• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Snyggt! 😍 Hur upplever du gummit? Jag var i kontakt med Malm i höstas om att köpa ett till min gröna men valde att avvakta.
Kan ta gift på att enda skillnaden på deras gummi jämfört med alla andra FKM-gummin som finns är att det står ’malm’ på hårdvaran och att priset är premium för den detaljen

Köp från Watchwear istället: https://watchwear.se/produkt/gummi-classic-fkm-bla/
Ja det är ett vanligt FKM, mjukt och följsamt.

Jag kan tycka att det är värt lite premium för att få ett OEM-band, med rätt spänne i brons och att man vet att färgen matchar. Hur mycket premium det är värt är dock upp till var och en att avgöra förstås.

Sjukt nöjd med första intrycket av klockan, känns otroligt prisvärd 😍 Den lär få stanna länge

Kan ta gift på att enda skillnaden på deras gummi jämfört med alla andra FKM-gummin som finns är att det står ’malm’ på hårdvaran och att priset är premium för den detaljen

Köp från Watchwear istället: https://watchwear.se/produkt/gummi-classic-fkm-bla/
Ja, priset var definitivt premium, 590 + 490 för spännet..! 🙈

Jag är frekvent kund hos watchwear och vet att de levererar bra produkter. Jag har deras FKM fast i 19 mm. Min största oro är färgmatchningen och just grön känns som en extra känslig färg att matcha med.

Ja det är ett vanligt FKM, mjukt och följsamt.

Jag kan tycka att det är värt lite premium för att få ett OEM-band, med rätt spänne i brons och att man vet att färgen matchar. Hur mycket premium det är värt är dock upp till var och en att avgöra förstås.

Sjukt nöjd med första intrycket av klockan, känns otroligt prisvärd 😍 Den lär få stanna länge

Ja, priset var definitivt premium, 590 + 490 för spännet..! 🙈

Jag är frekvent kund hos watchwear och vet att de levererar bra produkter. Jag har deras FKM fast i 19 mm. Min största oro är färgmatchningen och just grön känns som en extra känslig färg att matcha med.
Om ni kollar upp alla möjliga återförsäljare av FKM-gummin så kan ni lätt se att alla har samma färger.
Kanske någon enstaka som har annan färg och då blir det dyrt för minsta beställning ligger aäkerligen på +10 000 exemplar för att det ska löna sig att ändra färgen

Tex Helvetus som säger sig designa egna gummin och bla bla bla och tar därefter dubbelt betalt = samma band som alla andra och lögn vad gäller deras marknadsföring/produktion.
Sägs produceras i Schweiz, men de producerar likt alla andra i Kina

20250116_225400.jpg
20250116_225406.jpg

Flyttade över Malm-spännet till ett tropisk band som jag hade liggande, inköpt på Aliexpress för 50 SEK. Skaplig färgmatchning, tycker jag. Enligt beskrivningen var det silikon, men det känns som FKM. Vill man verkligen ha FKM (samma som Watchwear säljer) får man hosta upp med 125 riksdaler.

20250116_225400.jpg
20250116_225406.jpg

Flyttade över Malm-spännet till ett tropisk band som jag hade liggande, inköpt på Aliexpress för 50 SEK. Skaplig färgmatchning, tycker jag. Enligt beskrivningen var det silikon, men det känns som FKM. Vill man verkligen ha FKM (samma som Watchwear säljer) får man hosta upp med 125 riksdaler.
Snyggt! 😍

Tillbaka
Topp