Tack!Riktigt snyggt! Vart köpte du det?
Finns bland annat på watchband24.de.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Riktigt snyggt! Vart köpte du det?
Varför köper du inte en Tropic hos Uncle Seiko? Den remmen är kort och fin plus att den inte är en dammagnet (pun intended)Jag synas original gummiet är jätte komfortabelt, men för mina håndledd är det jätte långt.. Noen som har velykket kortad det?
Varför köper du inte en Tropic hos Uncle Seiko? Den remmen är kort och fin plus att den inte är en dammagnet (pun intended)
Här flyttas det på stolparna stup i kvarten alltså. Det gäller att vara på hugget Själv gillar jag länken allra bäst.Måste säga att jag omvärderat endel. Tkr numera OEM-gummit är skönaste gummit..
Tvärtemot vad jag sa tidigare alltså
Här flyttas det på stolparna stup i kvarten alltså. Det gäller att vara på hugget Själv gillar jag länken allra bäst.
Men eftersom du bär klockan som ett tortyrredskap, är det inte då bättre ju obekvämare klockan sitterHaha ja precis.
Bilder på OEM först sen Uncle Seiko våffla. Tkr US är snyggare men OEM bekvämare.
Jag tycker för övrigt att det verkar vara en jäkla hype kring de här limited edition klockorna, men bara ett halvår senare så har intresset mattats av rejält. Nu är det snart ett nytt släpp på gång, hypen är hög och priserna stiger därefter. Gör det dessa klockor till ett dåligt köp i längden?
Vi får väl se. I och med att det fortfarande finns nya klockor hos handlare på marknaden är det svårt att säga. Jag tror att vi måste vänta tills så inte är fallet för att kunna uttala oss om begagnatmarknaden. Det här med att de är limiterade får ju faktiskt ingen effekt förrän de är slut i butik.Jag tycker för övrigt att det verkar vara en jäkla hype kring de här limited edition klockorna, men bara ett halvår senare så har intresset mattats av rejält. Nu är det snart ett nytt släpp på gång, hypen är hög och priserna stiger därefter. Gör det dessa klockor till ett dåligt köp i längden?
Jag tror nog precis som @Chad att klockan i bästa fall stannar runt listpris och att en prisökning följer inflationen. Det hände med min Certina DS3 limiterad till 1888 exemplar. Men jag är dock kritisk mot att Seiko sprutar ut limited edition klockor vart år, det gör ju att klockorna lite förlorar sin glamour på vägen.
I Japan är de redan dyra. Kollar man på sbdx002 och 012 så går ju de för 30 i dagsläget, de kostade väl under 20 när de lanserades. Långsiktigt tror jag sla017 kommer stiga i värde, "problemet" är väl att folk tror att den är vanlig bara för att det finns/funnits "många" på KS. World wide är det fortfarande en ovanlig klocka.Vi får väl se. I och med att det fortfarande finns nya klockor hos handlare på marknaden är det svårt att säga. Jag tror att vi måste vänta tills så inte är fallet för att kunna uttala oss om begagnatmarknaden. Det här med att de är limiterade får ju faktiskt ingen effekt förrän de är slut i butik.
I min värld är det en otroligt mångsidig klocka med en för Seiko ovanligt modest storlek som tilltalar många. Jag tror att den kommer hålla värdet bättre än många andra Seiko-klockor på lång sikt.
Ja, jag är nog lite otålig. Tror du de blir eftertraktade som sbdx003, 005 och 012 så småningom?I Japan är de redan dyra. Kollar man på sbdx002 och 012 så går ju de för 30 i dagsläget, de kostade väl under 20 när de lanserades. Långsiktigt tror jag sla017 kommer stiga i värde, "problemet" är väl att folk tror att den är vanlig bara för att det finns/funnits "många" på KS. World wide är det fortfarande en ovanlig klocka.
Svårt att veta men botten bör vara nådd.Ja, jag är nog lite otålig. Tror du de blir eftertraktade som sbdx003, 005 och 012 så småningom?
Edit. Disregard. Såg nu att du refererade till 012
Svårt att veta men botten bör vara nådd.
Se där ja, där har vi 012! Fin kombo det därNej du, toppen är nådd
Fick tummen ur och tejpade bandhornen, det var inte så svårt när man hittade rätt teknik!