• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Denna ser trevlig ut. Ska komma till hösten.
5035115B-F71C-463B-8DF2-9A583BB7A930.jpeg

Senast ändrad:
Släpptes video på den idag: .
I övrigt hittar jag typ ingen info på den alls. Är det någon som har fler bilder än de som visas i videon? Påminner nästan om en bakelitbezel från tidiga GMT-Master. EDIT: hittade tysk artikel: https://www.neueuhren.de/stilvolles-update-fuer-die-certina-ds-ph200m/
Skärmavbild 2020-06-09 kl. 20.05.33.png
Skärmavbild 2020-06-09 kl. 20.05.56.png
Skärmavbild 2020-06-09 kl. 20.06.34.png

Satt verkligen och hoppades på att den nya skulle vara lite mindre än den som släpptes 2018. Jag älskar utseendet på föregångaren och dessa nya men i och med detta så kommer jag satsa på en någon äldre modell av deras dykare..

Satt verkligen och hoppades på att den nya skulle vara lite mindre än den som släpptes 2018. Jag älskar utseendet på föregångaren och dessa nya men i och med detta så kommer jag satsa på en någon äldre modell av deras dykare..
Ja, jag fattar inte heller varför de behåller den som närmre 43 mm istället för 40. Bärs den stort? Ska väl ha ganska långt L2L om jag inte sett fel.

Ja, jag fattar inte heller varför de behåller den som närmre 43 mm istället för 40. Bärs den stort? Ska väl ha ganska långt L2L om jag inte sett fel.
Originalet är, enligt deras instavideo, 41,5 mm så det skiljer inte jättemycket. Men ja, den bärs stort pga l2l. Min egen sweetspot är typ 42 mm så jag har inga problem med lite större klockor. Däremot har jag inte kommit överens med ph200m trots två seriösa försök.

Jag tycker att den bärs stort, tycker jag

Originalet är, enligt deras instavideo, 41,5 mm så det skiljer inte jättemycket. Men ja, den bärs stort pga l2l. Min egen sweetspot är typ 42 mm så jag har inga problem med lite större klockor. Däremot har jag inte kommit överens med ph200m trots två seriösa försök.

Jag hade gärna sett den 40 mm :bag:

Misstänker att Certinan jag köpte förra veckan är feltillverkad.
Den är grön i nederkant och texten är också grön, bör vara brun om man jämför med andra av samma modell.
20200611_212345.jpg

Troligen så har man blandat ihop urtavlor vid tillverkning?

Den är grön i nederkant och texten är också grön, bör vara brun om man jämför med andra av samma modell.

Svårt och tro att man skulle blanda ihop urtavlor. Hur köpte du den, i butik eller över nätet?

20200611_212345.jpg

Svårt och tro att man skulle blanda ihop urtavlor. Hur köpte du den, i butik eller över nätet?
Ja, det ser onekligen så ut om det inte har släppts en ny variant även om texten ser mer orange ut i mina ögon. Det verkar snarare som att man monterat fel chapter ring?

Jag känner i alla fall bara till dessa tre där index matchar färgskalan i GMT-ringen på både den gröna och bruna.

DS_Action_GMT.jpg

Kan inte låta bli att bli lite nyfiken på nya Certina DS Jubile. Längesedan jag såg något så cleant från Certina, men som ändå sticker ut lite. 100m, 40mm, vridring i guld och ett exakt quartzverk. Personligen har jag inget emot quartz, men rek priset på 14500 kr är kanske lite i överkant, trots guldet. Antar att sekundvisaren inte rör sig lika fint som på min Grand Seiko quartz, men det får man ta. https://www.certina.com/se-sv/watch/ds-jubile/c9024514101100
C902.451.41.011.00_SLD.png

Kan inte låta bli att bli lite nyfiken på nya Certina DS Jubile. Längesedan jag såg något så cleant från Certina, men som ändå sticker ut lite. 100m, 40mm, vridring i guld
och ett exakt quartzverk. Personligen har jag inget emot quartz, men rek priset på 14500 kr är kanske lite i överkant, trots guldet. Antar att sekundvisaren inte rör sig lika fint som på min Grand Seiko quartz, men det får man ta. https://www.certina.com/se-sv/watch/ds-jubile/c9024514101100
C902.451.41.011.00_SLD.png
Hur kan den kosta 14500? Snackar vi äkta guld och ingen plätering så är det väl kanske acceptabelt - men ändå.

@Classy_stockholmare: Håller med. Priset känns i överkant, även om ringen är i guld. Gillar dock klockan.

Gillar också dykarna från Certina, men tycker dom är för stora, speciellt ”lug to lug”. Ogillar egentligen alla retro och heritage klockor, men PH200M är bland dom bättre i mitt tycke, oavsett prisklass.

@Classy_stockholmare: Håller med. Priset känns i överkant, även om ringen är i guld. Gillar dock klockan.

Gillar också dykarna från Certina, men tycker dom är för stora, speciellt ”lug to lug”. Ogillar egentligen alla retro och heritage klockor, men PH200M är bland dom bättre i mitt tycke, oavsett prisklass.
Instämmer med allt du skrivit. Jag saknar de lite mindre och stilrena dykarklockorna i kontrast mot de lite stora och ofta för plottriga de erbjuder idag.

Tillbaka
Topp