Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä, vi kan inte ha en tråd med bara 38or
Funkar!Grabbar: Min arm klarar att hålla lugsen innanför. Men endlinken (50mm boven) sticker ju faktiskt ut utanför.
Är det kört, eller vad sägs?
Väntar på denstartar Tråden för Certina DS Action 38 ;-)
Neeej, då blir denna tråd dötrist igen och så kan vi inte heller ha detstartar Tråden för Certina DS Action 38 ;-)
Ingen invändning, men anser som sagt att 38an kan kliva upp en division och gå en match mot Tudor BB58.Random kommentar: Certina 38mm diver är snyggare än Tudor blackbay 36
Edit:
Argument:
-Modernare storlek
-Ingen utstickande krona
-Matt finish
För att inte tala om användbar bezel, datumvisare och längre gångtid. För en tredjedel av priset
Bra fråga, har samma nivachronfjäder i min PH500 och gången är ruskigt bra här med. Vet dock inte om det har med fjädern att göra egentligen, för det är väl bara att den är i ett annat material?Lurar på om den magnetfältresistenta spiralfjädern i NivachronTM och den automatiska kalibern Powermatic 80 har bättre gång? Min klocka ligger på + 1,5 s/d. Någon annan som har erfarenhet av urverket i detta utförande?
Bra fråga, har samma nivachronfjäder i min PH500 och gången är ruskigt bra här med. Vet dock inte om det har med fjädern att göra egentligen, för det är väl bara att den är i ett annat material?
Jag tänker mer att fjädern iom detta håller bättre i längden men jag har säkert fel.
Aquis bärs alltid mindre än måtten anger så tror inte det blir några problemTycker 38an ser riktigt bra ut! Någon som vet nån handlare i Stockholm som har den inne så man kan gå och prova?
Har idag en 41,5mm Oris aquis, som jag tycker storleksmässigt passar mig väldigt bra, så funderar på om denna är i minsta laget?
Tycker 38an ser riktigt bra ut! Någon som vet nån handlare i Stockholm som har den inne så man kan gå och prova?
Har idag en 41,5mm Oris aquis, som jag tycker storleksmässigt passar mig väldigt bra, så funderar på om denna är i minsta laget?
Krons!Tycker 38an ser riktigt bra ut! Någon som vet nån handlare i Stockholm som har den inne så man kan gå och prova?
Klockmaster i Fältöversten hade alla fyra modellerna hemma för ca två veckor sen. Ring dit och kolla..
Tack! Ska försöka ta mig runt lite nästa helg, och förhoppningsvis kunna känna och klämma lite
Jag var på Step-in och testade svart/guld 38'an igår. Tyckte den såg väldans liten ut i montern, men bättre på armen. Höjden räddar den från att se alltför liten ut. Blinget är lite mattare i finishen, så stör inte tycker jag. Certinas största dykare som jämförelse, på min ca 16.8 cm handled, den var en best!Tycker 38an ser riktigt bra ut! Någon som vet nån handlare i Stockholm som har den inne så man kan gå och prova?
Aa den där skojar man inte bort!Jag var på Step-in och testade svart/guld 38'an igår. Tyckte den såg väldans liten ut i montern, men bättre på armen. Höjden räddar den från att se alltför liten ut. Blinget är lite mattare i finishen, så stör inte tycker jag. Certinas största dykare som jämförelse, på min ca 16.8 cm handled, den var en best!
Definitivt värd att testa i varje fall! Jag tycker nog att 38an ändå kändes lite i minsta laget. Men sådana åsikter kan ju snabbt ändras...Aa den där skojar man inte bort!
Hade varit lite kul med guld, men att kanske en svart är lite mer gångbart. Eller passar i allafall i fler lägen. Dock tycker jag svart/guld också är snyggt!
Av de jag såg igår tyckte jag de 'gamla' 43orna med powermatic 80 var rejält coola och helt rätt i storlek. Det tyckte jag dock inte alls för ett tag sedan...svårt detta som vanligtTycker verkligen 38orna ser fantastiska ut! Tyvärr tror jag ej dom funkar på min 19cm handled. Tror ni dom kommer göra liknande modeller i 40mm?
Vet att de finns tidigare modeller i 43mm, men gillar verkligen dom här nya mer retroinspirerade uren.
Jag ska ta mig till min AD och testa! Men twotone finns väl inte i 43mm? Med svart urtavla?Av de jag såg igår tyckte jag de 'gamla' 43orna med powermatic 80 var rejält coola och helt rätt i storlek. Det tyckte jag dock inte alls för ett tag sedan...svårt detta som vanligt
Nej, inga tvåtonare där. Men svart, blå och grön urtavla, lite olika sekundvisarfärger med svart urtavla, och en titanare om jag minns rätt.Jag ska ta mig till min AD och testa! Men twotone finns väl inte i 43mm? Med svart urtavla?
Ett datumfönster med inramning hade varit toppenKlockan börjar bli en del av armen. Glömmer bort att den sitter där, vilket är ett väldigt bra tecken!