• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

Hur resonerar ni kring länk vs band på denna klocka? Länken känns kanske inte så påkostad men ser ok ut. Funderar på att köpa till ett Hirschgummi och låta originalbandet ligga säkert i lådan. Hur bär ni era sla017?

Ej testat länk men tkr ändå den är bättre på gummi, sailcloth och t.om läder. OEM-gummit är inte mycket att hänga i granen dock.

Jag körde på originalgummit ett tag men tyckte att det var för långt så klockan fick vila i väntan på ett Tropic från Uncle Seiko. Efter din fina bild blev jag sugen på länken igen och det är jag glad för! Jag har också beställt ett French Marine NDC Military Strap som jag vill prova. Återkommer med bilder 2018.

Tycker OEM-gummit är alldeles för tjockt. Längden kan jag leva med men ej tjockleken. Tar f.ö en jävla tid att få sin skit från Uncle Seiko, typ 3-4 v :arghh:.

Tänkte dra min 1000-post i denna tråd, men glömde bort det - så blir 1001:a :happyhappy:

20171218_162100.jpg

Lite OT kanske, men Seiko lär väl fortsätta att släppa retroklockor och man har ju många gamla fina modeller att välja mellan. SLA017 är väl lite ovanlig i bemärkelsen att den är förhållandevis dyr/fin.

Hur mkt tror ni att Seiko följer lansering, försäljning och andrahandsmarknaden när man fattar beslut om kommande modeller? Tex på vilken nivå man kommer att lägga den förhoppningsvis kommande re-issue:n av 6105 och Pogue?

Jag tycker den är riktigt bra. Inte Rolexkvalitet men känns sådär lite lagom vintage-dålig om ni förstår vad jag menar... Är själv sugen på att testa gummit eller kanske Hirsch Arne. Synd att det ska vara så svårt att själv byta länk/band på denna...

Band e ju sjukt enkelt att byta. Länk kan jag inte uttala mig om dock :p

Jag tycker den är riktigt bra. Inte Rolexkvalitet men känns sådär lite lagom vintage-dålig om ni förstår vad jag menar... Är själv sugen på att testa gummit eller kanske Hirsch Arne. Synd att det ska vara så svårt att själv byta länk/band på denna...
Vad mer exakt är det som är knepigt? Är ändlänkarna tighta på din?

Tillbaka
Topp