Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser grym ut! Men jag har lärt mig den hårda vägen att fejkpatinerad lume inte funkar för mig på armen, även om det ser superfint på kort.Den ser ju helt klart lite trevlig ut.
Från Insta.
Den ser väldigt annorlunda ut än rederingen på doxas sajt.Den ser ju helt klart lite trevlig ut.
Från Insta.
Jag undviker gärna också fejkpatina i största möjliga mån, men samtidigt är det så vanligt nu för tiden att jag knappt reagerar på det.Ser grym ut! Men jag har lärt mig den hårda vägen att fejkpatinerad lume inte funkar för mig på armen, även om det ser superfint på kort.
Jag håller med. Det borde hagla in användarbilder snart antar jag. Det ska bli kul att se.Den ser väldigt annorlunda ut än rederingen på doxas sajt.
Japp, håller med föregående talare, ser mycket bättre ut IRL (som tur är)Ping @Von! Denna såg mycket bra ut!
Klara drag av en gammal Scafograf:Den ser ju helt klart lite trevlig ut.
Från Insta.
Ja verkligen.Klara drag av en gammal Scafograf:
Den som finns på Doxas sida är en 300T som väl i princip är en 1200T utan heliumventil men med lite roligare länk. Vill man ha en 300 är det nog begagnat som gäller. Jag är glad att jag köpte en 300 Searambler när den fanns ny, för mig är det en perfekt semesterklocka. Jag hade inte känt mig bekväm med en Rolexsub på dykbåten medan en Doxasub sitter som en smäck och är alltid med när jag dyker. Dessutom flyger den under banditradarn oberoende av semesterort.Fan, suget efter en doxa börjar bli bra jävla stort. Såg att sub 300 blir tillgänglig på Doxas hemsida 7/11, blev ju inte mindre sugen när man såg det... Vilken variant föredrar ni? Sett många searambler i tråden
Jo, men Doxa gjorde den i alla fall redan på 70-talet också. Nånstans läste jag att Eberhard och Doxa båda låg under Synchron.Klara drag av en gammal Scafograf:
Edit: Lite tråkigt med en såpass ”inspirerad” tolkning från Doxa som brukar köra sitt egna rejs.
Se där!Jo, men Doxa gjorde den i alla fall redan på 70-talet också. Nånstans läste jag att Eberhard och Doxa båda låg under Synchron.
Bild lånad från Analog Shift
....eller inte beroende på var man läser. Nu när jag surfar runt lite så har jag nog läst det på gamla Doxa hemsidan men det finns de som menar att det inte stämde. Hursomhelst gjorde Eberhard tydligen urverken till orginal sub200 t-graph så nåt hade de ju med varandra att göra. Och case har de ju uppenbarligen delat.Jo, men Doxa gjorde den i alla fall redan på 70-talet också. Nånstans läste jag att Eberhard och Doxa båda låg under Synchron.
Bild lånad från Analog Shift
Den ser ju helt klart lite trevlig ut.
Från Insta.
Vad kostar en sådan?
Grymma bilder med en klocka som går utanpå det mesta.New surfboard day. Celebrated with the Searambler.
Thank you! Looking forward to seeing your trip pictures. Very cool that your Silverlung will have a history of travel to exotic places.Grymma bilder med en klocka som går utanpå det mesta.
Jag mailade kundservice och kollade om det gick att beställa och vad det skulle kosta med frakt till Sverige, kan återkomma om/när jag får svar.Någon som hört något om vad som händer med 300t releasen? Står sjunde november på doxas hemsida men inga går att beställa.
När jag beställde för knappt två år sedan kostade frakten till Sverige $25. Däremot är förstås priserna angivna utan svensk moms som tillkommer.Jag mailade kundservice och kollade om det gick att beställa och vad det skulle kosta med frakt till Sverige, kan återkomma om/när jag får svar.
Jo precis, det är 25% moms på klockor väl? Eller har jag fått det helt om bakfoten?När jag beställde för knappt två år sedan kostade frakten till Sverige $25. Däremot är förstås priserna angivna utan svensk moms som tillkommer.
Yes it is THE trip. The main part of the population in the world is living like they do in Hanoi, Mumbai, Shanghai or any other larger city in asia. WE are the exotic people coming from an exotic placeThank you! Looking forward to seeing your trip pictures. Very cool that your Silverlung will have a history of travel to exotic places.
Det är 25 procent moms på nästan allt, så också på klockor.Jo precis, det är 25% moms på klockor väl? Eller har jag fått det helt om bakfoten?
Tycker det ser fräscht ut förutom på gula divingstar där det skär sig liteÄr det inte störigt att kronan, oavsett vilken färg på tavlan man väljer, är orange? Lite slappt tycker jag.
Jag tog kontakt med deras kundservice via hemsidan. De kunde skicka en via en tysk distributör. Frågan är, hur funkar det med moms då?Jag skrev till Doxa på facebook messenger igår och frågade hur man kunde köpa 300T enklast från Sverige. Fortfarande inget svar någon som har hört något än?
Jasså där ser man! De lägger väl på moms på priset då om de säljer via Tyskland tänker jag. Fick förövrigt svar imorse på messenger, att skriva till contact at doxawatches.comJag tog kontakt med deras kundservice via hemsidan. De kunde skicka en via en tysk distributör. Frågan är, hur funkar det med moms då?
Frågan är besvarad både i den här tråden och andra. Kort sammanfattning: Ja, man betalar svensk moms i Sverige.Jag tog kontakt med deras kundservice via hemsidan. De kunde skicka en via en tysk distributör. Frågan är, hur funkar det med moms då?