• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Chopard-tråden

CarlR

Omega
Ahh, du köpte ny, ännu större anledning till att behålla.
Jag körde med lite olika band, bla ett gummi från Hirsch, sail cloth från Royal Straps osv, funkar med det mesta.
Hade gärna haft original stållänk, den är väldigt trevlig.
Har även sneglat på LUC Pro One Gmt, väldigt fin. Någon dag blir det någon av dem så jag hoppas att du har rätt gällande värdet.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Jag har sneglat på LUC Pro One GMT Cadence, det finns åtminstone en på forumet, superfin men just nu är jag en smula bekymrad över vad Chopard tänker ta för att serva klockan så ligger åtminstone för tillfället lågt med klockköp.

Stållänken föll aldrig mig i smaken, den är i mina ögon lite för dominerande men förstås välgjord.
 

CarlR

Omega
Jag har sneglat på LUC Pro One GMT Cadence, det finns åtminstone en på forumet, superfin men just nu är jag en smula bekymrad över vad Chopard tänker ta för att serva klockan så ligger åtminstone för tillfället lågt med klockköp.

Stållänken föll aldrig mig i smaken, den är i mina ögon lite för dominerande men förstås välgjord.

Håller med om att armbandet kan vara lite dominant, men jag gillar kvaliteten.
Har du kollat med Rob E? De gav mig ett pris över disk, dvs utan att jag lämnade in den för pris, som inte alls var farligt.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Håller med om att armbandet kan vara lite dominant, men jag gillar kvaliteten.
Har du kollat med Rob E? De gav mig ett pris över disk, dvs utan att jag lämnade in den för pris, som inte alls var farligt.
Den har varit hos Rob E en gång tidigare, jag var väldigt nöjd. Nu provar jag hos Nymans, vi får se hur det landar.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
En fråga till tråden?

Jag har klockan på service, i samband med detta erbjuda polering, ja eller nej? Klockan bär spår av användning förstås men jag känner mig lite tveksam till polering överhuvudtaget.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En fråga till tråden?

Jag har klockan på service, i samband med detta erbjuda polering, ja eller nej? Klockan bär spår av användning förstås men jag känner mig lite tveksam till polering överhuvudtaget.
Bilder hade underlättat. Men har klockan plana borstade ytor hade jag tänkt igenom det två ggr. innan jag lämnat till Nymans.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Bilder hade underlättat. Men har klockan plana borstade ytor hade jag tänkt igenom det två ggr. innan jag lämnat till Nymans.
Nu är klockan tyvärr redan inlämnad så här kommer den som fanns i telefonen. Som jag förstod det skulle klockan sändas till Chopard för service och då erbjöds polering (som jag antar Chopard gör)

Den plana ytan är en repmagnet.

0DA84215-24EF-4017-80D4-ABBD3904821B.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu är klockan tyvärr redan inlämnad så här kommer den som fanns i telefonen. Som jag förstod det skulle klockan sändas till Chopard för service och då erbjöds polering (som jag antar Chopard gör)

Den plana ytan är en repmagnet.

0DA84215-24EF-4017-80D4-ABBD3904821B.jpeg
Där hade jag helt klart valt polering om det är utseendet du föredrar. Fabrikservice bör ju vara tillräckligt bra även om jag aldrig upplevt den hos Chopard. Bör inte vara så svårpolerad.
 

CarlR

Omega
En fråga till tråden?

Jag har klockan på service, i samband med detta erbjuda polering, ja eller nej? Klockan bär spår av användning förstås men jag känner mig lite tveksam till polering överhuvudtaget.

I min värld bör ytan borstas, inte poleras. Jag förutsätter även att borsta är det Chopard gör om det är dit den skickas.
Jag håller med om att det lätt repas, men skulle ändå säga att den ska vara borstad och inte polerad.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I min värld bör ytan borstas, inte poleras. Jag förutsätter även att borsta är det Chopard gör om det är dit den skickas.
Jag håller med om att det lätt repas, men skulle ändå säga att den ska vara borstad och inte polerad.
Polering är bara ett samligsnamn för att lägga ny finish på klockan. Kan hålla med om att det låter fel.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Funderar på ett viklås till min klocka, någon som har erfarenhet av Chopards viklås? Jag fick ett pris från Chopard, 10´ så det var inte billigt nånstans men kanske är det värt det?
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Jag antar att ni som jag sett den LUC Pro One GMT som finns på Bukowskis just nu. Tror ni att det är auktionsfirman som misslyckats med bilderna eller kan de verkligen blekna?? Ett annat mysterium var ju att den såldes relativt billigt och sedan dök upp igen.
 

GulDan

Omega
2-Faktor
Jag antar att ni som jag sett den LUC Pro One GMT som finns på Bukowskis just nu. Tror ni att det är auktionsfirman som misslyckats med bilderna eller kan de verkligen blekna?? Ett annat mysterium var ju att den såldes relativt billigt och sedan dök upp igen.
Det ser ju inte bättre ut än att siffrorna i bezel har bleknat och blivit mer gula. Det orangea i tavlan verkar dock ha klarat sig? Ska man ha en ny bezel kostar det säkert huggorm så jag är osäker på om det blir ett så bra pris i slutändan.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Det ser ju inte bättre ut än att siffrorna i bezel har bleknat och blivit mer gula. Det orangea i tavlan verkar dock ha klarat sig? Ska man ha en ny bezel kostar det säkert huggorm så jag är osäker på om det blir ett så bra pris i slutändan.
Det är ju lite det jag menar, allt som skall vara orange är färgförändrat. Ja, en ny bezel från Chopard kommer inte att bli billigt.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har min LUC 2000 sport kommit hem från service, ett nytt gummi och ett nytt viklås fick den med sig hem.
Jag tycker resultatet blev spektakulärt, i mina ögon är klockan fortfarande en av det tidiga 2000 talets absolut snyggaste sportklockor.
E4B612FB-2B53-4FE9-9B9F-99AD5FBA9CCA.jpeg
8A68B68D-51A4-43E8-898E-FAA52810AB90.jpeg
C4B506FD-F1C9-45BC-8F73-C6F11B64A398.jpeg
D9BB0F49-0A35-43B1-B4CD-1C3EEADB3F68.jpeg
Jättefin! Härlig sommarklocka.
mer Chopard åt folket.
 
Topp