• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

- Har tänkt samma sak! Skall kolla om det går att få tag på ett löst 🙂.
Ej i lager men går i alla fall att köpa löst och verkar kosta ca 2500kr.

Det finns annars andra bra alternativ som t.ex. Staib som jag bara har hört gott om (har för mig att de ligger kring 1.5-2k). Ännu lägre i pris ligger Hadley Roma som också ska vara bra i förhållande till priset enligt kommentarer här på KS och det finns även en rabattkod på 15% (Klocksnack15). 😊

Ej i lager men går i alla fall att köpa löst och verkar kosta ca 2500kr.

Det finns annars andra bra alternativ som t.ex. Staib som jag bara har hört gott om (har för mig att de ligger kring 1.5-2k). Ännu lägre i pris ligger Hadley Roma som också ska vara bra i förhållande till priset enligt kommentarer här på KS och det finns även en rabattkod på 15% (Klocksnack15). 😊

Bra tips, tack! Blev en beställning på ett Hadley Roma. Trevligt med rabattkod också. Återkommer med bilder :)

Slängde på sommaegummi på 38an! :)
6686775C-3033-4F81-8E7F-085A40CAC1F6.jpeg

Jag får den här reklamen i mitt FB flöde hela tiden men jag blir inte riktigt klok på vad den visar? Det verkar som att det bara finns en chrono och att den är 42mm men klockorna på bilden är väl ändå inte lika? Även om bilden och djupet skulle luras lite så är det ju olika proportioner? Certina texten ser annorlunda ut och texten mellan 6 och markeringen klockan 6 har olika mycket plats. Den lilla tilltalar mig massor men inte den stora (som alltså ska vara samma?)

37356A94-15A3-4921-94F4-2C8F45F35B69.jpeg

Eller den stora kanske är en reissue?
Ja, det verkar vara en jämförelsebild mellan originalet och reissuen: https://www.fratellowatches.com/certina-ds-chronograph-automatic-hands-on-watch-review/
I must admit that while I’m an avid reader of Vintage Certinas, I saw the vintage model this DS Chronograph Automatic takes the inspiration from when I received photos from Certina. I’m trying to say that this model, albeit beautiful, is not a super known vintage Certina chronograph. It is a great and clean watch with apparent features they share with other vintage models from Excelsior Park, for instance. The perfect model for Certina to reissue. If we compare it to the new DS Chronograph Automatic, we see how meticulous they were with the details. Other than the “Automatic,” which you can see on the latest version, the look is almost identical.
Certina_DS-Chronograph-Automatic-_Couple-Vintage_klein.jpg

Hur känns meshet?
Har haft ett svart engång och det va ganska sladdrigt.
Håller tummarna för att min Super kommer imorgon 😃
Jag ska vara helt ärlig och säga att detta är första gången jag testar mesh så har inget att jämföra med tyvärr. Upplever det absolut inte som sladdrigt. Känns som att det är någorlunda schysst kvalitet. Härligt, det är en mycket trevlig klocka och vad passar inte bättre än en orange dykare till sommaren?

Jag ska vara helt ärlig och säga att detta är första gången jag testar mesh så har inget att jämföra med tyvärr. Upplever det absolut inte som sladdrigt. Känns som att det är någorlunda schysst kvalitet. Härligt, det är en mycket trevlig klocka och vad passar inte bättre än en orange dykare till sommaren?
Ja precis kan inte bli bättre och detta blir min första dykare med orange tavla.
Har endast haft Mesh från Squale tidigare och det va väldigt bekvämt och lyfter upp klockan precis som din.

Ja precis kan inte bli bättre och detta blir min första dykare med orange tavla.
Har endast haft Mesh från Squale tidigare och det va väldigt bekvämt och lyfter upp klockan precis som din.
Alltid trevligt att kunna variera, föredrar generellt gummi på dykare. Gillade dock inte utseendet på det medföljande i början men nu börjar jag sakta men säkert tycka mer om det. Riktigt bekvämt om inte annat.

Lånad bild, verkar gå att bada med den också ;)
Screenshot_20210415-212601_Instagram.jpg

Alltid trevligt att kunna variera, föredrar generellt gummi på dykare. Gillade dock inte utseendet på det medföljande i början men nu börjar jag sakta men säkert tycka mer om det. Riktigt bekvämt om inte annat.

Lånad bild, verkar gå att bada med den också ;)
Screenshot_20210415-212601_Instagram.jpg
Ska ge det en chans har ett Zuludiver Tropic liggandes med som jag tror passar fint.
Poppar fint i plurret inte illa 😂

Tillbaka
Topp