Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var med och bjöd på den trasiga chronografen men var för snål (förnuftig).
Kass bild men om någon knep denna idag så grattis! Sjukt charmig klocka. Ångrar att jag inte bjöd på den själv.
Damur är ofta lite festligare.
Kass bild men om någon knep denna idag så grattis! Sjukt charmig klocka. Ångrar att jag inte bjöd på den själv.
Mycket sant!Damur är ofta lite festligare.
Ja, jag hade inte gjort mer än absolut nödvändigt i så fall
Ska bli spännande att höra vad de säger!
Riktigt härligt! Hoppas du får njuta mycket av den nu
Hemkommen! Avböjde en full service, men bjussigt nog hade de fixat det jag bad om vid inlämning inom ramen för kostnadsförslaget.
Synd på 40mm bara. Tycker LUC-serien helt klart ser trevlig ut, men nästan alla modellerna är för stora.Denna är jäkligt läcker.
Ja och risken är väl att den upplevs än större med de avsmalnade luggarna och modesta bandbredden.Synd på 40mm bara. Tycker LUC-serien helt klart ser trevlig ut, men nästan alla modellerna är för stora.
Endast dom här två som är under 40 i hela serien.
Bantades den ner till 36-37 hade den nog varit rätt perfekt.Ja och risken är väl att den upplevs än större med de avsmalnade luggarna och modesta bandbredden.
Är den inte 36,5mm?Bantades den ner till 36-37 hade den nog varit rätt perfekt.
Varit på service i typ 4-5 månader fick lov att lämna in den ändå tillslut även om de såg lovande ut direkt efter kostnadsförslagets den skulle vara i ”bruksskick”.
Det var ingen nådig tidsåtgång! Du får rapportera tillbaka om det blir braVarit på service i typ 4-5 månader fick lov att lämna in den ändå tillslut även om de såg lovande ut direkt efter kostnadsförslagets den skulle vara i ”bruksskick”.
Men servar via en annan kanal än genom AD.
Men ser fram emot att börja kunna använda den på riktigt sen
Det är nog rätt få här på forumet som investerar i klockor. Än färre som skulle överväga Chopard i de sammanhangen.Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?
Som klocka, överlägsen. Som investering, kass.Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?
Det är nog rätt få här på forumet som investerar i klockor. Än färre som skulle överväga Chopard i de sammanhangen.
Om jag ska maximera min avkastning investerar jag hellre i andra tillgångar än klockor. Däremot ser jag absolut klockor som en investering snarare än konsumtion och jag tror de flesta åtminstone eftersträvar en hyfsad värdebevaring vid klockköp. Med tanke på senaste årens stundtala hysteri och prisvolatilitet (som skiljer sig avsevärt mellan varumärken) är det väl knappast en irrelevant fråga.Som klocka, överlägsen. Som investering, kass.
Dock gäller det nog även Rolex ett tag framöver och frågan är väl varför man skall överväga att investera i konsumtionsvaror?
Det enda sättet att bära upp en Alpine Eagle är om du helt kan skita i eventuell värdeutveckling. Har du råd och gillar den, kör! Annars hade jag köpt nått annat om jag var du! =)Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?
Jag önskar att jag kunde säga kööööör!Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?
Har väl stuckit en del i pris men kör en St Moritz. Tycker de är coolare och kan säkert hålla slantarna lite bättre på sikt.Har övervägt Alpine Eagle under en tid men än så länge prioriterat Rolex på grund av till synes säkrare värdeutveckling. Vad har ni för syn på Alpine Eagles som investering på medel- till lång sikt?