• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Chopard-tråden

3AE9E710-BA45-408E-9FB8-1B82AD7A2760.jpeg

Kass bild men om någon knep denna idag så grattis! Sjukt charmig klocka. Ångrar att jag inte bjöd på den själv.

3AE9E710-BA45-408E-9FB8-1B82AD7A2760.jpeg

Kass bild men om någon knep denna idag så grattis! Sjukt charmig klocka. Ångrar att jag inte bjöd på den själv.
Var med och bjöd på den trasiga chronografen men var för snål (förnuftig).

Hämtad från service igår. Köpte ny 2012 och aldrig servat så tänkte att det var dags.. De gjorde ett grymt jobb med polering mm och klockan är mycket lättar att dra upp med.

Bilagor

• 13.jpg
    13.jpg
    751.4 KB · Visningar: 11
  • 12.jpg
    12.jpg
    477.8 KB · Visningar: 15
Varit på service i typ 4-5 månader 😅 fick lov att lämna in den ändå tillslut även om de såg lovande ut direkt efter kostnadsförslagets den skulle vara i ”bruksskick”.

Men servar via en annan kanal än genom AD.

Men ser fram emot att börja kunna använda den på riktigt sen 😅
Det var ingen nådig tidsåtgång! Du får rapportera tillbaka om det blir bra :)

Den här har jag suktat efter länge.

Trots att det butiken kallade certifikat egentligen var service-certifikat och det dom kallade manual var en bit papper men instruktioner från servicen och boxen var en servicebox samt att butiken slarvat bort glasbaksidan (lyckades pruta på priset) är jag ändå rätt nöjd just nu.
Har en extratavla sedan tidigare

Gjordes väl i typ 15-20ex

Chopard LUC 16/91860 (Platina)
IMG_3299.jpeg

Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?

Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?
Som klocka, överlägsen. Som investering, kass.
Dock gäller det nog även Rolex ett tag framöver och frågan är väl varför man skall överväga att investera i konsumtionsvaror?

Det är nog rätt få här på forumet som investerar i klockor. Än färre som skulle överväga Chopard i de sammanhangen.
Som klocka, överlägsen. Som investering, kass.
Dock gäller det nog även Rolex ett tag framöver och frågan är väl varför man skall överväga att investera i konsumtionsvaror?
Om jag ska maximera min avkastning investerar jag hellre i andra tillgångar än klockor. Däremot ser jag absolut klockor som en investering snarare än konsumtion och jag tror de flesta åtminstone eftersträvar en hyfsad värdebevaring vid klockköp. Med tanke på senaste årens stundtala hysteri och prisvolatilitet (som skiljer sig avsevärt mellan varumärken) är det väl knappast en irrelevant fråga.

Det enda sättet att bära upp en Alpine Eagle är om du helt kan skita i eventuell värdeutveckling. Har du råd och gillar den, kör! Annars hade jag köpt nått annat om jag var du! =)

• Like
Reactions: FKJ
Jag önskar att jag kunde säga kööööör!
Men klockan är ju nästan fjantigt dyr ny i butik, o det finns ju heller inget större utbud på beg. Marknaden.
Köp o njut, eller välj nåt annat. Så länge du inte får tag i nån riktigt billigt.
IMG_3512.jpeg

Tillbaka
Topp