• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Lilla julafton, ett paket från Malm med proverna på vad vi kallar teknikerklockan levererades idag.
Helnöjd måste jag säga, tog en tur ut i garaget för att ta några actionbilder i miljön den är framtagen för att vara i, bland milimetergängor, hydraulcylindrar å blocknycklar.
IMG-20200728-WA0013.jpeg
20200728_180559.jpg
20200728_180924.jpg
20200728_180740.jpg
IMG-20200728-WA0013.jpeg 20200728_180559.jpg 20200728_180924.jpg 20200728_180740.jpg
NU snackar vi! Det där ser ju grymt ut! Lite större på handleden än jag hade trott, men du kanske har lite mindre handled? Sitter det ett rött skydd på sidan av klockan som du inte tagit av, eller ska det vara rött där? Hur låter urverket, är seagullen tyst när rotorn snurrar?
 

Amlido

Breitling
NU snackar vi! Det där ser ju grymt ut! Lite större på handleden än jag hade trott, men du kanske har lite mindre handled? Sitter det ett rött skydd på sidan av klockan som du inte tagit av, eller ska det vara rött där? Hur låter urverket, är seagullen tyst när rotorn snurrar?
Har 18,5 cm omkrets på handleden. Vi valde 40mm för att den inte skulle upplevas klumpig. Men som du säger den upplevs större när man tar den på sig. Tänker att det beror på att den inre roterande ringen har maximal diameter och flieger ringen kröks över kanten.

Det röda är en färgad lättrad ring "barrel ring" som på vår version finns i tre färger för att kunna symbolisera kompanitillhörighet. De går att byta men måste göras vid monteringen av klockan.
Flygvapnets kompani och divisioner var färgindelade 1:a RÖD, 2:a BLÅ, 3:e GUL.
Vet ej om Malm erbjuder olika färger på förköpsutgåvorna.
Våran version finns med metall, svart eller röd.
Fick även hem ett av proverna med Blå.
Urverket låter lite när det roterar. Har inget premium urverk att jämföra med så svårt att säga om det är mycket eller lite.
 

Bilagor

  • 1596008634030454776768981715810.jpg
    1596008634030454776768981715810.jpg
    294.6 KB · Visningar: 160

Mayfire

Breitling
Någon som vet hur rutinen ser ut för cancellering av förbokning? Hittar ingen information på Malms sida eller hos Klarna. Har kontaktat via Malms formulär på officiella hemsidan för x antal dagar sedan men inget svar ännu.
/P
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Någon som vet hur rutinen ser ut för cancellering av förbokning? Hittar ingen information på Malms sida eller hos Klarna. Har kontaktat via Malms formulär på officiella hemsidan för x antal dagar sedan men inget svar ännu.
/P
Har tyvärr inte koll på avbokning, men det borde inte vara något problem. För mig har alltid kontakterna med Malm varit snabba och serviceminded. Kanske är det semestertiden som spökar, de är trots allt ett litet gäng. Hoppas du får svar snart! :)
 

Mayfire

Breitling
Det är säkert som ni säger. Semester och annat stök så jag lägger ingen vikt på att jag inte fått svar än. Blev mest nyfiken då det inte fanns någon praxis och FAQ gällande den biten på sidan.
 

ZoomZoom

Omega
Fick erbjudande som "gammal" kund att förbeställa denna innan förbeställningen och välja Serienummer, det var ett trevligt tilltag.

Är dock lite orolig över storleken, att den kommer att kännas som en damklocka. Men jag gillar "råheten" i den metallfärgade. :)

Den där svarta vargen till vänster på urtavlan syns inte på bilderna på hemsidan, kommer den vara med? Eller är det bara på de exemplar som går till flygteknikerna?

Edit: Fick svar från Malm och det är ingen Varg på de "vanlig" klockorna. :(
 
Senast ändrad:

Abben

Cartier
2-Faktor
Fick erbjudande som "gammal" kund att förbeställa denna innan förbeställningen och välja Serienummer, det var ett trevligt tilltag.

Är dock lite orolig över storleken, att den kommer att kännas som en damklocka. Men jag gillar "råheten" i den metallfärgade. :)

Den där svarta vargen till vänster på urtavlan syns inte på bilderna på hemsidan, kommer den vara med? Eller är det bara på de exemplar som går till flygteknikerna?

Edit: Fick svar från Malm och det är ingen Varg på de "vanlig" klockorna. :(

Vargen som du ser på urtavlan är kompanimärket för det flygunderhållskompani som klockorna på bilderna kommer säljas till.
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
dalton2.jpeg
malm_dalton.jpg

Idag kör jag min Dalton på en mörkbrun vintage-strap, har aldrig tyckt att länken som följde med riktigt passat klockans stil. Den här gör sig bättre på ett läder eller kanske cordura... Vad tycker ni?
 
Senast ändrad:

Amlido

Breitling
Malm Catalina green bronze!
Brons är ett härligt och levande material, kunde inte hålla mig från att patinera den så den mörka ytan och gröna oxiden kommer fram.
Nu matchar den min egen ålder, väderbiten, inte längre perfekt, bara bättre! 😄

Den gröna dialen är riktigt elegant och safirglasets rundning ramar in det snyggt

Sitter på ett velcro dive strap.

Nu har jag en bra klocka att hålla reda på tiden med när jag dyker efter den förlorade airwolfen...😉

Snyggt jobbat MALM!
 

Bilagor

  • 20201120_115419.jpg
    20201120_115419.jpg
    340.1 KB · Visningar: 128
  • 20201120_114531.jpg
    20201120_114531.jpg
    325.8 KB · Visningar: 121
  • 20201120_114049.jpg
    20201120_114049.jpg
    723.3 KB · Visningar: 124

Måberg

Panerai
Korspost från paketöppnings-tråden.

Ansluter mig till Malm-klubben med min Air wolf UTC som dök upp idag!

Första intrycket är mycket gott. Klockan känns väldigt gedigen och schysst finnish! Pluspoäng dessutom för en oväntat påkostad box/förpackning!
 

Bilagor

  • 20210201_173806.jpg
    20210201_173806.jpg
    307.3 KB · Visningar: 124
  • 20210201_170234.jpg
    20210201_170234.jpg
    723.4 KB · Visningar: 146

Norr_mange

Breitling
Har börjar blicka ganska mycket mot Air Wolfen nu efter min Hamilton flight timer har börjat gjort sitt.
Hur tycker ni länken känns? Så som jag förstått de så är det väl inte heller någon Microjustering vid spännet? Det viktigaste är ju att länken inte känns rapplig.
 

Måberg

Panerai
Har börjar blicka ganska mycket mot Air Wolfen nu efter min Hamilton flight timer har börjat gjort sitt.
Hur tycker ni länken känns? Så som jag förstått de så är det väl inte heller någon Microjustering vid spännet? Det viktigaste är ju att länken inte känns rapplig.
Tycker länken känns helt ok/bra! Men som du säger saknar den mikrojusteringen, och själva spännet är "tvådelat" eller vad det kallas
 
Topp