• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Chopard-tråden

Baramats

Audemars
2-Faktor
65C41086-FE2A-4393-B3B4-4B8FF9740575.png
804BE033-541A-4241-9C4A-50854746FE77.jpeg
00CEF06D-ACCE-4731-9229-01DE36CA7575.png
Har en St.Moritz gen2, kom 98 och tillverkades inte så länge. Frédéric Piguet caliber 1150 med 100h gångreserv, 37mm.
Används dagligen, den har verkligen en solid och tung känsla.

Nu när man ser din gen2 så anser jag att Chopard borde använt den i sitt marknadsmaterial. Den ser mycket mer lik ut den nya, kanske hade de sluppit en del av kritiken?
 

Jonas74

Omega
Min egna favorit-klocka som absolut behöver byta armbands-koncept. Tycker Mille Miglia måste släppa däcken och sätta på något annat. Jag skulle egentligen köpa mig en Tudor men det blev en sån här istället för jag tyckte den var roligare.

65BBCD44-781A-45BA-9E60-32784DA294F8.jpeg


34349C33-5650-41DF-9A07-9962B2FF97A7.jpeg


Denna är 42 mm med relativt balanserat förhållande mellan tavla och boett. Kvalitetsbygge så jag är ett stort fan av att köpa mig en Alpine Eagle för bra pris på C24 om något år eller 2.

Ni som varit med ett tag, var klocknördarna lika kritiska förr eller är det ett nytt påfund? Alla har ju alltid kopierat det mesta av varandra och RO och andra Genta-designs tog väl bra lång tid innan de blev poppis, eller?
Mycket mycket snygg! Har inte pengarna själv men suttit obscent länge och kollat på en av dom Mille Miglia som finns till salu här på K&S. Inser att man nog tröttnar på det där däck-armbandet med tiden men jag tyckte det var så coolt att jag precis har beställt en billig version för att testa :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag var inne på Bergströms i Göteborg igår och frågade, de sa att de inte skulle få in den då Eagle var exklusiv för Chopards egna konceptbutiker. Det är säkert så initialt för att marknadsföra den mer exklusivt.

Visst är den dyr, det ska jag inte låtsas som att det inte stämmer :) deras L.U.C ligger från 70.000 så där skulle de lagt sig istället. Ju billigare ju bättre såklart.

Jag verkar ju vara Sveriges största Chopard-fan när jag läser vad jag skriver :)

@Equilibrium yes, det är min Mille Miglia.
Riktigt fin :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fin, tittade på den med. Den är nästan så brutalt ren/kantig/minimalistisk att strukturen i bandet stör.
Tack! Jag är verkligen jättenöjd med denna. Den var mycket finare i skick än vad bilderna gav intryck av. Tunn 5,8mm, Peseux 7000 verk. Boetten faktiskt bara 28x28 mm nu kontrollmäta men upplevs som så mycket större! Väldigt ren i designen. Vad tror du, sextio eller sjuttiotal?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tack! Jag är verkligen jättenöjd med denna. Den var mycket finare i skick än vad bilderna gav intryck av. Tunn 5,8mm, Peseux 7000 verk. Boetten faktiskt bara 28x28 mm nu kontrollmäta men upplevs som så mycket större! Väldigt ren i designen. Vad tror du, sextio eller sjuttiotal?
tidigt 70-tal tror jag, typ alla tavlor hos alla bättre tillverkare skulle se ut så där under några år då med romerska siffror och spinkiga visare... (letade årsklocka back in the day....)
 
Topp