Fantus
Basic
Fler bilder? Gillar Tunnan i både silver och guld men ser inte så mycket av dem.Godmorgon! Tunnan fick följa med till jobbet idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fler bilder? Gillar Tunnan i både silver och guld men ser inte så mycket av dem.Godmorgon! Tunnan fick följa med till jobbet idag.
Hur är den på handleden? 43mm skojar man inte bort om man har små handleder som migFått hem min gröna Catalina. Hittills väldigt nöjd
Jag har ganska små handleder, min Hamilton Khaki Field 44 mm och min Bolm sitter inte riktigt optimalt, men Catalinan bärs riktigt fint av någon anledning. Tror armbandet/hålen passade perfekt för mina mått. Stor men upplevs (av mig) inte som för stor.Hur är den på handleden? 43mm skojar man inte bort om man har små handleder som mig
Hur ser din krona ut?Kvällens Malm
Jag kan köpa förklaringen till hanteringen av kronan men önskar att det hade framgått att kronan sticker ut så pass mycket med den krontuben.Hej, Jag har samma fundering varför det finns en krontub på Frogdiver 39 II.
Jag har varit i kontakt med MALM och fått förklaringen att det skall vara lättare att hantera kronan. Min syn är att detta skapar en risk att kronan kan lättare skadas då den sticker ut från själva uret.
Märkligt beslut av MALM att utforma kronan så.
Jag trodde Malm tog bort tavlan som det står röjdykare på?Ett stycke röjdykare
Jag trodde Malm tog bort tavlan som det står röjdykare på?
Jag trodde Malm tog bort tavlan som det står röjdykare på?
Det stämmer, troligen så fanns det urtavlor liggandes från det tidigare bygget så vi som förbokade Frogdiver 39 V1 fick de gamla tavlorna med texten "Röjdykare".Tror den första upplagan (50st) som släpptes fick heta Röjdykare medan den uppdaterade versionen som släpps nu med svenska flaggan går under Frogdiver.
Tack, men min vill jag definitivt behålla.Ingen som vill sälja eller byta bort sin J29 Tunnan i guld?
God morgon! Ny på forumet.
Då jag själv har ganska dålig koll på Malm som märke så vänder jag mig till expertisen.
Jag har en Commander Marinen 500 år jubileumsklocka som jag inte har för avsikt att behålla. Utbudet på internet är minst sagt skralt så jag har inte en aning om vad dom betingar och det skulle kännas fel att slänga upp den på tradera och chansa.
Råd, tips och eventuellt intresse mottages ödmjukt.
Ha en fin (Solig) dag/Micke
Det finns intresse bland de anställda som av olika skäl missade att köpa när den släpptes.Det är precis en sådan, den har legat i sin låda sen den var ny vilket är synd, någon borde ha glädje av den.
Ja alltså andra commanders har jag sett har sålts men ingen marinen 500 år, därav att jag vände mig till expertisen, för att få reda på ett eventuellt värde och om det överhuvudtaget finns ett intresse då det känns relevant för om jag ska gå vidare med att sälja den, ber om ursäkt om jag var otydlig.
Är du eller har du varit anställd i Marinen?God morgon! Ny på forumet.
Då jag själv har ganska dålig koll på Malm som märke så vänder jag mig till expertisen.
Jag har en Commander Marinen 500 år jubileumsklocka som jag inte har för avsikt att behålla. Utbudet på internet är minst sagt skralt så jag har inte en aning om vad dom betingar och det skulle kännas fel att slänga upp den på tradera och chansa.
Råd, tips och eventuellt intresse mottages ödmjukt.
Ha en fin (Solig) dag/Micke
Är anställdÄr du eller har du varit anställd i Marinen?
Jag hade ju verkligen tänkt en gång till isåfall o. Du verkligen ska göra dig av med den, inbringar väl inga stora summor nu, och kan ju kanske ha ett stort affektionsvärde i framtiden?
/Hannes
Snyggt! Hur upplever du gummit? Jag var i kontakt med Malm i höstas om att köpa ett till min gröna men valde att avvakta.Så idag kom då min första MALM. Första intrycket är riktigt bra, tror vi kommer att komma fint överens
Kan ta gift på att enda skillnaden på deras gummi jämfört med alla andra FKM-gummin som finns är att det står ’malm’ på hårdvaran och att priset är premium för den detaljenSnyggt! Hur upplever du gummit? Jag var i kontakt med Malm i höstas om att köpa ett till min gröna men valde att avvakta.