Walk Away Renee
Basic
Instämmer helt - en utav favoriterna från Watches & WondersDen här var ju sjukt trevlig. 36.5mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer helt - en utav favoriterna från Watches & WondersDen här var ju sjukt trevlig. 36.5mm
Två dagar kvar med nya favoriten.
sedan blir det plastklocka i en månad.
Vad är din upplevelse av klockan efter ett par år på handleden? Är den lätt att repa etc? Börjar bli mer och mer sugen på en Alpine Eagle. Skulle vara roligt med något annorlunda på handleden.Fortsätter väl posta i denna tråd.
Jag gillar den verkligen. Sitter fint på handleden. Under 10mm hög.Vad är din upplevelse av klockan efter ett par år på handleden? Är den lätt att repa etc? Börjar bli mer och mer sugen på en Alpine Eagle. Skulle vara roligt med något annorlunda på handleden.
Tack för snabbt svar!Jag gillar den verkligen. Sitter fint på handleden. Under 10mm hög.
Stålet ska ju vara lite hårdare och jag tycker inte det repas så lätt.
Jag rekommenderar den absolut som alternativ till annat badbart fin-stål.
Är intresserad av hur den står sig emot GP Laureato. Läste tidigare inlägg i tråden därJag gillar den verkligen. Sitter fint på handleden. Under 10mm hög.
Stålet ska ju vara lite hårdare och jag tycker inte det repas så lätt.
Jag rekommenderar den absolut som alternativ till annat badbart fin-stål.
Kul med en jämförelse mellan klockorna. Tycker Laureaton ser väldigt trevlig ut på bild. Men misstänker att den matta finishen ger ett mindre exklusivt utseende? Synd även att man inte kan testa klockorna i Sverige.hade helt missat denna men den föll mig i smaken. Noterar att de jämförts med Laureato men jag tycker denna ser vassare ut.
I somras hade jag bestämt mig till 99% att köpa en gp Laureato om de hade någon med blå tavla i butik när jag besökte GP i Köpenhamn. De hade de inte, bara vit tavla, men jag blev sjukt besviken på klockan, den såg så fin ut på bilder men irl så föll den platt.
Svårt att förklara men den bara kändes avslagen, inget liv.
Så denna Choparden får man ju börja grotta ned sig i.
Nää, det är väl bara ljuset.Har det gjorts olika index på Alpine Eagle eller luras bilderna med exponering/efterbehandling?
Chopard alpine eagle large 298600-3001 for SEK122 169 for sale from a Seller on Chrono24
Chopard Alpine Eagle Listing: SEK122 169 Chopard alpine eagle large 298600-3001, Reference number 298600-3001; Steel; Automatic; Condition Fair; Watch with original box; Watchchrono24.app
Chopard Alpine Eagle Large 298600-3001 for kr157 558 for sale from a Seller on Chrono24
Chopard Alpine Eagle Listing: kr157 558 Chopard Alpine Eagle Large 298600-3001, Reference number 298600-3001; Steel; Automatic; Condition Good; Watch with original box; Locatichrono24.app
Tänkte att en fortsättning här var lämpligt.Håller med om att Diagonon, framförallt länkinfästningen som gör den klart mindre elegant.
Denna St Moritz jag tänker på (OT):
Enig.Tänkte att en fortsättning här var lämpligt.
Klart bättre. Dock tyvärr en helt annan prisnivå som jag ej var riktigt beredd på. Helguld med pavé likt denna första gen tavla hade varit rätt coolt. Behöver ju ett vulgo-ur i samlingen. https://chrono24.app/chopard/chopar...ten--id26650720.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Riktigt ball!Mille Miglia 8331
Upp med mer bilder, gått och blivit ruskigt pepp på att prova Mille MigliaMille Miglia 8331
Lägger gladeligen upp fler bilderUpp med mer bilder, gått och blivit ruskigt pepp på att prova Mille Miglia
Upp med mer bilder, gått och blivit ruskigt pepp på att prova Mille Miglia
Jag hade också velat köpa den beggad för 10 år senLägger gladeligen upp fler bilder
Det här var faktiskt min första "riktiga" klocka, inhandlades begagnad av mig för nästan 10 år sedan och jag tycker fortfarande den är lika läcker! Rekommenderas varmt!
Håller med om att de har blivit för stora! Min är från 2011 och har för mig att den är runt 38mm vilket jag tycker är helt perfektJag köpte min 2018 men den var 42 mm så till slut såldes den pga storleken. För mig blev det fel proportioner, men nu är den 40,5 mm igen så suget har kommit tillbaka.
Inte ens för tjock!
Min gamla:
Jag hade också velat köpa den beggad för 10 år sen
Kört den på andra band också? Den är jättefin!
Storleken ser grym ut. Ja kollar däromkring upp till 40,5 också men hade inte bangat på en 42 heller om det dök upp nån rimligt prissatt.Håller med om att de har blivit för stora! Min är från 2011 och har för mig att den är runt 38mm vilket jag tycker är helt perfekt
Kört en hel del på original gummibandet men senaste åren testat lite olika läderband, svart racerband med röda sömmar och nu det här lite mer dressade läderbandet med vita sömmar. Bandet på bilderna är nog min favorit, tycker det blir en skön blandning mellan casual och dressat
Här har du ju faktiskt en på Bukowskis, sitter på originalbandetStorleken ser grym ut. Ja kollar däromkring upp till 40,5 också men hade inte bangat på en 42 heller om det dök upp nån rimligt prissatt.
Det är snyggt bandet. Passar verkligen klockan. Jag hade nog gått på ett brunt lite mer casual men jag tror jag vanligtvis går klädd lite mer casual än va de ser ut som på dina bilder Man blir lite nyfiken också på hur den skulle bli på ett typ waffle gummi…
Har span på en annan auktion som löper ut senare Men jakten är ju halva nöjet också!Här har du ju faktiskt en på Bukowskis, sitter på originalbandet
Chopard, Genève, Mille Miglia, kronograf, armbandsur, 39 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Jäkligt cool. Den ser välbehållen ut.Omodern och lite ful gubblyx. Chopard Monte Carlo, den runda varianten. 33 mm i diameter, 6 mm tjock. Länken 20-16 mm, följsam och helt integrerad. Inget guldbelagt utan solida rejäla bitar guld. Se tex länkkonstruktionen nedan. Skruvad krona och vattentät.
Snarare välanvänd men inte direkt misshandlad. Fundera på om jag ska lägga tiden på att lägga på en ny ytfinish. Måste nog bestämma mig om jag gillar den först.Jäkligt cool. Den ser välbehållen ut.
Med undantag för den sista är ju de där löjligt läckra klockorRiktigt habegär på en Alpine Eagle nu med de nya släppen
Faktiskt den modell jag gillar bästMed undantag för den sista är ju de där löjligt läckra klockor
Några livebilderRiktigt habegär på en Alpine Eagle nu med de nya släppen