Nu har den varit nästan konstant på handen sen i torsdags. Har lyckats sansa mig sen den första euforivågen, så ska därför försöka skriva lite tankar.
De negativa först. Det finns bara ett hål för mikrojustering, vilket är lite snålt, har en gammal Nixon jag köpte för en tredjedel av detta pris och den har fyra. Länken är rätt bra men kanske inte riktigt lika solid som jag hade trott. Absolut inget fel på den, men lite plastigare än förväntat. Vridningen var till en början lite seg och tjorvig men känns som att den lossat upp sig lite. Vet inte om jag inbillar mig, kan vara så att jag helt enkelt vant mig vid motståndet. Tycker nu att den känns rätt bra.
Texten i boetten och timvisaren var något som störde mig lite på bilder, men på handen är texten helt ok och timvisaren anser ja faktiskt vara rätt snygg. Ni märker att de mesta negativa visar sig inte vara negativt eller att det är en saknad av en viss funktion. Det enda riktigt negativa jag kan säga är att kronan är lite svår att få grepp om, vilket gör att det blir lite besvärligt att skruva upp och igen kronan, ställa om tiden osv. Det är faktiskt det enda riktiga irritationsmomentet som jag märkt av med klockan. Jag har däremot upplevt desto mer positiva sidor.
Boetten är fantastiskt stilig med härligt bläcksvart tavla och silverdetaljer som glimmar fantastiskt i ljuset. Sekundvisaren rör sig på ett mycket flytande och tillfredställande sätt. Sen är finishen på klockan helt outstanding i min mening. Älskar det borstade stålet i kontrast med den lyxiga vilket gör att klockan även på länk kommer att passa till det allra mesta, vilket för mig är ett stort plus då jag inte äger speciellt många klockor. Jag tycker även vikten är perfekt avvägd, då det känns att man har en klocka på handen utan att få känslan att man bär runt på en verktygslåda.
Kikar man på klockan i profil får man en ännu större känsla av att de är en gedigen toolwatch byggd
för att tåla lite smällar. När jag håller uret i handen får jag också en härlig känsla av gedigenhet och robusthet. Den känns väldigt kompakt.
Vad mer kan jag säga? Inte mycket mer än att jag är så jäkla nöjd med mitt köp. Var lite orolig innan, då det ändå handlar om en del pengar, men de orosmolnen är borta och jag känner att jag kommer att kunna njuta av klockan länge länge. För er som velar om ni ska köpa den eller inte kan jag bara säga att jag kan (nästan) garantera att ni inte kommer bli besvikna.
Ikväll blir det även att klicka hem lite band till klockan. Blir några canvas och några gummi. Tror att det kommer bli ruggit fint till sommaren.