSC-specade man inte den gamla modellen, men spelar egentligen ingen roll.

@HSK Jag gissar på att det är samma Precidrive-verk i båda modellerna, bara att man gjorde ett namnbyte. Möjligen COSC-specade man inte den gamla modellen, men spelar egentligen ingen roll.
Jag vet inte men det var svaret jag fick när jag frågade varför man valt att COSC-certifiera som tillåter 25spy om jag inte minns fel när precidrive redan är specat till 10spy.

För att få en COSC-certifiering så måste varje enskild klocka testas och hållas inom specen. Antar att man gör det med den nya modellen, men inte gjorde det med den gamla.

@Albincarl Har bara sett dom dyka upp hos vissa handlare, fast verkar inte ha presenterats officiellt. Verkar dock legitimt, även om man får vänta till hösten som det verkar. En 38mm är väl rätt logiskt med BB58 trenden och att den kan bäras unisex.

Tillbaka
Topp