Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Indeed! Är måtten bra? Undra om man kan slänga på en gammal pansarlänk...Denna ser trevlig ut. Ska komma till hösten.
Denna ser trevlig ut. Ska komma till hösten.
Indeed! Är måtten bra? Undra om man kan slänga på en gammal pansarlänk...
Släpptes video på den idag:Denna ser trevlig ut. Ska komma till hösten.
Släpptes video på den idag: .
I övrigt hittar jag typ ingen info på den alls. Är det någon som har fler bilder än de som visas i videon? Påminner nästan om en bakelitbezel från tidiga GMT-Master. EDIT: hittade tysk artikel: https://www.neueuhren.de/stilvolles-update-fuer-die-certina-ds-ph200m/
Ja, jag fattar inte heller varför de behåller den som närmre 43 mm istället för 40. Bärs den stort? Ska väl ha ganska långt L2L om jag inte sett fel.Satt verkligen och hoppades på att den nya skulle vara lite mindre än den som släpptes 2018. Jag älskar utseendet på föregångaren och dessa nya men i och med detta så kommer jag satsa på en någon äldre modell av deras dykare..
Originalet är, enligt deras instavideo, 41,5 mm så det skiljer inte jättemycket. Men ja, den bärs stort pga l2l. Min egen sweetspot är typ 42 mm så jag har inga problem med lite större klockor. Däremot har jag inte kommit överens med ph200m trots två seriösa försök.Ja, jag fattar inte heller varför de behåller den som närmre 43 mm istället för 40. Bärs den stort? Ska väl ha ganska långt L2L om jag inte sett fel.
Ja, jag fattar inte heller varför de behåller den som närmre 43 mm istället för 40. Bärs den stort? Ska väl ha ganska långt L2L om jag inte sett fel.
Originalet är, enligt deras instavideo, 41,5 mm så det skiljer inte jättemycket. Men ja, den bärs stort pga l2l. Min egen sweetspot är typ 42 mm så jag har inga problem med lite större klockor. Däremot har jag inte kommit överens med ph200m trots två seriösa försök.
Det är du inte ensam om.Jag tycker att den bärs stort, tycker jag
Jag hade gärna sett den 40 mm
Misstänker att Certinan jag köpte förra veckan är feltillverkad.
Den är grön i nederkant och texten är också grön, bör vara brun om man jämför med andra av samma modell.
Troligen så har man blandat ihop urtavlor vid tillverkning?
Misstänker att Certinan jag köpte förra veckan är feltillverkad.
Den är grön i nederkant och texten är också grön, bör vara brun om man jämför med andra av samma modell.
Troligen så har man blandat ihop urtavlor vid tillverkning?
Ja, det ser onekligen så ut om det inte har släppts en ny variant även om texten ser mer orange ut i mina ögon. Det verkar snarare som att man monterat fel chapter ring?Svårt och tro att man skulle blanda ihop urtavlor. Hur köpte du den, i butik eller över nätet?
Jag köpte den i butik (Stjärnurmakarna).Svårt och tro att man skulle blanda ihop urtavlor. Hur köpte du den, i butik eller över nätet?
Jag köpte den i butik (Stjärnurmakarna).
Fick min första mekaniska klocka för cirka en vecka sedan, som dessutom råkar vara min första Certina!
Fastnade för länken samt den stilrena designen, och så är baksidan definitivt ett plus!
Hur kan den kosta 14500? Snackar vi äkta guld och ingen plätering så är det väl kanske acceptabelt - men ändå.Kan inte låta bli att bli lite nyfiken på nya Certina DS Jubile. Längesedan jag såg något så cleant från Certina, men som ändå sticker ut lite. 100m, 40mm, vridring i guld
och ett exakt quartzverk. Personligen har jag inget emot quartz, men rek priset på 14500 kr är kanske lite i överkant, trots guldet. Antar att sekundvisaren inte rör sig lika fint som på min Grand Seiko quartz, men det får man ta. https://www.certina.com/se-sv/watch/ds-jubile/c9024514101100
Hur kan den kosta 14500? Snackar vi äkta guld och ingen plätering så är det väl kanske acceptabelt - men ändå.
Ingen aning om hur stort värde den utgör dock.Material vridring: Guld 18 karat
Denna krans är tillverkad i 18 karat guld vilket gör klockan till ett fint exemplar av schweiziskt urmakeri och lika utsökt som tidlös.
Testade en sån där i våras, fast nuvarande modell då. Blev positivt överraskad! Stor men bars mindre tyckte jag. Skulle kunna tänka mig en sån om jag behöver en beater i framtidenDenna ser trevlig ut. Ska komma till hösten.
Den nya modellen har safirglas och keramisk ring. Klart beater-vänligtTestade en sån där i våras, fast nuvarande modell då. Blev positivt överraskad! Stor men bars mindre tyckte jag. Skulle kunna tänka mig en sån om jag behöver en beater i framtiden
Instämmer med allt du skrivit. Jag saknar de lite mindre och stilrena dykarklockorna i kontrast mot de lite stora och ofta för plottriga de erbjuder idag.@Classy_stockholmare: Håller med. Priset känns i överkant, även om ringen är i guld. Gillar dock klockan.
Gillar också dykarna från Certina, men tycker dom är för stora, speciellt ”lug to lug”. Ogillar egentligen alla retro och heritage klockor, men PH200M är bland dom bättre i mitt tycke, oavsett prisklass.