• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

IMG_1668.jpeg
 
Är läderarmbandet man får med Dalton 2 något kortare än vad man normalt kan förvänta sig? Jag har en ganska genomsnittlig handled (~19 cm), och det funkar hjälpligt, men är inte många hål kvar.
 
Ni som äger eller testat frogdiver 44an. Att det är en stor klocka är det väl inget snack om, Men hur bärs den? Är ju trots allt skillnad på 44mm o 44mm.
 
Ingen? Hur är den med länk kontra på gummit ?
Jag körde bara länk först och tyckte den satt jättebra, då är jag ganska spinkig, 17,5 cm handled. Men den var lite tung så när jag bytte till gummi blev jag frälst, sitter ännu bättre! Jag tycker fästet mot boetten blir extra snyggt mot svart gummi, så kör mest froggy nu av dem jag har
 
Ni som äger eller testat frogdiver 44an. Att det är en stor klocka är det väl inget snack om, Men hur bärs den? Är ju trots allt skillnad på 44mm o 44mm.
Håller med tidigare talare. Jag tycker den sitter ok (precis på gränsen till att vara för stor). Jag har också ca 17,5cm handled.
Den är tung.
Jag gillar dock länken bättre än gummit, stilmässigt.
F4BF0464-C8EC-4935-A8DF-7BFF6489C245.jpeg
516C4730-50AC-466A-8AAC-C3089EC0BBE1.jpeg
 
Alltid trevligt när Malm säljer ut modeller så som de gör nu, men liiiiite frustrerande att de påbörjar en utförsäljning för att sedan någon vecka in i den fylla på med ytterligare modeller som inte funnits tillgängliga på länge. Säkert en planerad strategi som ger dem någon slags fördel, men jag hade gärna sett allt tillgängligt innan jag eventuellt bestämmer mig för ett inköp - nu dök helt plötsligt UTC-modeller upp men då har man ju redan slagit till på annat 😅
 
Tillbaka
Topp