SÅÅ snygg!Kvällens klocka vald
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SÅÅ snygg!Kvällens klocka vald
Fin modell!Fick min stiliga Tunnan i går, så här kommer en bild på en nyförvärvet på en sommar-rosa handled.
Den ser större ut på bild än i verkligheten, dock har jag smala handleder.
Nu har jag börjat sukta efter en grön Catalina...
Fick min stiliga Tunnan i går, så här kommer en bild på en nyförvärvet på en sommar-rosa handled.
Den ser större ut på bild än i verkligheten, dock har jag smala handleder.
Nu har jag börjat sukta efter en grön Catalina...
Jo, det kan hända. Dock är resten av mig storväxt så det kan funka, och jag tycker helt enkelt att Catalinan är så förbannat snygg...Fin modell!
Men den gröna catalinan är 43 mm och med det ganska stor, om du nu tycker denna verkar vara på gränsen?
Vilken skillnad mot övriga markeringar, jag skulle nog skicka ett meddelande till de på WhatsApp och fråga vad som är normalt. Marcus svarar alltid samma dag!Synd att lysmassan på visare och bezel slocknar så snabbt. Är det någon annan som reflekterat över det på sin frogdiver?
Ja det kanske får bli ett mess eller mejl. De hade ju lite panik att få ut dom första så det kanske blev någon miss. Eller så är det normalt.Vilken skillnad mot övriga markeringar, jag skulle nog skicka ett meddelande till de på WhatsApp och fråga vad som är normalt. Marcus svarar alltid samma dag!
Markeringarna på timindex och sekundvisaren är ju tritiumstavar som lyser konstant i 5-10 år. Minut-, timvisare samt bezel är vanlig lysmassa som laddas av solljus. Således kommer tritiumstavarna vara det enda som syns till slut.Synd att lysmassan på visare och bezel slocknar så snabbt. Är det någon annan som reflekterat över det på sin frogdiver?
Ja jag vet ju det. Lysmassan är dock riktigt snygg med den blå färgen. Hade väl bara förväntat mig att den skulle vara synlig mer än 20-30min efter en heldag i solenMarkeringarna på timindex och sekundvisaren är ju tritiumstavar som lyser konstant i 5-10 år. Minut-, timvisare samt bezel är vanlig lysmassa som laddas av solljus. Således kommer tritiumstavarna vara det enda som syns till slut.
Jag håller med om att lysmassan inte är speciellt bra på klockan.
Det har jag nog aldrig tänkt på och vet inte om jag har upplevt det som ett problem. Men visst, iom att det bara är vissa lyselement som är tritiumrör kan det kanske bli så att ljusstyrkan varierar lite granna.Synd att lysmassan på visare och bezel slocknar så snabbt. Är det någon annan som reflekterat över det på sin frogdiver?