• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Zulu diver på DS Chrono.
Någon som vet vad inlägget i bezeln är gjort av?
Numret är C032.417.11.051.00

Bilagor

• IMG_20210223_120501.jpg
    IMG_20210223_120501.jpg
    482.1 KB · Visningar: 60
  • Screenshot_20210218_125843.jpg
    Screenshot_20210218_125843.jpg
    78.2 KB · Visningar: 24
Nu har jag inte lusläst tråden men är det möjligt att byta ut länken (kanske claspen framförallt) mot den betydligt bättre som finns i några billigare modeller.

Syftar på den som sitter på i t.ex. denna klocka:

Edit syftar på denna, snott från forumet:
3.jpg
Jag vet faktiskt inte men om det nu är möjligt så beror det nog på vilka modeller du tänker att du ska byta mellan. Länken på bilden är 20mm och smalnar av till 18mm om jag inte minns fel och klockan du länkar till har 21mm mellan bandhornen så det verkar som att det finns åtminstone två olika varianter. Länken på bilden är dessutom väldigt tunn så det skulle nog i så fall vara om länken från Powermaticmodellen går att flytta över då jag antar att de flesta länkar är grövre än den ovan.

P.S. Sexig hand! ;)

Fin.
Hade en sån i tankarna när jag var på stan, som tur var hade de ingen inne på Stjärnurmakarna, annars hade det troligtvis dykt upp fler bilder här i tråden :)
Synd bara att originalgummit är sjukt fult.

Haha ja jag kunde inte motstå den. Och kan bara hålla med ang gummit. Det rök dirr. Men till certinas försvar är det ju en dykarklocka med dykargummi som ska kunna stretchas utanpå en wetsuit.

Är det någon här som har en Ds Chrono Automatic? Hur bra är den? Hur stort bärs den? 42mm i största laget för den här typen av klocka tycker jag. Är den värd sina (för märket dyra) slantar? Velar mellan denna, Tissot Heritage -48 och nu senast en Squale Sub 39. (Lånad bild)

Bilagor

• C038.462.16.037.00_SLD.png
    C038.462.16.037.00_SLD.png
    185.2 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Ursäkta att jag spammar tråden men köpte den här på Tradera för 400kr. Skulle vara trasig och det skulle enligt säljaren kosta 2000kr att laga. Tänkte att jag kanske kunde hitta ett verk och byta själv. Testade med batteribyte först och vips så gick den igång. Kanske är en batteridrickare som stannar efter en vecka men nu går den i alla fall. Brutalt stor dock
0D76BE42-E0C2-4A71-BD19-F5AAF1A000ED.jpeg

Ursäkta att jag spammar tråden men köpte den här på Tradera för 400kr. Skulle vara trasig och det skulle enligt säljaren kosta 2000kr att laga. Tänkte att jag kanske kunde hitta ett verk och byta själv. Testade med batteribyte först och vips så gick den igång. Kanske är en batteridrickare som stannar efter en vecka men nu går den i alla fall. Brutalt stor dock
0D76BE42-E0C2-4A71-BD19-F5AAF1A000ED.jpeg
Snyggt, hur står är den? 44mm?

Är det någon som hört om det kommer att släppas en Titan-version av nya DS Action Diver Powermatic 80 (38mm-varianten)? Lånad bild.

Screenshot_20210301-121009_Gallery.jpg
Svarar på min egen fråga då..
Har kontaktat Certina som säger att de inte har någon information om detta i dagsläget, men att man ska hålla sig uppdaterad via deras hemsida och sociala medier. Tolkar detta som att det förhoppningsvis kan vara på gång och att eventuellt försening kan bero på Covid-19.

Svarar på min egen fråga då..
Har kontaktat Certina som säger att de inte har någon information om detta i dagsläget, men att man ska hålla sig uppdaterad via deras hemsida och sociala medier. Tolkar detta som att det förhoppningsvis kan vara på gång och att eventuellt försening kan bero på Covid-19.
Hmm kanske det.
Jag hade tolkat det som att dom har ingen information kring det = Inte i nuläget men klart det kanske kan komma i framtiden.
Ett knep kanske vore att man kollar på den större storleken, finns det en titan modell där ? Om ja, då finns chansen att det kan komma även till 38mm, om Nej = då känns det som chansen är minimal att det är planerat.

Hmm kanske det.
Jag hade tolkat det som att dom har ingen information kring det = Inte i nuläget men klart det kanske kan komma i framtiden.
Ett knep kanske vore att man kollar på den större storleken, finns det en titan modell där ? Om ja, då finns chansen att det kan komma även till 38mm, om Nej = då känns det som chansen är minimal att det är planerat.
I den större storleken finns Titan-modellen sedan länge. Har en själv, dock den äldre generationen med ETA 2824-2. Är på jakt efter den nya generationen med Powermatic 80 (som iofs är en moddad 2824-2) och har även skapat ett köpes-inlägg just pga detta. Så om någon som ser detta sitter på en DS Action Diver Titan med Powermatic 80 och vill sälja den, hör av er via PM :)

Om det dyker upp en titanversion av 38mm-modellen kommer även denna införskaffas omgående.

I den större storleken finns Titan-modellen sedan länge. Har en själv, dock den äldre generationen med ETA 2824-2. Är på jakt efter den nya generationen med Powermatic 80 och har även skapat ett köpes-inlägg just pga detta. Så om någon som ser detta sitter på en DS Action Diver Titan med Powermatic 80 och vill sälja den, hör av er via PM :)

Om det dyker upp en titanversion av 38mm-modellen kommer även denna införskaffas omgående.
Ahaaa, då hade jag trott att det finns på horisonten iafall, sen när vet man inte. Förhoppningsvis inom 2021 slut :D

Tillbaka
Topp