• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

RikNik

Panerai
2-Faktor
Den ser ju helt klart lite trevlig ut.
Från Insta.
Screenshot_20191107-184217_Instagram.jpg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Ser grym ut! Men jag har lärt mig den hårda vägen att fejkpatinerad lume inte funkar för mig på armen, även om det ser superfint på kort.
Jag undviker gärna också fejkpatina i största möjliga mån, men samtidigt är det så vanligt nu för tiden att jag knappt reagerar på det.
Den ser väldigt annorlunda ut än rederingen på doxas sajt.
Jag håller med. Det borde hagla in användarbilder snart antar jag. Det ska bli kul att se.
 

Mankebank

Cartier
Fan, suget efter en doxa börjar bli bra jävla stort. Såg att sub 300 blir tillgänglig på Doxas hemsida 7/11, blev ju inte mindre sugen när man såg det... Vilken variant föredrar ni? Sett många searambler i tråden :)
Den som finns på Doxas sida är en 300T som väl i princip är en 1200T utan heliumventil men med lite roligare länk. Vill man ha en 300 är det nog begagnat som gäller. Jag är glad att jag köpte en 300 Searambler när den fanns ny, för mig är det en perfekt semesterklocka. Jag hade inte känt mig bekväm med en Rolexsub på dykbåten medan en Doxasub sitter som en smäck och är alltid med när jag dyker. Dessutom flyger den under banditradarn oberoende av semesterort.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, men Doxa gjorde den i alla fall redan på 70-talet också. Nånstans läste jag att Eberhard och Doxa båda låg under Synchron.
IMG_20191108_173415.png

Bild lånad från Analog Shift
....eller inte beroende på var man läser. Nu när jag surfar runt lite så har jag nog läst det på gamla Doxa hemsidan men det finns de som menar att det inte stämde. Hursomhelst gjorde Eberhard tydligen urverken till orginal sub200 t-graph så nåt hade de ju med varandra att göra. Och case har de ju uppenbarligen delat.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Någon som hört något om vad som händer med 300t releasen? Står sjunde november på doxas hemsida men inga går att beställa.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Thank you! Looking forward to seeing your trip pictures. Very cool that your Silverlung will have a history of travel to exotic places.
Yes it is THE trip. The main part of the population in the world is living like they do in Hanoi, Mumbai, Shanghai or any other larger city in asia. WE are the exotic people coming from an exotic place:)
 
Senast ändrad:

ctothef

KS Explorers Club
Jag skrev till Doxa på facebook messenger igår och frågade hur man kunde köpa 300T enklast från Sverige. Fortfarande inget svar :bawling: någon som har hört något än?
 
Senast ändrad:

ctothef

KS Explorers Club
Jag tog kontakt med deras kundservice via hemsidan. De kunde skicka en via en tysk distributör. Frågan är, hur funkar det med moms då?
Jasså där ser man! De lägger väl på moms på priset då om de säljer via Tyskland tänker jag. Fick förövrigt svar imorse på messenger, att skriva till contact at doxawatches.com
 
Topp