Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
NU snackar vi! Det där ser ju grymt ut! Lite större på handleden än jag hade trott, men du kanske har lite mindre handled? Sitter det ett rött skydd på sidan av klockan som du inte tagit av, eller ska det vara rött där? Hur låter urverket, är seagullen tyst när rotorn snurrar?
Har 18,5 cm omkrets på handleden. Vi valde 40mm för att den inte skulle upplevas klumpig. Men som du säger den upplevs större när man tar den på sig. Tänker att det beror på att den inre roterande ringen har maximal diameter och flieger ringen kröks över kanten.NU snackar vi! Det där ser ju grymt ut! Lite större på handleden än jag hade trott, men du kanske har lite mindre handled? Sitter det ett rött skydd på sidan av klockan som du inte tagit av, eller ska det vara rött där? Hur låter urverket, är seagullen tyst när rotorn snurrar?
De brukar va snabba att svaraNågon som vet hur rutinen ser ut för cancellering av förbokning? Hittar ingen information på Malms sida eller hos Klarna. Har kontaktat via Malms formulär på officiella hemsidan för x antal dagar sedan men inget svar ännu.
/P
Har tyvärr inte koll på avbokning, men det borde inte vara något problem. För mig har alltid kontakterna med Malm varit snabba och serviceminded. Kanske är det semestertiden som spökar, de är trots allt ett litet gäng. Hoppas du får svar snart!Någon som vet hur rutinen ser ut för cancellering av förbokning? Hittar ingen information på Malms sida eller hos Klarna. Har kontaktat via Malms formulär på officiella hemsidan för x antal dagar sedan men inget svar ännu.
/P
Jag chattade med dem via hemsidan bara i förrgår sent på kvällen och fick svar! Testa där!Det är säkert som ni säger. Semester och annat stök så jag lägger ingen vikt på att jag inte fått svar än. Blev mest nyfiken då det inte fanns någon praxis och FAQ gällande den biten på sidan.
Fick erbjudande som "gammal" kund att förbeställa denna innan förbeställningen och välja Serienummer, det var ett trevligt tilltag.
Är dock lite orolig över storleken, att den kommer att kännas som en damklocka. Men jag gillar "råheten" i den metallfärgade.
Den där svarta vargen till vänster på urtavlan syns inte på bilderna på hemsidan, kommer den vara med? Eller är det bara på de exemplar som går till flygteknikerna?
Edit: Fick svar från Malm och det är ingen Varg på de "vanlig" klockorna.![]()
![]()
![]()
Idag kör jag min Dalton på en mörkbrun vintage-strap, har aldrig tyckt att länken som följde med riktigt poassat klockans stil. Den här gör sig bättre på ett läder eller kanske cordura... Vad tycker ni?
Vad kör du med för stil på lädret? Har funderat på om racingläder skulle funka också...Jag håller faktiskt med. Min sitter på läder större delen av tiden.
Vad kör du med för stil på lädret? Har funderat på om racingläder skulle funka också...
Aha! Präglat krokodil, typ. Snyggt! Definitivt bättre än länkTja... ett tjockt?
Försökte hitta bra bild men detta var nog bästa jag hittade:
![]()
Grymt!!Följer upp med 31.002.
![]()
Grattis, den ser riktigt fin ut den där!MALM Air wolf. Kul med en svensk klocka med snygg och genomtänkt design! Jag fick först hem en klocka som blivit skadad i transporten, men MALM löste det blixtsnabbt och utan problem så jag hade en ny klocka två dagar efter att jag kontaktat dem. Bra service!
Tycker länken känns helt ok/bra! Men som du säger saknar den mikrojusteringen, och själva spännet är "tvådelat" eller vad det kallasHar börjar blicka ganska mycket mot Air Wolfen nu efter min Hamilton flight timer har börjat gjort sitt.
Hur tycker ni länken känns? Så som jag förstått de så är det väl inte heller någon Microjustering vid spännet? Det viktigaste är ju att länken inte känns rapplig.