De gröna stenarna mot den silvriga tavlan är sanslöst jäkla bra.Några livebilder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De gröna stenarna mot den silvriga tavlan är sanslöst jäkla bra.Några livebilder
Gör dig väldigt bra på handleden, riktigt snyggtNågra livebilder
Skulle lätt köpa en 38-39 om de släppte en.Jag funderar på om dom kanske släpper en alpine eagle i ca 38-39mm om en inte orimlig framtid? Den som är 36mm kallas ju small och den som är 41mm kallas ju large. Har dom då lämnat plats för en medium också? Tåls att tänka på. Har testat testat båda på bucherer i Köpenhamn två gånger och byggkvaliteten har imponerat lika mycket varje gång.
Jag upplever också att 41mm kändes aningen stor. Är dock ett hårstrå ifrån att införskaffa en 36mm med blå tavla, hehe. Kanske postar i denna tråd igen redan nästa vecka.Skulle lätt köpa en 38-39 om de släppte en.
Hade en 41mm ett tag men den var aningen för stor för mig.
Sjukt bra! Ser överlag ut att vara väldigt hög finish. Hur står de sig mot konkurrenterna i samma stuk tycker du?Några livebilder
Dra mig baklänges, dags att byta in min blå mot den med gröna stenar, eller blå, eller guld, eller eller eller..........Riktigt habegär på en Alpine Eagle nu med de nya släppen
Eller komplettera, en till vardag och en till festDra mig baklänges, dags att byta in min blå mot den med gröna stenar, eller blå, eller guld, eller eller eller..........
Fick kraftigt ha-begär.
Alltid gillat dom, kvalitet och finish är bra och tavlorna intressanta.Sjukt bra! Ser överlag ut att vara väldigt hög finish. Hur står de sig mot konkurrenterna i samma stuk tycker du?
Fulsnygg > snygg!Omodern och lite ful gubblyx. Chopard Monte Carlo, den runda varianten. 33 mm i diameter, 6 mm tjock. Länken 20-16 mm, följsam och helt integrerad. Inget guldbelagt utan solida rejäla bitar guld. Se tex länkkonstruktionen nedan. Skruvad krona och vattentät.
Nja, mer gubbtrött. Men jag har mjuknat upp något nu efter ett par dagar. Får kanske lägga tiden på att borsta upp den och se hur den känns.Fulsnygg > snygg!
Det är nåt speciellt med kombinationen guld/stål och grafitgrå tavla. Förekommer ju en del i Cartier-tråden också...Nja, mer gubbtrött. Men jag har mjuknat upp något nu efter ett par dagar. Får kanske lägga tiden på att borsta upp den och se hur den känns.
Den är tuff ändå!Omodern och lite ful gubblyx. Chopard Monte Carlo, den runda varianten. 33 mm i diameter, 6 mm tjock. Länken 20-16 mm, följsam och helt integrerad. Inget guldbelagt utan solida rejäla bitar guld. Se tex länkkonstruktionen nedan. Skruvad krona och vattentät.
Ja tack till en sådan tråd!Den är tuff ändå!
Nästan på sin plats med en bortglömda-lyx-sportstål-klockor-tråd.
Vad har den för bredd på bandet? 20mm?Mille Miglia 8331
Har för mig att det är 19mm faktisktVad har den för bredd på bandet? 20mm?
Har för mig att det är 19mm faktiskt
Mycket trevlig bit Ska på lite sikt beställa ett sjysst custom läder tänkte jag men blev inte så dumt på det här bomulls natot jag hade liggandes ..
Ah, köpte du en alltså??
Riktigt snyggt, stort grattis!
Snyggt! Bra nyanser Tror på nått mörkt läder för min del. Eventuellt försöka hitta eller komma på en snygg variant av ”racing”.
Svart racing med röda stygn är en personlig favorit!Snyggt! Bra nyanser Tror på nått mörkt läder för min del. Eventuellt försöka hitta eller komma på en snygg variant av ”racing”.
Jag har den fortfarande på natot men lämnade in den häromdagen för kostnadsförslag för fix av rotor ”ringen” som gängat ur.
Rob E kunde inte fixa problemet med rotorn själva utan var tvungna att skicka till Chopard. Rädd att det kommer bli dyrtSvart racing med röda stygn är en personlig favorit!
Aj då! :ORob E kunde inte fixa problemet med rotorn själva utan var tvungna att skicka till Chopard. Rädd att det kommer bli dyrt
Jo, och problemet kändes relativt lättfixat så blev förvånad. Ingen större analys utan de skrev bara att de var tvungna att skicka vidare för kostnadsförslag/reparation. Och fråga om jag godtog kostnaden för det ..Aj då! :O
Vad var deras analys av problemet?
Sitter det inte ett ETA-verk i den som är ganska lättmekat?
Min känsla är att det är deras standardsvar att de behöver skicka till Chopard för att undersöka.Jo, och problemet kändes relativt lättfixat så blev förvånad. Ingen större analys utan de skrev bara att de var tvungna att skicka vidare för kostnadsförslag/reparation. Och fråga om jag godtog kostnaden för det ..
Jag surrade med en independent först men han ville inte göra nått då han inte längre har tillgång till reservdelar. Tror ETA strypt tillgången ganska kraftigt senaste åren för att det ska gå genom de auktoriserade verkstäderna…Min känsla är att det är deras standardsvar att de behöver skicka till Chopard för att undersöka.
För några år sen gick min klocka lite dåligt så jag lämnade in den hos Rob E. Fick exakt samma svar som du men nekade pga kändes overkill.
Gick sen till en independent som servade klockan vilket de flesta kan göra med gott resultat
Ja, jag hade inte gjort mer än absolut nödvändigt i så fallJag surrade med en independent först men han ville inte göra nått då han inte längre har tillgång till reservdelar. Tror ETA strypt tillgången ganska kraftigt senaste åren för att det ska gå genom de auktoriserade verkstäderna…
Jag var iaf tydlig med att jag bara ville ha det fixat som jag lämnade in den för och att den gick och höll tiden