• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Abben

Cartier
2-Faktor
Beställde själv en Malm Catalina i brons...hur snygg som helst.. Och diggar verkligen bronset och Seiko mecaquartz v64.. Ska bli kul o få hem den.. :D
IMG_20200331_214254.jpg
IMG_20200331_214307.jpg
Den är snygg Catalinan!
Själv väntar jag på den kommande releasen "Air Wolf". Har till och med fått ha ett litet finger med i designen av den så det ska bli fantastiskt roligt att de den i verkligheten vad det lider. :)
 

Chumba

Rolex
Fått den nu.. WOOOOW säger jag bara... :D
En av dom snyggaste klockor jag ägt på länge och cool historia med.. :D
Känns verkligen kvalite..
PicsArt_04-02-01.50.09.jpg
PicsArt_04-02-01.49.45.jpg
PicsArt_04-02-01.50.22.jpg
PicsArt_04-02-01.50.42.jpg
PicsArt_04-02-01.50.50.jpg
PicsArt_04-02-01.51.02.jpg
PicsArt_04-02-01.51.10.jpg
Grattis, den är ruggigt fin. Helt klart högst på min vill ha lista just nu. :) En fråga ang måtten, hur upplevs den l2l? Krävs det en större handled?
 

Code

AKA Vincent B
Grattis, den är ruggigt fin. Helt klart högst på min vill ha lista just nu. :) En fråga ang måtten, hur upplevs den l2l? Krävs det en större handled?
Lug 2 lug är 50mm. Men böjer sig liite grann längs handleden.. Och klockan är 41mm..men skulle säga att den bärs liiiite större kanske som 42-43mm..men absolut inte för stort.. :D
 

isbjörn

Panerai
Gillar tanken på ett svenskt microbrand, initiativet och tycker kopplingarna till flyget är lite kul. Lite "konstruerade" kanske, men designelementen finns där och basen är Linköping, så jag köper det. Många snygga detaljer! Jag förbeställde en Catalina i brons (har länge velat testa brons) Skitsnygg på bild. Men tyvärr funkade den inte irl för mig. För många detaljer, reflexer och "för blank" för min del. (jag vet att bronset lugnar ner sig med tiden) Jag ville tycka om den, men lyckades inte. :( Inget fel på klockan i sig, men den var/är för högljudd i designen för min del helt enkelt. Snopet, men smaken är som baken...
 

Code

AKA Vincent B
Gillar tanken på ett svenskt microbrand, initiativet och tycker kopplingarna till flyget är lite kul. Lite "konstruerade" kanske, men designelementen finns där och basen är Linköping, så jag köper det. Många snygga detaljer! Jag förbeställde en Catalina i brons (har länge velat testa brons) Skitsnygg på bild. Men tyvärr funkade den inte irl för mig. För många detaljer, reflexer och "för blank" för min del. (jag vet att bronset lugnar ner sig med tiden) Jag ville tycka om den, men lyckades inte. :( Inget fel på klockan i sig, men den var/är för högljudd i designen för min del helt enkelt. Snopet, men smaken är som baken...
Jag är helt tvärtom... Tycker MALM har lyckats RIKTIGT BRA med dessa. Ägt många klockor och även många mikromärken tidigare. Om jag ska vara helt ärlig fick jag den där "WOOW" känslan med denna. Andra klockor är/har också varit snygga men fick nån speciell känsla med denna... Tycker den är riktigt bra.. :D

Du kanske inte är nån "brons" människa? :D
PicsArt_04-04-07.55.03.jpg
PicsArt_04-04-07.55.28.jpg
PicsArt_04-04-07.54.36.jpg
PicsArt_04-04-07.55.53.jpg
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Den ser riktigt läcker ut.
Jag hoppas att få vara med i tråden lite längre fram, har lite för mycket annat i "kön" först.
 
Topp