Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför borde du inte ha gjort det?Jag la en förbeställning på veteranen precis nyss. Borde inte. Men…den va fin![]()
@Nopplis Jodå jag har också förbeställt! Samma fundering här hur man blir notifieradLite dött i tråden...?
Verkar inte som att det är någon mer än jag som förbeställt J35 Dalton?! Men jag undrar hur det har fungerat vid tidigare förbeställningar? Meddelar de innan leverans är på gång eller ramlar det bara in ett mail från Postnord rätt som det är?
Den måste jag beställa , det är ju typ ""min ubåt", tjänstgjorde på Sjöormen, Sjöhästen, Sjölejonet och Sjöhunden. Kanske lite synd att siluetten inte är på urtavlan också.Ytterligare nytt släpp i 100 ex! Ubåtsgroda
![]()
![]()
Ganska förvånande släpp när Sjöö Sandström nyligen gjort en ubåtsversion av deras worldtimer med liknande tavla som denna nya version från Malm.Ytterligare nytt släpp i 100 ex! Ubåtsgroda
![]()
![]()
Nej varför det. Den är ju bara tillgänglig för personal i den svenska ubåtsstyrkan? SöS alltsåGanska förvånande släpp när Sjöö Sandström nyligen gjort en ubåtsversion av deras worldtimer med liknande tavla som denna nya version från Malm.
Trodde först att denna Malm bara var för personal också men såg nu att den var tillgänglig för vem som helst att köpa. Hur som helst så tycker jag att det var en snygg design på denna nya limiterade version från MalmNej varför det. Den är ju bara tillgänglig för personal i den svenska ubåtsstyrkan?
Antar att det är den gröna eller svarta?Jag tänkte sälja min Malm Viggen full set, i princip oanvänd med ett extra handgjort Viggen-armband i läder från REM Straps.
Vad kan jag ta betalt för den tror ni?
Antar att det är den gröna eller svarta?
De är nog ganska säljbara. Minns inte vad förköpspriset låg på men runt 6k bör inte vara omöjligt att få kan jag tycka.
@Nopplis Drog ett mail till de igår, tydligen har inte alla komponenter skickats ännu. Men de beräknas få in allt under nästa vecka och påbörja monteringen.Väntar otåligt på min J35 Dalton, den borde väl komma snart?!
![]()
Tack för info! Det står ju fortfarande slutet av juli på hemsidan@Nopplis Drog ett mail till de igår, tydligen har inte alla komponenter skickats ännu. Men de beräknas få in allt under nästa vecka och påbörja monteringen.
Kul med nya band! Speciellt med clasp, alltid lite extra svårt att hitta hårdvara i brons tycker jag..Råkade köpa ett nytt gummi från Watchgecko till Catalinan.
Har lite hangups på ”vanliga” spännen, vill gärna ha clasps på allt
Vad säger @Mortadella , har du fler tips på roliga band till denna?
![]()
![]()
Kul med nya band! Speciellt med clasp, alltid lite extra svårt att hitta hårdvara i brons tycker jag..
Dessa är de jag snurrar mest på
![]()
Från vänster; resår från CNS, två original läder, gummi från Ptahcron sitter på, custom bund av Oddface och sist ett FKM från CNS.
![]()
Nästan orimligt mäktig på bund måste jag säga! Grym färgmatch dessutom
![]()
Det börjar bli dags att plocka fram den till rotationen igen. Legat och vilat sedan det blev varmt ute.