Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka modeller erbjuder precidrive verket?
Gillar de 17! Hoppas nu bara att de 43mm eller liknande!
Dessa två bland annat. Förbannat snygga. (Bilder snodda från Internet)
Vidare: Någon som äger en av dessa och vill tala ut? Är detta en acceptabel quartz-kronograf? Blir man mobbad av kronograf-automat-maffian om man köper en sån här?
Haha ja min DS2:a som är på annons tycks ju inte gå som smör i solsken direkt. Kvarts i sig är väl inte så speciellt upphetsande men Precidrive-verken som sitter i många av Certinas nya klockor är ju riktigt bra. Perfekt som beaterklocka eftersom man kan låta den ligga och sedan dra på sig den utan att behöva meckla med att ställa om den. Certinas kvartsverk är ju ETA också så det torde väl tala åtminstone lite för att verken bör hålla?
Vidare: Någon som äger en av dessa och vill tala ut? Är detta en acceptabel quartz-kronograf? Blir man mobbad av kronograf-automat-maffian om man köper en sån här?
Citerar mig själv. Jag menade såklart följande:Gillar de 17! Hoppas nu bara att de 43mm eller liknande!
Med en gångavvikelsen på +-10sek per så kan fan ingen mobba dig! Quartz är grymt underskattat!
Jag bor "granne" med Ånge Urdelar. Ta reda på boettnummret så fixar jag en packning åt dig!Någon som vet var man kan få tag på en boettslockpackning utan att behöva köpa 100-pack?
Tids nog kommer alla modeller ha precidriveverk i sig, enligt vår Certinasäljare. Vet dock inte hur de gör med Caimanoserien... betvivlar att "smör och bröd"-segmentet kommer få en uppgradering om de inte gör en billigare variant av verket.Vilka modeller erbjuder precidrive verket?
Gillar du klockan så tycker jag du ska ta ett snack med @macgyver. Han renoverade min Labora för en billig peng. Bra blev det också!Köpte mig en Certina Bristol 195. Väldigt nöjd med klockan och tycker den är väldigt fin. Men när jag var i St. Anton tänkte jag ta en dagens klockbild men resulterade bara i en massa kondens. Så tyvärr bråkar klockan, minutvisaren rör sig väldigt lite, ibland 10 minuter per timma ibland mindre. Medan sekundvisaren går som den ska. Någon som vet varför? Vad kan det kosta att laga? Jag menar, jag köpte klockan för 500, så har ju inte någon lust att lägga mer än det.
Vad är det för storlek på denna?Min helt nya Certina DS Podium Automatic Chrono.
Inte så mycket att fundera över! Du hittar inte mer klocka för de pengarna imo. Har tyvärr ingen själv men min bästa polare har den svarta sen ett år tillbaka och han är riktigt nöjd. Brukar passa på att rasta den när vi ses:Funderar starkt på en blå Action diver,går att köpa för under 5000 nu
Ok verkar fått goda omdömen här,ska bara fundera på blå eller svartInte så mycket att fundera över! Du hittar inte mer klocka för de pengarna imo. Har tyvärr ingen själv men min bästa polare har den svarta sen ett år tillbaka och han är riktigt nöjd. Brukar passa på att rasta den när vi ses:
42 mmVad är det för storlek på denna?
trevlig dinka!Hej Certinagänget
Jag köpte ganska nyligen min första Certina. En Multi-8 i stål med den klassiska tavlan
Väldigt nöjd med klockan. Den är klassisk i sin formgivning men utstrålar samtidigt modernitet genom den matta tavlan, den fantastiska AR behandlingen som gör att glaset ofta inte syns alls, avsaknaden av sekundvisaren och pushknapparna. Allt jag vill ha + en massa funktioner den digitala tavlan erbjuder.
Dock har den börjat indikera EOL på batteriet. (Vore den solar skulle den vara perfekt...). Vart rekommenderar ni att jag lämnar in den i Stockholm? Jag vill gärna trycktesta den i samma veva. Ingår det i batteribyte hos AD?
trevlig dinka!
skulle nog lämna in den hos förslagsvis Krons ur, när dom byter batteri gör dom trycktest efter men INTE packningsbyte.
stod inte så mycket men det enklaste är att gå dit och snacka med dom
Prislista:
http://www.krons.se/index.php?main_page=contact_service&zenid=b3jql2rk12r5gqtadrvbf4ark3
Kul, klart du ska bada med dinkan!Tack för tipset. Det slutade med att jag gick till Step In på Drottningatan, precis bredvid mitt jobb. . Priset var detsamma som Klockmaster hade angett. Batteriet är bytt och trycktestet godkänt. Jag undrar om jag kommer våga bada med den...
Väldigt nöjd med klockan. Har fått mig att se på Certina med andra ögon.
Vad är det för ref o årgång på den där? Någon slags sjuttiotal med tanke på boettformen förmodligen.
Ds2 1000m , mitten av 70-taletVad är det för ref o årgång på den där? Någon slags sjuttiotal med tanke på boettformen förmodligen.
Coolt! En klocka med historia! Välkommen till forumet förresten!Min gamla DS Nautic.
Har använts dagligen sedan 1998.
Sliten och märkt. Använder numer Nato-band då original armbandet gick sönder för ngt år sedan.
Den var verkligen snygg. Undrar om de finns att få tag i. Aldrig sett någon till försäljning.Min gamla DS Nautic.
Har använts dagligen sedan 1998.
Sliten och märkt. Använder numer Nato-band då original armbandet gick sönder för ngt år sedan.