• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

AB

Panerai
2-Faktor
Pärlan!

34E40BF3-2C8B-46B1-86CF-4CA21BA12D8C.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag tycker för övrigt att det verkar vara en jäkla hype kring de här limited edition klockorna, men bara ett halvår senare så har intresset mattats av rejält. Nu är det snart ett nytt släpp på gång, hypen är hög och priserna stiger därefter. Gör det dessa klockor till ett dåligt köp i längden?
 

Chad

Rolex
Jag tycker för övrigt att det verkar vara en jäkla hype kring de här limited edition klockorna, men bara ett halvår senare så har intresset mattats av rejält. Nu är det snart ett nytt släpp på gång, hypen är hög och priserna stiger därefter. Gör det dessa klockor till ett dåligt köp i längden?

Finns ju inte många kvar till salu iaf om man kollar Chrono och Ebay osv. Gråhandlare har även börjat begära strax över list - säger ju dock ingenting om vad dom faktiskt säljs för eller hur framtiden kommer se ut.

Personligen tror jag att om nåt år kommer SLA017 va riktigt svår att få tag på. Framförallt för att Seiko fanboys inte kommer sälja billigt, och köpare kommer troligtvis inte vara villiga att betala mycket över list.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Jag tycker för övrigt att det verkar vara en jäkla hype kring de här limited edition klockorna, men bara ett halvår senare så har intresset mattats av rejält. Nu är det snart ett nytt släpp på gång, hypen är hög och priserna stiger därefter. Gör det dessa klockor till ett dåligt köp i längden?
Vi får väl se. I och med att det fortfarande finns nya klockor hos handlare på marknaden är det svårt att säga. Jag tror att vi måste vänta tills så inte är fallet för att kunna uttala oss om begagnatmarknaden. Det här med att de är limiterade får ju faktiskt ingen effekt förrän de är slut i butik.

I min värld är det en otroligt mångsidig klocka med en för Seiko ovanligt modest storlek som tilltalar många. Jag tror att den kommer hålla värdet bättre än många andra Seiko-klockor på lång sikt.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag tror nog precis som @Chad att klockan i bästa fall stannar runt listpris och att en prisökning följer inflationen. Det hände med min Certina DS3 limiterad till 1888 exemplar. Men jag är dock kritisk mot att Seiko sprutar ut limited edition klockor vart år, det gör ju att klockorna lite förlorar sin glamour på vägen.
 

Chad

Rolex
Jag tror nog precis som @Chad att klockan i bästa fall stannar runt listpris och att en prisökning följer inflationen. Det hände med min Certina DS3 limiterad till 1888 exemplar. Men jag är dock kritisk mot att Seiko sprutar ut limited edition klockor vart år, det gör ju att klockorna lite förlorar sin glamour på vägen.

Vettefan.. Tror det kan vara bra, nu med SLA025 t.ex.

Värdet är sekundärt för mig dock. Är hitintills så nöjd att jag har noll planer på att sälja.

Tycker verkligen storleken + finishen gör den till en perfekt vardagsbeater. Kan inte komma på en enda dykare upp till typ 40-50k som jag hellre äger.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi får väl se. I och med att det fortfarande finns nya klockor hos handlare på marknaden är det svårt att säga. Jag tror att vi måste vänta tills så inte är fallet för att kunna uttala oss om begagnatmarknaden. Det här med att de är limiterade får ju faktiskt ingen effekt förrän de är slut i butik.

I min värld är det en otroligt mångsidig klocka med en för Seiko ovanligt modest storlek som tilltalar många. Jag tror att den kommer hålla värdet bättre än många andra Seiko-klockor på lång sikt.
I Japan är de redan dyra. Kollar man på sbdx002 och 012 så går ju de för 30 i dagsläget, de kostade väl under 20 när de lanserades. Långsiktigt tror jag sla017 kommer stiga i värde, "problemet" är väl att folk tror att den är vanlig bara för att det finns/funnits "många" på KS. World wide är det fortfarande en ovanlig klocka.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
I Japan är de redan dyra. Kollar man på sbdx002 och 012 så går ju de för 30 i dagsläget, de kostade väl under 20 när de lanserades. Långsiktigt tror jag sla017 kommer stiga i värde, "problemet" är väl att folk tror att den är vanlig bara för att det finns/funnits "många" på KS. World wide är det fortfarande en ovanlig klocka.
Ja, jag är nog lite otålig. Tror du de blir eftertraktade som sbdx003, 005 och 012 så småningom?

Edit. Disregard. Såg nu att du refererade till 012 :)
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Gillar att man slipper chapter ringen, inget super fan av det även om vissa Seikos ser bra ut med de
 
Topp