• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Har haft denna gamla Certina (ref 769-1280-41) liggandes i byrålådan sedan länge tillbaka. Klockan håller tiden någorlunda och då jag själv saknar kunskapen, behövs att en kunnig tar sig en titt på undret, alternativ en service av något slag. Detta får mig att fundera på vad tusan jag ska göra av den.

Vad säger ni? Är det värt att ge den en service-omgång, och i så fall vart samt till vilket pris?

Alla tips och råd uppskattas.

Certina.jpg

Har haft denna gamla Certina (ref 769-1280-41) liggandes i byrålådan sedan länge tillbaka. Klockan håller tiden någorlunda och då jag själv saknar kunskapen, behövs att en kunnig tar sig en titt på undret, alternativ en service av något slag. Detta får mig att fundera på vad tusan jag ska göra av den.

Vad säger ni? Är det värt att ge den en service-omgång, och i så fall vart samt till vilket pris?

Alla tips och råd uppskattas.

Certina.jpg
Alltid gratis kostnadsförslag hos Swatch Group, prova där vetja :)

Väldigt trevlig grön färg måste jag säga :) Den två tonade var inte helt fel heller haha men gillar som sagt inte att hela klockan är borstad, hade gärna sett lite mer skimrande av polerade ytor.

Stämmer bra! Blev inspirerad av dina fina bilder på din så blev tvungen att köpa en. Kommer bli en bra sommarklocka (förutsatt att jag lyckas behålla den så länge). Känns bra hittills iaf!
20210328_164002-01.jpeg
Äsch nu hittar du bara på, men fin är den och kul att få sällskap 🤗
Sköna detaljer tycker jag, bara dom där små piggarna som håller keepers på plats är ju smått genialiska 🤓

Äsch nu hittar du bara på, men fin är den och kul att få sällskap 🤗
Sköna detaljer tycker jag, bara dom där små piggarna som håller keepers på plats är ju smått genialiska 🤓
Håller med. Samt att man måste trycka ned vridringen för att kunna snurra på den, fräckt. Några tips på passande band förresten?

Har inte så mycket andra val just nu, MEN synd att gnälla! Såg i en annan tråd att även @eastwood rockar orange nuförtiden? 😊
1sfv4yI.jpg

Stämmer bra! Blev inspirerad av dina fina bilder på din så blev tvungen att köpa en. Kommer bli en bra sommarklocka (förutsatt att jag lyckas behålla den så länge). Känns bra hittills iaf!
20210328_164002-01.jpeg
Fantastisk kontrast på visarna! 😍 En detalj som många färgglada modeller tyvärr saknar.

Tillbaka
Topp