• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag behöver en Doxa, helst igår och en 300 som jag kommit fram till sitter bäst efter att ha ägt en 1200 tidigare.

Men vart har alla tagit vägen? Även internationellt verkar det finnas få till salu. Ett tag tyckte jag de bytte ägare med hög frekvens :(

Uff, den här vill man ju också ha...!
Doxa-Sub-1200T-Project-Aware-7192.jpg

Varje gång jag ser bilder på alla fina 300 50th och svarta lungor slår jag mig själv. Säkert 10 gånger varit nära att skaffa en då folk ännu sålde dom. Till bra pris dessutom. Men skall nog ha en ännu, det har jag bestämt. Så otroligt fina.

Kan någon förklara skillnaden mellan 300T och 1200T? Jag har tittat på Doxa's hemsida och googlat men blir inte klokare av det.
Heliumventil på 1200T men inte 300T.
Är det samma boett?

Kan någon förklara skillnaden mellan 300T och 1200T? Jag har tittat på Doxa's hemsida och googlat men blir inte klokare av det.
Är det samma boett?
Troligen är det så. 1200t var ju limiterad och nu slutsåld så 300t ersätter den. Trots att den heter 300 så har den 1200 m vattenresistens så det talar för samma boett. 300 50th anniversary modellen som kom 2016 är dock lite tunnare.

Är det samma boett?
Hittade lite mer info. En frågeställare på Watchuseek fick det här svaret från Doxa:
- teeth on the bezel on the 300 are thinner (height of the bezel is the same) -glass is flat on 300 and domed on 1200 -the bracelet on the 300 has first two links angled to match the case; 1200 bracelet is straight -300 does not have helium release; 1200 does -300 has orange fish on crown; 1200 does not 300 has a newer, more complex folding clasp; 1200 has a simple clasp

Hittade lite mer info. En frågeställare på Watchuseek fick det här svaret från Doxa:
- teeth on the bezel on the 300 are thinner (height of the bezel is the same) -glass is flat on 300 and domed on 1200 -the bracelet on the 300 has first two links angled to match the case; 1200 bracelet is straight -300 does not have helium release; 1200 does -300 has orange fish on crown; 1200 does not 300 has a newer, more complex folding clasp; 1200 has a simple clasp
Tackar!

Tillbaka
Topp