• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

Spanar runt på KS och noterar trådar med tema sommar. Någon som har förslag på hur man kan fixa sommarlooken för SLA017? Hirsch Arne funkar ju kanon men färgpaletten är väl ganska begränsad? Någon som testat något gummi i kul färg?

Spanar runt på KS och noterar trådar med tema sommar. Någon som har förslag på hur man kan fixa sommarlooken för SLA017? Hirsch Arne funkar ju kanon men färgpaletten är väl ganska begränsad? Någon som testat något gummi i kul färg?
Jag är ju lite anal kring detta, men jag vill att denna klocka ska behålla sin retrolook... Då hittar jag inte så många alternativ. Man verkar kunna beställa tropical straps (tror jag de heter) men har aldrig gjort det. Arne som du nämner tycker jag passar klockan bäst. Vill man vara crazy kan man köra på ett grönt. Inte mycket till svar annat än att jag också är nyfiken på vilka alternativ som kan finnas och att jag tycker att det är svårt att finna de riktigt perfekta banden...

Jag är ju lite anal kring detta, men jag vill att denna klocka ska behålla sin retrolook... Då hittar jag inte så många alternativ. Man verkar kunna beställa tropical straps (tror jag de heter) men har aldrig gjort det. Arne som du nämner tycker jag passar klockan bäst. Vill man vara crazy kan man köra på ett grönt. Inte mycket till svar annat än att jag också är nyfiken på vilka alternativ som kan finnas och att jag tycker att det är svårt att finna de riktigt perfekta banden...
Tycker mest man sett svarta gummiband samt Hirsch Arne i olika färger. Klockan är ju dock väldigt mångsidig så jag tycker att det borde finns utrymme att vara lite mer crazy än så! Vitt gummiband kanske hade varit ballt? Noterar din kommentar om att behålla retrolooken, håller iofs med men känner för att experimentera lite.

Tycker den gör sig bäst på grönt nato av alla band (typ 20+) jag prövat.

20180425_102218.jpg
20180425_101515.jpg

Alltjämt grym på våffla. Prisutvecklingen på beg-marknade har ju inte gått modellens väg direkt, känns som att typiska säljpris approximerar 25k..

Alltjämt grym på våffla. Prisutvecklingen på beg-marknade har ju inte gått modellens väg direkt, känns som att typiska säljpris approximerar 25k..
Beror nog främst på att alla säljare dumpar priset inom en vecka. Tror inte jag sett någon SLA017 som fått ligga mer än en vecka innan priset dumpats med 1k.
Tror nog att dom går för mer om man har is i magen och inte har hål i plånboken ;).

Lite som när man bara har en dam i rotation.. lätt att bli less :angel:
Har en Rolex 114060 fullset på ingång men fruktar det värsta att den är för tråkig....igen. Du vet, den där kronan:rolex: har en ständig attraktionskraft. Det blir min andra och nu när man tittar på Seiko sla017 så är den mkt roligare men då får 114060 lämna så det blir bara en dam i rotation!:D. Kanske bäst att hålla den ståndaktige i styr;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp