• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

Chad

Rolex
Då har jag beställt Tropic och Tire Tread. Jag har stört mig lite på originalremmen som jag tycker är för lång och originallänken gillar jag inte heller så mycket. Det ska bli fint med lite omväxling.

Snyggt! Efter ha testat tire thread och tropic var OEM-gummit obärbart. Alldeles för tjockt.

Ej testat länken än. Tkr den ser malplacerad ut tyvärr. Som man tagit en länk från en annan klocka och slängt på.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Snyggt! Efter ha testat tire thread och tropic var OEM-gummit obärbart. Alldeles för tjockt.

Ej testat länken än. Tkr den ser malplacerad ut tyvärr. Som man tagit en länk från en annan klocka och slängt på.
Håller inte alls med om länken, tycker klockan gör sig kanon på den! Snygg, bekväm och med lite skön vintagekänsla.
 

Chad

Rolex
Håller inte alls med om länken, tycker klockan gör sig kanon på den! Snygg, bekväm och med lite skön vintagekänsla.

Jo, länken i sig är det inget fel på. Tycker inte om hur den sitter mot bandhornen eller vad man ska säga, ser ut som nåt är fel. Smaken är ju som baken dock :)
 
  • Like
Reactions: AB

Chad

Rolex
Det är för lite bilder :)

Screenshot_20171129-130022.png
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Stiligt! Innebär ”B”-et efter 8L35 att det är något bättre finish på själva urverket än på ett vanligt 8L35?
 

Chad

Rolex
Ska spana in USB:t som kom med storboxen från Tyskland lite senare idag. Smäller upp bilder om det är något kul på't.

Screenshot_20171203-153610.png
 

Chad

Rolex
Högst oklart varför dom ens hade med detta på USB:t. Två videoklipp á dryga 2 minuter när dom testar hur två marinemaster's fungerar 1000-3000m under vatten. Alltså inget om SLA017 ö.h.t :bored:

seiko1.png
seiko2.png
seiko3.png
24581383_10155913718548767_1341760802_n.jpg
 
Topp