• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Högst oklart varför dom ens hade med detta på USB:t. Två videoklipp á dryga 2 minuter när dom testar hur två marinemaster's fungerar 1000-3000m under vatten. Alltså inget om SLA017 ö.h.t :bored:

seiko1.png
seiko2.png
seiko3.png
24581383_10155913718548767_1341760802_n.jpg
Googla din slappis! :D
Den vita ubåten från JAMSTEC användes vid framtagandet av seikos dykarklockor under 70-talet och testade 600m tonfisken (7c46 gissar jag) 1983 till över 1000m.

2015 testade de sina moderna Prospexmodeller med en annan obemannad ubåt från JAMSTEC, den Tonfisk som klarade sig bäst var SBDX011 (automatisk) och den klarade 4299m.

Dock väldigt oklart varför man skickar med en vit ubåt med en SLA017, den borde skickats med en Tonfisk.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Googla din slappis! :D
Den vita ubåten från JAMSTEC användes vid framtagandet av seikos dykarklockor under 70-talet och testade 600m tonfisken (7c46 gissar jag) 1983 till över 1000m.

2015 testade de sina moderna Prospexmodeller med en annan obemannad ubåt från JAMSTEC, den Tonfisk som klarade sig bäst var SBDX011 (automatisk) och den klarade 4299m.

Dock väldigt oklart varför man skickar med en vit ubåt med en SLA017, den borde skickats med en Tonfisk.
Tack @yonsson Det är ordning och reda med dig!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säg till Italiens marina att läder e förbjudet på dykare; bar ju Panerai på läder under t.ex WWII. Även Tysklands kampfschwimmer's körde på läder, ovannämnda är givetvis hårdare än både du och jag ;)

Är vinkeln :D Sitter ej spec tight.
Å, det gamla sköna argumentet att det var OK på 1940-talet, det var lite oväntat. ;)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

Fick hem denna nyss. Har läst de flesta av trådarna, undrar dock två saker;

Dessa klockor som ändå är bland de lite dyrare hos Seiko - hur mycket maskintillverkade är de om man jämför med en GS som till stor del är ett hantverk?
Givet att den är limiterad - kommer det att bli problem med delar i framtiden? Verket är ju ingen issue, men ring och glas exempelvis? Eller en ny tavla? Tänker att jag nu vill använda den ordentligt och en olycka kan ju ske...

Fantastiskt fin är den!

20171216_113343.jpg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Hej,

Fick hem denna nyss. Har läst de flesta av trådarna, undrar dock två saker;

Dessa klockor som ändå är bland de lite dyrare hos Seiko - hur mycket maskintillverkade är de om man jämför med en GS som till stor del är ett hantverk?
Givet att den är limiterad - kommer det att bli problem med delar i framtiden? Verket är ju ingen issue, men ring och glas exempelvis? Eller en ny tavla? Tänker att jag nu vill använda den ordentligt och en olycka kan ju ske...

Fantastiskt fin är den!

20171216_113343.jpg
Nu blir jag sugen på att byta till länken istället!
 

Chad

Rolex
Då satt länken på. Den stannar hela julhelgen o_O
A6F1E8B8-2728-4CD3-927B-565FEA002472.jpeg

Fan, blir sugen på att dra på länken för första gången när jag ser era bilder. Börjar nästan ändra uppfattning om den ;)

Stort tack! Ska försöka få fram lite bilder, men fasen vad bra denna känns.

Som svar på din fråga innan; som jag förstått det är SLA017 skapad av samma team som gör GS. Så gissar samma typ av hantverk. @yonsson vet nog mer dock.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hur resonerar ni kring länk vs band på denna klocka? Länken känns kanske inte så påkostad men ser ok ut. Funderar på att köpa till ett Hirschgummi och låta originalbandet ligga säkert i lådan. Hur bär ni era sla017?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Hur resonerar ni kring länk vs band på denna klocka? Länken känns kanske inte så påkostad men ser ok ut. Funderar på att köpa till ett Hirschgummi och låta originalbandet ligga säkert i lådan. Hur bär ni era sla017?
Jag körde på originalgummit ett tag men tyckte att det var för långt så klockan fick vila i väntan på ett Tropic från Uncle Seiko. Efter din fina bild blev jag sugen på länken igen och det är jag glad för! Jag har också beställt ett French Marine NDC Military Strap som jag vill prova. Återkommer med bilder 2018.
 
Topp