• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Chopard-tråden

DarnGard

Cartier
26CFBE2B-66C9-4852-8EF8-1130C4FE76CD.jpeg
 

Sputniq

Panerai
Utöver att länken hade behövt smalna av något tycker jag också att den ser magisk ut. Dock listar den 104.000:- för 36 mm-versionen och 137.000:- om du vill 41 mm och datum. Tycker att det är väl saftigt, särskilt då man kan få en integrerad stål-Zenith med vad jag tycker ser ut att vara mer dekorerat inhouseverk för 30.000:- mindre.... Synd, tycker nog annars att den är den mest lyckade integrerade stålmodellen utöver RO och Nautilus.
 

Michael.

Rolex
Utöver att länken hade behövt smalna av något tycker jag också att den ser magisk ut. Dock listar den 104.000:- för 36 mm-versionen och 137.000:- om du vill 41 mm och datum. Tycker att det är väl saftigt, särskilt då man kan få en integrerad stål-Zenith med vad jag tycker ser ut att vara mer dekorerat inhouseverk för 30.000:- mindre.... Synd, tycker nog annars att den är den mest lyckade integrerade stålmodellen utöver RO och Nautilus.
För det priset finns många trevliga klockor absolut, begagnad VC overseas t.ex. Men trevligt ändå att man inte ser den på var mans hand. Pga mindre popularitet så antar jag att den även dyker i värde på begagnatmarknaden. Hur ser förövrigt tillgång ut på dessa? Lite av en hyllvärmare eller tillverkas dem i mindre upplaga?
 

Sputniq

Panerai
För det priset finns många trevliga klockor absolut, begagnad VC overseas t.ex. Men trevligt ändå att man inte ser den på var mans hand. Pga mindre popularitet så antar jag att den även dyker i värde på begagnatmarknaden. Hur ser förövrigt tillgång ut på dessa? Lite av en hyllvärmare eller tillverkas dem i mindre upplaga?
Mer än vad jag känner till. Men fanns tydligen nya för omkring 70-75' på Chrono24 för 36 mm. Gissar att man inte kommer särskilt mycket under det begagnat i bra skick? Insåg nu också att den inte fanns i 36 mm i stål med grå tavla, tror annars att det hade varit min favorit.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
För det priset finns många trevliga klockor absolut, begagnad VC overseas t.ex. Men trevligt ändå att man inte ser den på var mans hand. Pga mindre popularitet så antar jag att den även dyker i värde på begagnatmarknaden. Hur ser förövrigt tillgång ut på dessa? Lite av en hyllvärmare eller tillverkas dem i mindre upplaga?

Tror 50-60 % av nypris är vad du bör betala för en den modellen om du inte gillar att bränna pengar. Det är möjligt att Chopard har en större kundkrets i andra länder men i Sverige känns de väldigt kalla. Chopard är ett favoritmärke som gör fantastiska ur. Jag hade den svarta 42 mm Mille Miglia ett tag och den var fantastisk. Även värdetappet på den var fantastiskt, fast på det negativa hållet :) där kunde jag hålla mig för skratt.

Skulle gärna köpa en Chopard igen, men absolut begagnad som sagt.
 

DarnGard

Cartier
Tror 50-60 % av nypris är vad du bör betala för en den modellen om du inte gillar att bränna pengar. Det är möjligt att Chopard har en större kundkrets i andra länder men i Sverige känns de väldigt kalla. Chopard är ett favoritmärke som gör fantastiska ur. Jag hade den svarta 42 mm Mille Miglia ett tag och den var fantastisk. Även värdetappet på den var fantastiskt, fast på det negativa hållet :) där kunde jag hålla mig för skratt.

Skulle gärna köpa en Chopard igen, men absolut begagnad som sagt.

Jag är ett fan av nya och gamla Chopards, begagnat upplever jag dom som prisvärda. Men det lär väl dröja ett litet tag till innan vi ser alpine eagle begagnade. Jag har inte jättekoll på andra märken med integrerade länkar men känns inte som någon annan varit lika vild med finishen på tavlan som just Chopard.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tror 50-60 % av nypris är vad du bör betala för en den modellen om du inte gillar att bränna pengar. Det är möjligt att Chopard har en större kundkrets i andra länder men i Sverige känns de väldigt kalla. Chopard är ett favoritmärke som gör fantastiska ur. Jag hade den svarta 42 mm Mille Miglia ett tag och den var fantastisk. Även värdetappet på den var fantastiskt, fast på det negativa hållet :) där kunde jag hålla mig för skratt.

Skulle gärna köpa en Chopard igen, men absolut begagnad som sagt.
Va, fick du den såld till slut ?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Gillar den också skarpt.

71984A0E-388E-4932-A527-CD6AD0A2F8EC.jpeg
0D43ED2B-361B-4519-A903-88A9AD1E9B7B.jpeg
0F0F82D0-B74A-441F-909C-B0B4E8D75D60.jpeg
55416809-758D-44C1-9F78-D397BEC20C3A.jpeg
6312522E-C950-44BD-9299-1378ADA1F1BD.jpeg

hade helt missat denna men den föll mig i smaken. Noterar att de jämförts med Laureato men jag tycker denna ser vassare ut.

I somras hade jag bestämt mig till 99% att köpa en gp Laureato om de hade någon med blå tavla i butik när jag besökte GP i Köpenhamn. De hade de inte, bara vit tavla, men jag blev sjukt besviken på klockan, den såg så fin ut på bilder men irl så föll den platt.
47BBB05A-EE7E-4273-831F-5E5A381AEA07.jpeg
A3271F23-F3A4-4927-AAA8-BF9BA9B7A76B.jpeg

Svårt att förklara men den bara kändes avslagen, inget liv.

Så denna Choparden får man ju börja grotta ned sig i.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
hade helt missat denna men den föll mig i smaken. Noterar att de jämförts med Laureato men jag tycker denna ser vassare ut.

I somras hade jag bestämt mig till 99% att köpa en gp Laureato om de hade någon med blå tavla i butik när jag besökte GP i Köpenhamn. De hade de inte, bara vit tavla, men jag blev sjukt besviken på klockan, den såg så fin ut på bilder men irl så föll den platt.
47BBB05A-EE7E-4273-831F-5E5A381AEA07.jpeg
A3271F23-F3A4-4927-AAA8-BF9BA9B7A76B.jpeg

Svårt att förklara men den bara kändes avslagen, inget liv.

Så denna Choparden får man ju börja grotta ned sig i.
Laureaton är klart bättre designad enligt mig. Udda du tyckte den var "död", borde sortera ut de flesta klockor då Laureaton har många effekter med väldigt hög finish.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Laureaton är klart bättre designad enligt mig. Udda du tyckte den var "död", borde sortera ut de flesta klockor då Laureaton har många effekter med väldigt hög finish.

vi gillar olika helt enkelt, kanske hade varit annorlunda med den blå tavlan. Men med denna vita så lyfte inte tavlan enl mig, och då blev helhetsintrycket så där.
 

Michael.

Rolex
Frågan är om man ska kika på 41 eller 36 mm? UpplevEr ni som provat 36 för liten på handleden? Då de verkar klassa den som damur. Förespråkar mindre ur annars.
 

WatchIT

Panerai
Frågan är om man ska kika på 41 eller 36 mm? UpplevEr ni som provat 36 för liten på handleden? Då de verkar klassa den som damur. Förespråkar mindre ur annars.
När jag provade bägge storlekar så tyckte jag bäst om 41 mm men måste prova en gång till för att bli 100. Hade nog svarat 36 mm om jag inte provat med tanke på länken men där och då på Watchout så kändes 41 mm bättre på min handled (17 cm).
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på om den här fanns som herrmodell? 33mm funkar ju men inte med så tjock bezel. Själva modellen tickar alla mina boxar. Det är inte Rolex, omega, breitling eller Tag Heuer och det ser inte ut som en.
(Bilden som synes från chrono24)
12E3E10B-0C40-4CB9-8131-83467D6A6F8B.jpeg
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Äntligen hittar jag till mina likar!!

Som ni kanske sett har jag en LUC 2000 sport med den vita urtavlan. Tyvärr inga bilder idag då den är på service, jag väntar med viss vånda på ett prisförslag, dessutom behövde jag ett nytt orginalgummi då kvaliteten på dessa är usel minst sagt. Snygga, men hålen går sönder omedelbart varför jag frågade Nymans om det möjligen fanns ett Chopardviklås som skulle funka, väntar på svar. Någon här som vet?

I övrigt tycker jag modellen är fantastisk, jag funderar av och till på att sälja men så tittar jag på verket och ångrar mig, jag gillar verkligen microrotorn och det utsökta arbetet, dessutom gillar jag att den flyger under radarn.

@CarlR är det din klocka?
 

CarlR

Omega
Äntligen hittar jag till mina likar!!

Som ni kanske sett har jag en LUC 2000 sport med den vita urtavlan. Tyvärr inga bilder idag då den är på service, jag väntar med viss vånda på ett prisförslag, dessutom behövde jag ett nytt orginalgummi då kvaliteten på dessa är usel minst sagt. Snygga, men hålen går sönder omedelbart varför jag frågade Nymans om det möjligen fanns ett Chopardviklås som skulle funka, väntar på svar. Någon här som vet?

I övrigt tycker jag modellen är fantastisk, jag funderar av och till på att sälja men så tittar jag på verket och ångrar mig, jag gillar verkligen microrotorn och det utsökta arbetet, dessutom gillar jag att den flyger under radarn.

@CarlR är det din klocka?
Hej
Det var min i många år men sålde till slut. Jag tänker att jag kommer att skaffa en ny någon dag, bästa klockan jag haft.
Jag upplevde inte att kvaliteten på gummit var dåligt, det var ändå 20 år gammalt. Hittade ett nytt på eBay som jag aldrig satte på innan den såldes.
Har du råd så behåll, fina klockor som jag tänker måste stiga i värde.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Äntligen hittar jag till mina likar!!

Som ni kanske sett har jag en LUC 2000 sport med den vita urtavlan. Tyvärr inga bilder idag då den är på service, jag väntar med viss vånda på ett prisförslag, dessutom behövde jag ett nytt orginalgummi då kvaliteten på dessa är usel minst sagt. Snygga, men hålen går sönder omedelbart varför jag frågade Nymans om det möjligen fanns ett Chopardviklås som skulle funka, väntar på svar. Någon här som vet?

I övrigt tycker jag modellen är fantastisk, jag funderar av och till på att sälja men så tittar jag på verket och ångrar mig, jag gillar verkligen microrotorn och det utsökta arbetet, dessutom gillar jag att den flyger under radarn.

@CarlR är det din klocka?
Börjar ha den lite som favorit också. Väldigt allround och kan ju lätt ersätta en hel del andra klockor i samlingen. Får ha lite span i framtiden. En blå hade ju varit mumma.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Hej
Det var min i många år men sålde till slut. Jag tänker att jag kommer att skaffa en ny någon dag, bästa klockan jag haft.
Jag upplevde inte att kvaliteten på gummit var dåligt, det var ändå 20 år gammalt. Hittade ett nytt på eBay som jag aldrig satte på innan den såldes.
Har du råd så behåll, fina klockor som jag tänker måste stiga i värde.
Jag har kanske haft otur, detta är tredje gummit jag köper.
När det gäller värdet ligger det i det välgjorda estetiska arbetet. Tyvärr tror jag aldrig att den kommer att stiga monetärt. När jag köpte den ny var den betydligt mycket dyrare än den sportrolex i stål som jag hade som alternativ. Jag ångrar inget men är lite förbryllad över skillnaden i värdeutveckling.
 
Topp